Lucas di Grassi zmienia barwy. Od nowego – ósmego – sezonu di Grassi dołączy do Edo Mortary w zespole ROKiT Venturi Racing. W związku z przyjściem di Grassiego, z zespołu wypada zwycięzca ostatniego w sezonie wyścigu w Berlinie – Norman Nato.

  • Lucas di Grassi przechodzi od 8-go sezonu do zespołu ROKiT Venturi Racing
  • di Grassi będzie jeździł w teamie Venturi obok Edo Mortary
  • Lucas di Grassi zdobył mistrzostwo Formuły E w klasyfikacji kierowców w sezonie 2016/17

Di Grassi zmienia barwy

ROKiT Venturi Racing przed nowym sezonem rośnie w siłę. Team potwierdził, że od nowego sezonu w jego barwach będzie jeździł były mistrz Formuły E – Lucas di Grassi. Dla zespołu ROKiT Venturi Racing, ubiegły sezon był najlepszym w historii.

Edo Mortara zajął drugie miejsce w klasyfikacji kierowców. Był to jego czwarty sezon w barwach Venturi. Mortara zaledwie o włos przegrał w ostatnim wyścigu na berlińskim torze Tempelhof. W minionym, siódmym sezonie, kierowca ROKiT z Mortarą za kierownicą odniósł zwycięstwo w czasie dziewiątej rundy w Puebla.

– Bardzo się cieszę, że mogę kontynuować współpracę z zespołem i z przyjemnością powitać Lucasa w naszej rodzinie. Mieliśmy w tym roku bardzo dobry sezon, mój najlepszy do tej pory w Formule E, co było również efektem ciężkiej pracy otaczającego mnie zespołu – mówił Mortara

Edoardo Mortara - kierowca ROKiT Venturi Racing /źródło: FIA Formuła E
Edoardo Mortara – kierowca ROKiT Venturi Racing /źródło: FIA Formuła E

– Jesteśmy na dobrej drodze i chcemy utrzymać ten postęp. Konkurując z Lucasem w przeszłości, zawsze był bardzo dobrym kierowcą, jeśli chodzi o zarządzanie energią – jeden z najważniejszych punktów odniesienia sukcesu w Formule E. Postęp, jaki poczyniliśmy w sezonie 7, był duży, ale wciąż jest wiele do zrobienia i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, co możemy razem osiągnąć – podsumowywał.

Edo Mortara zakończył sezon 2020/21 na drugiej pozycji. Zwycięzcą został Nyck de Vries z zespołu Mercedes EQ.

Di Grassi w ROKiT

Dotychczasowe osiągnięcia Di Grassiego mówią same za siebie; jest najbardziej doświadczonym kierowcą Formuły E. Zdobył mistrzostwo w sezonie 2016/17. Di Grassi jest stałym elementem Formuły E od samego początku jej istnienia.

– Śledziłem Venturi od pierwszego sezonu. Zespół spisywał się bardzo dobrze w zeszłym sezonie. Widać, że bardzo się rozwinął w minionych latach, nabrał rozpędu i widać wyraźną poprawę w każdym obszarze. Edo miał fantastyczny sezon, naprawdę mocny. Walczył o tytuł do samego końca i wielokrotnie w ciągu sezonu ścigałem się z obydwoma samochodami Venturiego i mogłem zobaczyć, jak dobrze sobie radzą – mówi di Grassi.

Lucas Di Grassi, dotychczasowy kierowca Audi Sport ABT/ źródło: FIA Formuła E
Lucas Di Grassi, dotychczasowy kierowca Audi Sport ABT/ źródło: FIA Formuła E

ROKiT Veturi ma apetyt na sukces

Występy Mortary i Normana Nato sprawiły, że Venturi znalazł się ostatecznie w środku tabeli w kategorii teamów. Odchodzący z ROKiT’a Francuz zakończył właśnie jedną z najmocniejszych sezonów, odnosząc zwycięstwo w rundzie finałowej w Berlinie. Wraz z dołączeniem Di Grassiego do składu, szefowa zespołu Susie Wolff nie ukrywa, że spogląda śmielej na tytuły mistrzowskie – zarówno jeśli chodzi o kierowców, jak i w rywalizacji zespołów.

– W zeszłym sezonie pokazaliśmy, że mamy mocny team, było wiele ważnych wydarzeń w całym sezonie, zaczynając od podium, a kończąc na zwycięstwie. Edo pokazał wszystkim to, co wiedzieliśmy od początku – że jest zawodnikiem mistrzowskiej klasy. Przechodząc do sezonu 8-go, do Edo dołącza Lucas di Grassi – doświadczony zwycięzca mistrzostw Formuły E, który również wnosi bogate doświadczenie do zespołu. Będą się nawzajem wspierać i napędzać nas jako zespół – mówi Wolff.

Lucas di Grassi – kim jest, jakie ma doświadczenie?

Lucas di Grassi urodził się w 1984 roku w Sao Paulo w Brazylii. Swoją karierę w wyścigach zaczął już w 2002 roku, startując w brazylijskiej edycji Formuły Renault. Zajął wówczas drugie miejsce. W 2003 roku startował już w południowoamerykańskiej Formule 3 w barwach Avallone Motorsport. Przygodę w Formule 1 rozpoczął w 2009 roku, jeżdżąc dla teamu Virgin Racing. Jego pierwsze starty przypadły na sezon 2010. Di Grassi nigdy nie odniósł większych sukcesów w F1. Z reguły zajmował ostatnie pozycje, a nie miał także szczęścia do samego bolidu, który okazywał się wówczas mocno awaryjnym. Do Formuły E trafił w sezonie 2014/15, do zespołu Audi. Di Grassi zdobył mistrzostwo Formuły E w klasyfikacji kierowców w sezonie 2016/17.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię