Scout Motors zbuduje swój pierwszy zakład produkcyjny w Karolinie Południowej. Firma wspierana przez Volkswagena będzie tam budować ciężarówki nowej generacji i SUV-y nawiązujące do kultowych pojazdów Scout produkowanych w latach 1960-1980. Inwestycja o wartości 2 miliardów dolarów ma potencjał stworzenia 4 000 lub więcej miejsc pracy. Przy pełnej zdolności produkcyjnej, w zakładzie może być produkowanych ponad 200 000 pojazdów Scout rocznie.
- Scout zdecydował, że wybuduje swoją pierwszą fabrykę w Karolinie Południowej
- Zakład ma produkować 200 000 aut rocznie
- Wartość inwestycji to ok. 2 mld dolarów
Scout zbuduje swoją pierwszą fabrykę w Karolinie Południowej
Karolina Południowa jest znaczącym punktem na mapie globalnego przemysłu motoryzacyjnego z ponad 500 firmami związanymi z motoryzacją i 75 000 pracowników przemysłu motoryzacyjnego. Stan ten zajmuje pierwsze miejsce w USA pod względem sprzedaży eksportowej zarówno kompletnych pojazdów osobowych, jak i opon.
— Scout Motors zapewni tysiącom mieszkańców Karoliny Południowej niewyobrażalne wcześniej możliwości i dobrobyt dla kolejnych pokoleń. Palmetto, ze swoją bogatą historią, wspaniałymi ludźmi i znakomitą reputacją w dziedzinie produkcji samochodów, jest idealnym miejscem do ponownego uruchomienia tej kultowej amerykańskiej marki — powiedział gubernator Henry McMaster.
Rozporządzenie wydane przez stan w październiku 2022 roku, nadało priorytet budowaniu infrastruktury aut elektrycznych, przygotowaniu siły roboczej do zaawansowanych miejsc pracy w produkcji oraz strategicznej organizacji planowania.
Pierwsza fabryka Scouta
Nowy zakład Scouta zajmie łącznie 445 hektarów. Dzięki strategicznej lokalizacji przy autostradzie I-77 i Blythewood Road, zakład będzie się znajdował niecałe 20 mil na północ od Kolumbii, w pobliżu głównych miast i centrów, takich jak Charleston, Charlotte, Greenville i Atlanta. Daje to firmie Scout dostęp do autostrad, portów w Charleston i Savannah oraz uniwersytetów skupionych na inżynierii samochodowej. Rozpoczęcie prac ziemnych planowane jest na połowę 2023 roku, a rozpoczęcie produkcji na koniec 2026 roku.
Samochody ciężarowe i SUV-y Scout będą zbudowane na nowo zaprojektowanej platformie elektrycznej. Dzięki pracom skoncentrowanym na takich atrybutach jak prześwit, kąty natarcia, wytrzymałe osie, ładowność, zasięg elektryczny i nowe funkcje cyfrowe, produkty Scout nawiązywać do wcześniejszego dziedzictwa firmy.
— Jesteśmy zaszczyceni, że możemy współpracować z Południową Karoliną, aby wprowadzić nową erę dla Scouta. Scout jest amerykańską ikoną od momentu wprowadzenia pierwszego SUV-a w 1960 roku. Był to pojazd, który zabierał rodziny na kemping, który dał dostęp do wielkich plenerów i który każdego ranka pojawiał się na placu budowy. Dziś na nowo wyobrażamy sobie oryginalną pomysłowość Scouta i elektryzujemy jego przyszłość — powiedział Scott Keogh, prezes i dyrektor generalny Scout Motors.
Scout Motors jest niezależną amerykańską firmą, wspieraną przez Grupę Volkswagen. W zarządzie firmy zasiada m.in. Gernot Doellner, szef strategii grupy w Volkswagen AG oraz Peter Bosch, członek zarządu Bentley Motors ds. produkcji.