Pierwsza stacja tankowania wodorem we Włoszech ruszyła – w Wenecji. Instalacja wodorowa powstała na terenie już istniejącej stacji benzynowej marki ENI, która właśnie została otwarta po rozbudowie. Inwestycja jest efektem porozumienia między ENI, Toyotą i władzami miasta, w ramach którego na drogi tego miasta trafi 10 sedanów Toyota Mirai z elektrycznym napędem wodorowym. Pierwsze trzy egzemplarze zasiliły już flotę ratusza.

  • Pierwsza stacja tankowania wodorem została otwarta w Wenecji
  • Stacja ładowania stanęła na stacji koncernu ENI
  • Toyota dostarczy także 10 wodorowych Mirai

Pierwsza stacja tankowania wodorem we Włoszech

Włoscy kierowcy zyskali nowy punkt tankowania samochodów wodorowych, otwarty na stacji benzynowej ENI w Mestre, lądowej części Wenecji, w okolicy San Giuliano. Jest to pierwsza we Włoszech publiczna stacja wodorowa w mieście. W uroczystości otwarcia wzięli udział Luigi Ksawery Luca, CEO Toyota Motor Italia, Giuseppe Ricci, dyrektor generalny ds. transformacji energetycznej ENI oraz Luigi Brugnaro, burmistrz Wenecji.

Stacja tankowania wodoru w Wenecji
Stacja tankowania wodoru w Wenecji

Stacja jest wyposażona w dwa dystrybutory wodoru i może dostarczyć ponad 100 kg tego gazu dziennie. Zatankowanie samochodu czy autobusu trwa około 5 minut. Zastosowano na niej innowacyjne rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo i zapobiegające pożarom. Obiekt poza samą instalacją wodorową posiada także dystrybutory tradycyjnych paliw oraz dwie ładowarki dla samochodów elektrycznych, które mogą działać w trybie szybkim i ultraszybkim.

Stacja tankowania wodoru w Wenecji

Tankowanie wodorem – porozumienie między Wenecją, ENI i Toyotą

Zgodnie z porozumieniem podpisanym w 2019 roku przez władze Wenecji, ENI i Toyotę, producent wodorowego sedana Mirai wprowadzi do użytku w Wenecji przynajmniej 10 takich samochodów. Trzy samochody trafiły już do floty Urzędu Miasta Wenecji. Kolejne trzy zasiliły park samochodów w programie car-sharingowym KINTO Share w Wenecji. Pozostałe trafią do użytkowników w najbliższych miesiącach.

– To niezwykle ważny krok w rozwoju wodorowego transportu we Włoszech. Bardzo nas cieszy współpraca z ENI i władzami Wenecji oraz nasz wkład w uczynienie samochodów wodorowych dostępnymi dla wszystkich kierowców. Stworzenie bezemisyjnego transportu jest możliwe tylko poprzez symultaniczne wykorzystanie elektrycznych pojazdów na baterie i na wodór, które ze względu na różną charakterystykę bardzo dobrze się uzupełniają. Wierzymy, że jest to pierwsza z wielu stacji wodorowych we Włoszech, które dołączą do sieci podobnych obiektów w innych krajach Europy – powiedział Luigi Ksawery Luca, CEO Toyota Motor Italia.

Stacja tankowania wodoru w Wenecji
Stacja tankowania wodoru w Wenecji

Wodorowa Toyota Mirai

Toyota Mirai drugiej generacji zadebiutowała na europejskich rynkach na początku 2021 roku. Duży sedan klasy premium został zaprojektowany w architekturze TNGA, na platformie GA-L, którą dzieli z flagową limuzyną Lexus LS. Mirai jest wyposażony w najnowszy elektryczny napęd zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi. Napęd Toyoty Mirai nowej generacji jest mniejszy, lżejszy, bardziej wydajny i tańszy w produkcji niż jego poprzednik.

Toyota Mirai jest napędzana silnikiem elektrycznym o mocy 182 KM i momencie obrotowym 300 Nm. Samochód zużywa średnio 0,84 kg/100 km wodoru, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9 s.

Wodorowa Toyota nie emituje podczas jazdy żadnych spalin, a jedynym produktem ubocznym pracy ogniw paliwowych jest para wodna. Długość auta wynosi 4 975 mm, szerokość 1 885 mm, a rozstaw osi 2 920 mm.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię