Mercedes otwiera w Europie zamówienia na elektrycznego SUV-a — Mercedesa EQE. Nie podano informacji na temat tego, kiedy ruszą dostawy samochodu. Mercedes zaczyna od wersji AMG EQE 43 4MATIC w cenie od blisko 125 euro.

  • Mercedes ruszył w Europie z zamówieniami na elektrycznego Mercedesa EQE SUV
  • Mercedes EQE SUV został zaprezentowany 16 października 2022 roku
  • Cena podstawowej wersji zaczyna się w Niemczech od 86 810 euro

Mercedes EQE SUV — Mercedes rusza z zamówieniami w Europie

Mercedes rusza z zamówieniami na elektrycznego SUV-a EQE. W Niemczech premiera sprzedaży rozpocznie się od wersji AMG EQE 43 4MATIC, a kolejne modele będzie można zamawiać od wiosny 2023 roku. Na tamtejszym rynku podstawowa wersja 350+ będzie kosztować od 86 810 euro, wariant 350 4MATIC od 89 547 euro, a 500 4MATIC co najmniej 99 841 euro. 

Elektryczny Mercedes EQE SUV
Elektryczny Mercedes EQE SUV
Elektryczny Mercedes EQE SUV

Wyposażenie Mercedesa EQE SUV

Mercedes w swojej ofercie przedstawia cztery pakiety wyposażenia: Advanced, Advanced Plus, Premium oraz Premium Plus. Elektryczny Mercedes EQE 43 4MATIC, będzie wyposażony w pakiet Premium – ale model bazowy EQE 350+, który można zamówić później, już nie.

W EQE 43 4MATIC od Mercedes-AMG standardem jest na przykład pakiet Premium. Jego elementami są m.in. system dźwięku przestrzennego Burmester 3D, panoramiczny, przesuwny szyberdach oraz AMG Track Pace. Ponadto model ten posiada już układ kierowniczy z tylną osią o maksymalnym kącie skrętu 9 stopni oraz DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji.

Electric Art Exterior i Electric Art Interior są już standardem w modelach Mercedes-EQ. Inne elementy wyposażenia standardowego obejmują np. licowane klamki drzwi, pakiet Display i pakiet Parking z kamerą cofania. Do tego dochodzi integracja samochodu ze smartfonem i preinstalacja do cyfrowego przesyłania kluczy. Klimatyzację poprawiają seryjnie montowana pompa ciepła, która wykorzystuje ciepło odpadowe z napędu elektrycznego (falownik i silnik elektryczny), a także z akumulatora wysokiego napięcia. Wpływa to na mniejszy pobór energii z akumulatora, co zwiększa zasięg.

W ofercie fabrycznych systemów wspomagających jazdę znajdziemy m.in. aktywny system utrzymywania pasa ruchu, aktywny system utrzymywania odległości DISTRONIC oraz system Blind Spot Assist.

Elektryczny Mercedes EQE SUV — premiera 16 października 2022 r.

Elektryczny Mercedes EQE to pięciomiejscowy SUV, który pod względem ilości miejsca nad głową i na nogi, jest jednym z najbardziej przestronnych przedstawicieli swojej klasy. SUV EQE bazuje na dużej platformie elektrycznej od Mercedes-EQ. Auto na dodatek może pochwalić się wnętrzem, które zostało całkowicie poddane cyfryzacji. Wewnątrz elektrycznego Mercedesa zamontowano MBUX Hyperscreen, a cała tablica przyrządów to jeden wielki ekran; ekrany o wysokiej rozdzielczości łączą się płynnie pod jedną szklaną osłoną.

Elektryczny Mercedes EQS SUV dzieli długi rozstaw osi (3210 milimetrów) z modelem EQS Saloon, ale jest o ponad 20 centymetrów wyższy. Wnętrze samochodu korzysta z tych obfitych wymiarów SUV-a oraz z zalet projektu celowego dostosowanego do platformy elektrycznej. Drugi rząd siedzeń może być standardowo regulowany elektrycznie. W bagażniku zmieszczą się nawet cztery torby golfowe. Opcjonalnie dostępny jest także trzeci rząd siedzeń z dwoma dodatkowymi, indywidualnymi fotelami.

Wszystkie SUV-y EQS mają elektryczny układ napędowy (eATS) na tylnej osi, a wersje z napędem 4MATIC także na osi przedniej. 

System infotainment Mercedesa EQS SUV

Najważniejszym punktem wnętrza jest MBUX Hyperscreen (wyposażenie specjalne). Ten duży, zakrzywiony zespół ekranów rozciąga się niemal pomiędzy słupkami A. Trzy ekrany umieszczone zostały pod wspólną szybą osłonową i łączą się wizualnie. 12,3-calowy wyświetlacz OLED dla pasażera z przodu daje mu własny obszar wyświetlania i sterowania. W Europie, a także w coraz większej liczbie krajów, pasażer na przednim siedzeniu może oglądać wybrane przez siebie treści także podczas jazdy. Dzieje się tak, ponieważ Mercedes-EQ może polegać na inteligentnej, opartej na kamerze logice blokowania: jeśli kamera wykryje, że kierowca patrzy na wyświetlacz pasażera, system automatycznie przyciemnia treści.

Zobacz też: Porsche Taycan Turbo S bije rekord na torze Nürburgring

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię