Hyundai Motor Group przedstawił swoją wizję wykorzystania energii wodorowej. Koncern mówi także o zapoczątkowaniu wodorowego społeczeństwa. W czasie trwania forum Hydrogen Wave Grupa Hyundai przedstawił plan popularyzacji wodoru do 2040 roku. Kluczowe w nim jest wprowadzenie nowych technologii w transporcie i w innych sektorach gospodarki.

  • Hyundai przedstawił strategię wodorową
  • Do 2050 roku technologia wodorowa ma zaspokajać 18 proc. światowego zapotrzebowania na energię
  • Do 2028 roku Hyundai chce być pierwszym producentem samochodów, który zastosuje napęd wodorowy we wszystkich pojazdach

Hyundai stawia na wodór

Koreański koncern wskazuje, że przygotowuje się do wodorowej przyszłości nieprzerwanie od 1998 roku. Wówczas to opracował swój pierwszy pojazd zasilany ogniwami paliwowymi. W 2013 roku wprowadzono model ix35 Fuel Cell, otwierając tym samym drzwi do masowej produkcji samochodów typu FCEV. Następnie, w 2018 roku, firma wprowadziła na rynek model NEXO nowej generacji – SUV-a zasilanego ogniwami paliwowymi – zaś w 2020 roku pojawił się XCIENT Fuel Cell – pierwsza na świecie wodorowa ciężarówka.

Hyundai Motor Group chce, by wodór zaczął odgrywał znaczącą rolę w budowaniu zrównoważonej przyszłości i zmniejszaniu zależności społeczeństwa od paliw kopalnych. Po dwóch dekadach rozwoju technologii ogniw paliwowych, koncern rozszerzy wykorzystanie tej technologii w swoich pojazdach, a także w różnych rozwiązaniach z zakresu mobilności i wytwarzania energii.

Wizją Hyundai Motor Group jest zastosowanie energii wodorowej we wszystkich dziedzinach życia i przemysłu, takich jak nasze domy, miejsca pracy, lokale usługowe i fabryki. Celem jest sprawienie, aby wodór był łatwo wykorzystywany przez wszystkich, wszystko i wszędzie. Chcemy oferować praktyczne rozwiązania dla zrównoważonego rozwoju ludzkości, a dzięki tym przełomowym odkryciom dążymy do rozwinięcia światowego społeczeństwa wodorowego do 2040 roku – mówi Euisun Chung Prezes Hyundai Motor Group

Rada Wodorowa – globalna inicjatywa wiodących firm energetycznych, transportowych, przemysłowych i inwestycyjnych podkreśla, że do 2050 roku technologia wodorowa będzie zaspokajała 18 proc. światowego zapotrzebowania na energię. Wielkość rynku sięgnie wówczas wartości 2,5 miliarda dolarów. Upowszechnienie energii wodorowej pomoże również obniżyć emisję CO2 o ponad sześć miliardów ton rocznie, jednocześnie tworząc 30 milionów nowych miejsc pracy.

Hyundai chce, by do 2028 roku wszystkie jego pojazdy miały napęd wodorowy                         źródło: Hyundai
Hyundai chce, by do 2028 roku wszystkie jego pojazdy miały napęd wodorowy źródło: Hyundai

Hydrogen Vision 2040

Koreański Hyundai przedstawił swoją wizję wodorową. Opiera się ona na planach, według których do 2040 roku energia wodorowa będzie wykorzystywana nie tylko w transporcie, ale także w wielu obszarach z różnych branż i sektorów. Celem koncernu jest udostępnienie energii wodorowej „wszystkim, wszystkiemu i wszędzie”.

Producent chce by wszystkie wprowadzane na światowy rynek nowe pojazdy użytkowe, takie jak autobusy i ciężarówki, były wprowadzane w odmianach zasilanych ogniwami paliwowymi (FCEV) lub jako pojazdy elektryczne (BEV). Do 2028 roku firma chce być pierwszym producentem samochodów, który zastosuje napęd wodorowy we wszystkich swoich pojazdach użytkowych.

Hyundai i wodór

Hyundai zaczął już masową produkcję znacznie ulepszonej wersji XCIENT Fuel Cell, pierwszej na świecie masowo produkowanej ciężarówki z ogniwami paliwowymi. W trakcie przygotowania jest również ciągnik siodłowy oparty na technologii z modelu XCIENT, który zostanie wprowadzony na rynek w 2024 roku. Podczas forum Hydrogen Wave zaprezentowano również koncepcję „Trailer Drone”, czyli zasilanego wodorem systemu transportu kontenerów, który może działać w pełni autonomicznie.

Poprzez rozwój pojazdów użytkowych na wodór, Grupa będzie promować całkowite przejście koreańskiego transportu publicznego i systemu logistyki na rozwiązania wykorzystujące technologię wodorową, chcąc tym samym wyznaczyć wzorzec dla całego świata. Ponadto Hyundai Motor Group planuje aktywnie wkroczyć ze swoimi wodorowymi pojazdami użytkowymi na europejski rynek średnich i dużych pojazdów, który osiąga roczną sprzedaż 400 tys. egzemplarzy.

Systemy ogniw paliwowych są nie tylko wykorzystywane komercyjnie w pojazdach, takich jak SUV NEXO, autobus Elec City Bus i ciężarówka XCIENT Fuel Cell, ale mają też potencjał, aby do 2040 roku zastosować je również w pojazdach o wysokich osiągach, urządzeniach mobilności powietrznej, robotach, samolotach i dużych statkach.

Hyundai chce, by do 2028 roku wszystkie jego pojazdy miały napęd wodorowy źródło: Hyundai

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię