Właściciele Audi e-tron z lat 2019 lub 2020 mogą podróżować jeszcze dalej na jednym ładowaniu. Wszystko dzięki nowej aktualizacji oprogramowania. Zwiększa ona zasięg ich samochodu nawet o 20 dodatkowych kilometrów. Aktualizacja jest już dostępna i można ją zainstalować w centrach serwisowych Audi.

  • Audi wprowadziło aktualizację oprogramowania dla samochodów elektrycznych
  • Z aktualizacji mogą także skorzystać właściciele samochodów wyprodukowanych od 2018 roku
  • Aktualizacja oprogramowania elektrycznego e-trona, zwiększa zasięg o 20 kilometrów

Elektryczne Audi e-tron – nowa aktualizacja, większy zasięg

Równolegle z premierą modelu e-tron Sportback, pod koniec 2019 roku, Audi wprowadziło aktualizację technologii zasięgu dla swojej pierwszej serii modeli elektrycznych. W rezultacie Audi e-tron 55 quattro z obecnego roku modelowego może przejechać do 441 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. Poza samymi modyfikacjami, głównym czynnikiem wpływającym na zwiększenie zasięgu było zoptymalizowane oprogramowanie.

Funkcje oprogramowania stojące za ulepszeniem wydajności, są również dostępne dla istniejących już pojazdów. Aktualizacja zwiększa także użyteczną pojemność akumulatora wysokonapięciowego. W rezultacie akumulator o pojemności 95 kWh w Audi e-tron 55 quattro zapewnia większą moc użytkową netto – pojemność 86 kWh przekłada się zatem na zwiększony zasięg. Aktualizację oprogramowania dla wszystkich produkowanych seryjnie pojazdów Audi e-tron 55 quattro wyprodukowanych od połowy września 2018 r. (rok modelowy 2019) do końca listopada 2019 r. (rok modelowy 2020) można teraz bezpłatnie zainstalować u partnerów serwisowych Audi.

Elektryczne Audi e-tron – aktualizacja ma wpływ na samą baterię

Poza samą pojemnością akumulatora nowe oprogramowanie optymalizuje również sterowanie przednim silnikiem elektrycznym. W normalnym trybie jazdy, za napęd odpowiada silnik przymocowany do tylnej osi. Aby zwiększyć wydajność, przedni silnik elektryczny jest obecnie prawie całkowicie odłączony i wyłączony – tylko wtedy, gdy potrzebna jest większa moc, oba silniki współpracują jednocześnie. Audi wskazuje, że umożliwia to jeszcze bardziej efektywne wykorzystanie zalet koncepcji silnika asynchronicznego.

Ponadto aktualizacja poprawia również chłodzenie. Wysoce elastyczny system zarządzania temperaturą, składający się z czterech oddzielnych obwodów, może jeszcze skuteczniej regulować temperaturę komponentów wysokiego napięcia. Modyfikacja systemu sterowania, umożliwiła zmniejszenie strumieni objętości powietrza, w obiegu chłodziwa, a tym samym zmniejszenie zużycia energii. Układ chłodzenia jest podstawą szybkiego ładowania prądem stałym, dłuższej żywotności baterii i wydajności jazdy, nawet przy dużych obciążeniach.

Elektryczne Audi e-tron – krótka notka z historii

Pierwszy w pełni elektryczny samochód marki jest produkowany od końca 2018 roku w fabryce Audi w Brukseli. Do wiosny e-tron przekroczył już 100 000 sprzedanych egzemplarzy. W Norwegii, w ubiegłym roku model ten był nawet najlepiej sprzedającym się samochodem, jeśli chodzi o wszystkie rodzaje napędu.

Audi podkreśla, że sukces Audi e-tron wynika w dużej mierze z jego przydatności do codziennego użytku. Oprócz dużej przestrzeni wewnętrznej i komfortu decydującą rolę odgrywa tutaj także zasięg – grubo do ponad 400 kilometrów. Audi e-tron wyróżnia się również dużymi prędkościami ładowania. W idealnym przypadku, samochód potrzebuje niecałych dziesięciu minut, aby osiągnąć zasięg około 110 kilometrów; Audi e-tron 55 quattro osiąga poziom 80 procent po około 30 minutach.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię