BMW zgodnie z prognozami zrealizowała swoje cele na rok 2022. Producent samochodów premium zarobił na czysto 18,58 mld euro, co oznacza wzrost o 49,1 proc. rdr. Co piąte sprzedane w ubiegłym roku BMW to auto zelektryfikowane. 

  • BMW zarobiło w 2022 roku na czysto 18,58 mld euro
  • BMW sprzedało w ubiegłym roku prawie 2,4 mln samochodów
  • 8 proc. całkowitej sprzedaży stanowiły auta czysto elektryczne

BMW i auta elektryczne w 2022 roku

BMW zrealizowało swoje cele biznesowe na rok 2022. Sprzedaż samochodów w pełni elektrycznych wzrosła o 107,7 proc. i stanowiła 9 proc. wszystkich dostaw zrealizowanych ubiegłym roku. Rosnąca sprzedaż elektryków przyczyniła się do dalszego obniżenia wartości emisji CO2 floty nowych pojazdów w UE. Na podstawie wstępnych obliczeń wartość ta wyniosła 105 gramów CO2 na km (wg norm WLTP). Oznacza to spadek o 9,4 proc. – znacznie przewyższający wartość z poprzedniego roku. BMW chce kontynuować elektryfikację swojej linii produktowej i dąży do zwiększenia udziału aut elektrycznych do poziomu 15 proc. całkowitej sprzedaży w 2023 roku. 

Samochody zelektryfikowane stanowiły łącznie 18,1 proc. wszystkich dostaw (wzrost o 32,1 proc. rdr). Sprzedaż samochodów w pełni elektrycznych osiągnął poziom 215 752 sztuki, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym (+107,7 proc. r/r).

— Istnieją dwa zasadnicze elementy naszego sukcesu w 2022 roku: silny i pełen pasji wysiłek wszystkich naszych pracowników na całym świecie oraz przekonujące produkty, które stanowią dla nas właściwą odpowiedź na utrzymujące trudne warunki wokół nas. To pokazuje, że ci, którzy podchodzą do transformacji z odwagą i konsekwencją, zachowując wysoki poziom elastyczności, mogą osiągnąć solidne wyniki, nawet w zmiennych warunkach. Będziemy kontynuować tę drogę BMW w przyszłości, kierując firmę dalej na drodze do sukcesu — powiedział Oliver Zipse, prezes zarządu BMW AG. 

Wyniki finansowe Grupy BMW w 2022 roku

W roku finansowym 2022, BMW po raz kolejny poprawiło swoje główne wskaźniki finansowe, odnotowując znaczny wzrost przychodów i zysku netto.

Zgodnie z oczekiwaniami, dostawy były nieco niższe niż w poprzednim roku i sięgnęły 2 399 632 egzemplarze samochodów, co oznacza spadek o 4,8 proc. rdr (rok wcześniej było to 2 521 514 pojazdów). Konsekwentnie wysoki popyt ze strony klientów znalazł odzwierciedlenie w silnym portfelu zamówień firmy. Nie udało się go jednak w całości zrealizować ze względu na trudności z dostawą komponentów półprzewodnikowych, zakłócenia w łańcuchu dostaw oraz blokady związane z pandemią COVID w Chinach. Przychody Grupy wzrosły do 142,6 mld euro (wzrost o 28,2 proc.). 

Grupa BMW odnotowała zysk przed opodatkowaniem w wysokości 13,99 mld euro za cały rok (w roku ubiegłym było to 13,4 mld euro). Zysk netto wyniósł 18,58 mld euro (w roku ubiegłym roku było to 12,46 mld euro.).

Wydatki na badania i rozwój w zakresie nowych modeli i elektrycznych

Postępująca transformacja BMW znajduje odzwierciedlenie w umiarkowanym wzroście wydatków na badania i rozwój. Wydatki na ten cel sięgnęły 6,624 mld euro (wzrost o 5,2 proc.) i są one napędzane głównie pracami nad najnowszymi modelami „NEUE KLASSE” i związany z tym rozwój szóstej generacji elektrycznych układów napędowych. 

Zobacz też: Nowy bolid formuły E Porsche 99X Gen3

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię