Toyota PROACE Electric to elektryczny van, który pojawił się w europie wiosną 2021 roku. DHL Parcel w Holandii kupił 400 egzemplarzy elektrycznej Toyoty. Firma w ten sposób poszerzy swoją flotę elektryków do 1400 aut dostawczych.
- DHL Parcel Holandia kupił 400 elektrycznych Toyota PROACE Electric
- Elektryczne Toyota PROACE Electric będą w czasie jednego kursu obsługiwały od 100-200 adresów
- Toyota PROACE Electric zadebiutowała wiosną 2021 r.
DHL i auta elektryczne
Nowa flota została przekazana w Dordrecht, gdzie budowana jest 19-sta sortownia DHL. Po jej ukończeniu w 2022 roku obiekt będzie najbardziej zrównoważonym centrum sortowania przesyłek we wszystkich krajach Beneluksu. Nowe, elektryczne PROACE’y będą wykorzystywane w codziennej pracy kurierów. Kurierzy przewożą paczki z punktów ich odbioru, czyli tzw. DHL CityHubs. Obecnie DHL Parcel posiada w Holandii 140 tego typu punktów. Każda elektryczna Toyota PROACE podczas jednego kursu będzie obsługiwała od 100 do 200 adresów.
Bezemisyjni kurierzy DHL, na elektrycznych PROACE’ach
– Zakup 400 elektrycznych samochodów dostawczych Toyoty wpisuje się w naszą politykę, by ograniczyć emisję CO2 w naszej działalności, najbardziej jak to tylko jest możliwe. Te emisje, których nie uda nam się wyeliminować, będziemy równoważyć w inny sposób. Do 2025 roku cała nasza flota będzie się składała z bezemisyjnych, elektrycznych samochodów – powiedział Wouter van Benten, CEO firmy DHL Parcel Benelux.
Toyota dostarczyła elektrycznego PROACE Electric, bo wygrała przetarg zorganizowany przez DHL. Wszystkie samochody dostawcze i autobusy zakupione przez DHL Parcel muszą być wyposażone w bezemisyjny, elektryczny układ napędowy. PROACE Electric jest napędzany elektrycznym silnikiem o mocy 136 KM, zasilanym przez baterie o pojemności 75 kWh, które zapewniają zasięg do 303 kilometrów na jednym ładowaniu (WLTP). Od października 2021 roku model ten jest dostępny także w salonach Toyoty w Polsce.
– Jesteśmy dumni, że największa na świecie firma logistyczna i największa na świecie marka samochodów łączą siły na drodze do bezemisyjnego transportu. Dążenie firmy DHL do tego, by system lokalnej dystrybucji przesyłek był zrównoważony i bezemisyjny, jest zgodne z celami Toyoty. Stuprocentowo bezemisyjna dystrybucja paczek na obszarach miejskich zapewnia same korzyści, takie jak lepsza jakość powietrza i mniejsze zanieczyszczenie hałasem. Cieszymy się, że możemy przyczynić się do tego, dostarczając 400 egzemplarzy Toyoty PROACE Electric – powiedział Jan Christiaan Koenders, dyrektor zarządzający Louwman & Parqui (Toyota Holandia).