Do floty DHL Express trafiło w połowie listopada siedem elektrycznych Volkswagenów e-Crafter. Samochody są produkowane w Polsce, w zakładach Volkswagena. Auta w ramach kontraktu na Full Service Leasing, są finansowane przez Volkswagen Financial Services.

  • DHL Express kupił siedem elektrycznych Volkswagen e-Crafterów
  • Wcześniej DHL Parcell kupił 33 elektryczne MAN-y
  • DHL chce mieć do końca 2021 roku 150 elektrycznych samochodów

DHL ma więcej samochodów elektrycznych

Volkswagen e-Crafter, który produkowany jest w Polsce, został dostosowany do wymagań pracy kurierów. Auto posiada bogate wyposażenie, nowoczesne systemy wspierające kierowcę, wysoki dach i wygodną do aranżacji przestrzeń ładunkową. Tylne drzwi samochodu posiadają zwiększony kąt otwarcia – do 270 stopni.

– Elektromobilność to przyszłość nie tylko marki Volkswagen Samochody Dostawcze, ale również branży usług logistycznych. W pełni elektryczny Volkswagen e-Crafter, którego wejście na rynek wyznaczyło początek ofensywy naszej marki w dziedzinie bezemisyjnych samochodów dostawczych, doskonale sprawdza się w realizacji zadań miejskiej logistyki i dostaw ostatniej mili – podkreśla Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Sam DHL wskazuje, że na bieżąco poszukuje nowych rozwiązań, które z jednej strony będą minimalizowały wpływ działania firmy na środowisko naturalne, a z drugiej strony pozwolą terminowo dostarczać ekspresowe przesyłki do klientów. 

– W DHL Express realizujemy strategię GoGreen. Ma ona na celu osiągnięcie zerowej emisji CO2 do 2050 roku w całej grupie DPDHL. Troska o środowisko naturalne od początku działalności jest integralną częścią strategii grupy i kwestią, do której przykładamy ogromną wagę. Dlatego do 2030 r., w ramach Grupy DPDHL planujemy zainwestować 7 mld euro w projekty związane z zieloną logistyką, a do 2025 roku DHL Express będzie realizować aż 60 proc. usług w Polsce przy użyciu czystych środków transportu – mówi Agnieszka Łukawczyk, dyrektor ds. operacji w DHL Express (Poland).

DHL przesiada się na transport zeroemisyjny

Nie jest to pierwszy raz, kiedy DHL w Polsce zainwestował w samochody elektryczne. W kwietniu DHL Parcel Polska powiększył swoją flotę samochodów dostawczych o pojazdy MAN eTGE. Dziś elektryki jeżdżą po ulicach stolicy, Gdańska, czy Poznania. Samochody w ramach wynajmu długoterminowego z pełną obsługą dostarczyła firma Arval.

Popyt na usługi kurierskie nieustannie rośnie m.in. ze względu na coraz większą popularność zakupów online. Już od dawna prowadzimy intensywne testy różnych modeli samochodów dostawczych o napędzie elektrycznym, które doskonale sprawdzają się w się w ramach miejskiej logistyki. Zbierają również bardzo pozytywne opinie naszych kurierów, którzy cenią sobie komfort jazdy i wygodę, jaką zapewnia elektryczny napęd. Jako firma, której misją jest osiągnięcie zerowej emisji CO2, będziemy sukcesywnie elektryfikowali flotę kurierską. Chcemy być liderem elektromobilności w naszej branży i wpływać na kierunek zmian na rynku – mówi Bartłomiej Wnęk – Wiceprezes ds. Operacyjnych z DHL.

Bartłomiej Wnęk podkreślał, że tylko do końca 2021 roku DHL chce mieć w swojej flocie około 150 samochodów elektrycznych, a w najbliższych latach ma być ich już ponad 500. Rozwiązania proekologiczne stosujemy nie tylko w kontekście floty. Jednym z przykładów jest wykorzystanie potencjału OZE. W wybranych terminalach DHL Parcel korzystamy z energii elektrycznej wytwarzanej właśnie przez nasze instalacje fotowoltaiczne

DHL na elektrycznych MAN’ach

Elektryczne MANy we flocie DHL zdjęcie: DHL

Dostawcze elektryczne pojazdy włączane obecnie do floty DHL Parcel to MAN-y eTGE, o ładowności 950 kg, z baterią pozwalającą na przejechanie ok. 110 km po naładowaniu jej do pełna. Samochody są dostarczane przez producenta wraz z przenośnymi ładowarkami i będą ładowane w bazach DHL. Firma odebrała dotychczas 33 elektryczne MAN-y, które już służą kurierom. Do końca 2021 r. DHL chce użytkować w Polsce około 100 elektrycznych pojazdów dostawczych.

Samochody dostawcze MAN eTGE to nie pierwsze elektryczne pojazdy we flocie DHL Parcel Polska. Od kilku lat kurierzy DHL korzystać mogą z elektrycznych rowerów, zaś w 2019 r. do eco-floty włączono elektryczne Mercedesy e-Vito. Wszystkie samochody elektryczne, którymi poruszają się kurierzy DHL Parcel, dostarczyła firma Arval Service Lease Polska w ramach wynajmu długoterminowego z pełną obsługą. Umowa obejmuje dostawę pojazdów wraz z pakietem serwisowym, ubezpieczeniem, sezonową wymianą opon oraz samochodami zastępczymi w razie potrzeby.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię