Dzięki Porsche 99X Electric Gen3, Porsche rozpoczyna nową erę w Formule E. Elektryczny samochód wyścigowy, który przeszedł ewolucję w Centrum Rozwoju Porsche w Weissach, świętował swoją światową premierę w Porsche Experience Center we włoskiej Franciacorta. Będzie on występował w zespole TAG Heuer Porsche Formula E Team w ABB FIA Formula E World Championship od nowego sezonu.

  • Porsche zaprezentowało nowy bolid w Formule E — Porsche 99x Gen3
  • Samochody Gen3 to najmocniejsze, najszybsze i najbardziej wydajne auta elektryczne
  • Auto zadebiutuje w wyścigach na torze już w styczniu 2023 roku

Nowy bolid Porsche w Formule E — Porsche 99X Gen3

Wyścig w stolicy Meksyku, który odbędzie się 14 stycznia 2023 roku, będzie pierwszym wyścigiem, w którym wystąpi Porsche 99X Electric Gen3. Pojawienie się trzeciej generacji pojazdu na starcie przyszłego sezonu zwiastuje nową erę dla pierwszej na świecie elektrycznej serii wyścigowej.

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/11/228609_en_3000000.mp4

Nowe samochody Gen3, takie jak Porsche 99X Electric Gen3 to najszybsze, najlżejsze, najmocniejsze i najbardziej wydajne elektryczne samochody wyścigowe, jakie kiedykolwiek powstały. Zostały one zaprojektowane specjalnie z myślą o zaciętych pojedynkach na ciasnych miejskich torach w największych miastach świata, gdzie Formuła E tradycyjnie rozgrywa swoje wyścigi.

Koncepcja Porsche 99X Electric Gen3 i innych pojazdów nowej generacji Formuły E stanowi duży krok ewolucyjny. Auta elektryczne straciły na wadze, mają krótszy rozstaw osi i węższy rozstaw kół. Zmniejszył się rozmiar akumulatora, ale jest on bardziej wydajny. Zwiększył się udział energii pochodzącej z rekuperacji. Modyfikacjom uległa również aerodynamika i design. W sumie nowe bolidy są bardziej zwrotne, co poprawia również osiągi na torze wyścigowym.

Jesteśmy zachwyceni, że możemy zaprezentować światu nowe Porsche 99X Electric Gen3. Nasz zespół rozwojowy w Weissach zainwestował w ten samochód wyścigowy mnóstwo pracy, doświadczenia, serca i swojej duszy. Wszyscy mogą być naprawdę dumni z rezultatu. Podobnie jak zupełnie nowa generacja Formuły E, Porsche 99X Electric Gen3 stanowi technologiczny kamień milowy w wyścigach całkowicie elektrycznych – mówi Thomas Laudenbach wiceprezes Porsche Motorsport.

Nowy bolid formuły E Porsche 99X Gen3
Nowy bolid formuły E Porsche 99X Gen3

Porsche 99X Electric Gen3

Wygląd Porsche 99X Electric Gen3 został zainspirowany celem marki Porsche – „Driven by Dreams”. Intencją wprowadzenie nowych bolidów Gen3 jest wyznaczenie nowych wzorców w motorsporcie pod względem wydajności, efektywności i zrównoważonego rozwoju. To cel określony przez światowy związek motoryzacyjny FIA i Formułę E. Na swój czwarty sezon w Formule E, Porsche przygotowało nowe Porsche 99X Electric Gen3, które, podobnie jak inne samochody Gen3, odróżnia się od poprzednich pojazdów w wielu obszarach.

Wydajność nowych pojazdów Gen3 wzrasta z 250 do 350 kW (476 KM). Układ napędowy opracowany został we własnym zakresie przez Porsche Motorsport z maksymalną mocą napędową 350 kW na tylnej osi – o 100 kW większej, niż w poprzedniej generacji. Przedni układ napędowy dodaje 250 kW do 350 kW z tyłu, co skutkuje odzyskiwaniem energii o mocy do 600 kW – ponad dwukrotnie większej niż zdolność regeneracyjna pojazdów Gen2. Silnik elektryczny osiąga około 95-procentową sprawność energetyczną w porównaniu z około 40-procentową silnika spalinowego. Ponad 40 procent zużytej energii jest odzyskiwane w trakcie hamowania.

– Nasz zespół i nasi kierowcy António Félix da Costa i Pascal Wehrlein mają jeszcze wiele do zrobienia przed pierwszym wyścigiem w naszym nowym Porsche 99X Electric Gen3 w Meksyku 14 stycznia. Jesteśmy jednak pewni, że poczynimy dalsze postępy przed rozpoczęciem sezonu i że będziemy w dobrej pozycji, kiedy karty zostaną przetasowane wśród zespołów wraz z pojawieniem się nowych samochodów. Nowe pojazdy Gen3, w tym nasze Porsche 99X Electric Gen3, sprawią, miejmy nadzieję, że wyścigi będą jeszcze bardziej spektakularne dla fanów i zwiększą popularność Formuły E na całym świecie – Florian Modlinger, dyrektor Factory Motorsport Formula E.

Ogniwa baterii w nowych bolidach Gen3 są wykonane z minerałów pozyskiwanych w sposób zrównoważony. Po każdym sezonie wyścigowym ogniwa będą ponownie wykorzystane lub poddane recyklingowi. Do budowy karoserii, wykorzystywane jest włókno węglowe z recyklingu, pochodzące z wycofanych pojazdów Gen2. Ma to zmniejszyć ślad węglowy produkcji o ponad dziesięć procent. Aby określić środki, które mogą pomóc w zmniejszeniu wpływu na środowisko, ślad węglowy nowych pojazdów Formuły E jest mierzony od samego początku fazy projektowania. Wszystkie nieuniknione emisje zostaną zrównoważone w ramach zobowiązania Formuły E do zerowej emisji dwutlenku węgla netto.

Porsche w Formule E

Zespół TAG Heuer Porsche Formula E świętował swój największy jak dotąd sukces w Meksyku 12 lutego 2022 r. W 2023 r. zespół wystartuje w swoim czwartym sezonie. W ostatnim sezonie Porsche zadebiutowało na torze swoim elektrycznym Taycanem w roli samochodu safety-car. Porsche Taycan Turbo S w swoim efektywnym lakierze nosi barwy wszystkich jedenastu zespołów rywalizujących w mistrzostwach, a także barwy FIA i Formuły E. Symbolizuje on zaangażowanie wszystkich zespołów występujących w Formule E i wspólną drogę ku przyszłości w pełni elektrycznych wyścigów samochodowych. Numer 22, jaki znajdował się na burcie potwierdzał występ 22 kierowców, którzy rywalizują w serii.

Porsche Taycan Turbo S ma moc 560 kW (761 KM) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy. Prędkość maksymalna Taycana to 260 km/h. Przebudowa Porsche Taycan Turbo S na samochód bezpieczeństwa wymagała zainstalowania klatki bezpieczeństwa i wyścigowych foteli kubełkowych z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa, a także wiązek przewodów do oświetlenia samochodu i systemu Marelli Logger. W zderzakach wbudowano migające światła.

Zobacz też: Porsche Taycan Turbo S bije rekord na torze Nürburgring

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/08/porsche_3.mp4

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię