Solaris otrzymał pierwsze zamówienie na swój najnowszy i najdłuższy autobus elektryczny. 14 dwuprzegubowych autobusów elektrycznych Urbino 24 electric w wersji MetroStyle trafi do transportu publicznego w duńskim mieście Aalborg.

  • Solaris otrzymał pierwsze zamówienie na 14 dwuprzegubowych autobusów elektrycznych Urbino 24 w wersji MetroStyle
  • 14 elektrycznych autobusów Solarisa trafi do duńskiego Aalborga
  • Elektryczne autobusy Solaris Urbino 24 electric zostały zaprezentowane pierwszy raz w 2019 roku

Elektryczne autobusy Solaris w Aalborgu

Transport publiczny w Aalborg obsługiwany jest przez Tide Bus Danmark. Jak pisze Solaris dwuprzegubowe autobusy elektryczne, to 24-metrowe pojazdy elektryczne, które są specjalnie zaprojektowane do obsługi systemów transportu publicznego typu Bus Rapid Transit (BRT).

– Ze szczególną radością przyjęliśmy informację, że Dania będzie pierwszym państwem, do którego dostarczymy elektryczne Urbino 24 MetroStyle. To generacja autobusów o dużej pojemności pasażerskiej i wyjątkowym designie, perfekcyjnie wpisującym się w charakter nowoczesnych miast. Jestem przekonany, że współpraca z Tide Bus Danmark otworzy nowy rozdział w naszej wspierającej zrównoważony transport miejski działalności – powiedział Petros Spinaris, Członek Zarządu firmy Solaris, odpowiedzialny za obszar Sprzedaży, Marketingu i After Sales.

Elektryczne autobusy Solaris Urbino 24 electric – dostosowane dla metropolii

Solaris Urbino 24 electric MetroStyle to autobusy elektryczne, które są przystosowane do tras o dużym natężeniu ruchu pasażerskiego. Są to autobusy tworzone z myślą o metropoliach. Przy każdym miejscu pasażerskim będzie znajdować się ładowarka urządzeń mobilnych USB, a w całym pojeździe zamontowano nowoczesne oświetlenie LED. Tide Bus Danmark zdecydował się na wersję MetroStyle, charakteryzującą się nowym, wyrazistym designem frontu. Jego dynamiczne wzornictwo zostało zaprojektowane z myślą o trasach typu BRT.

Elektryczne autobusy Solaris – co w środku?

Napęd 24-metrowego autobusu elektrycznego stanowią dwa silniki trakcyjne o łącznej mocy 240 kW, napędzające dwie osie napędowe. Pakiet baterii Solaris High Energy o łącznej pojemności ponad 700 kWh będzie ładowany poprzez złącze typu plug-in.

Każdy z 14 zamówionych e-busów Solarisa, które trafią do Aalborga zostanie wyposażonych w automatyczne systemy wspierające pracę kierowcy. System kamer Mirror Eye zastępuje lusterka wsteczne oraz boczne, zapewniając optymalną widocznością. System ten pozwala na zmniejszenie całkowitej szerokości autobusu, co jest szczególnie ważne w przypadku węższych ulic i dużym natężeniu ruchu samochodowego. Mobileye Shield+ pozwoli z kolei na eliminowanie zagrożeń związanych z tzw. martwym polem pojazdu. Dzięki kamerom umieszczonym po bokach autobusu, kierowca otrzymuje ostrzeżenia o pieszych lub rowerzystach znajdujących się w pobliżu. Jak pisze Solaris, Urbino 24 electric MetroStyle zostaną wyposażone w kompleksowe narzędzie diagnostyczne eSConnect, które pozwoli zwiększyć efektywność operacyjną i usprawnić ich serwisowanie.

Dania jest pierwsza

24-metrowy pojazd po raz pierwszy został zaprezentowany publiczności podczas Busworld Europe 2019 w Brukseli. Autobus powstał z myślą o stworzeniu platformy do przyszłej, seryjnej produkcji pojazdów 24-metrowych z napędem elektrycznym, hybrydowym oraz trolejbusów. Zamówienie z Danii jest pierwszym w historii na ten dwuprzegubowy autobus w wersji elektrycznej.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię