Bentley wykonał kolejny krok na drodze do produkcji aut elektrycznych. Firma wmurowała kamień węgielny pod budowę nowego Centrum Jakości i Centrum Technicznego. Nowy obiekt w siedzibie głównej firmy w Crewe w Anglii będzie integralną częścią przygotowań marki do przyszłej produkcji pojazdów elektrycznych zasilanych bateriami.

  • Bentley rozbudowuje swoją fabrykę w Crewe w Anglii
  • Budowa nowych obiektów będzie kosztować 35 mln funtów
  • Bentley chce ruszyć z produkcją aut elektrycznych w 2026 roku

Bentley rusza z rozbudową swojej fabryki w Crewe

Nowa lokalizacja będzie zawierać podwaliny pod linię montażową aut elektrycznych, co jest przygotowaniem do wprowadzenia pierwszego elektrycznego Bentley’a w 2026 roku. Powstanie tam także centrum integracji oprogramowania, warsztat prototypowy oraz dedykowany obszar skupiający się na rozwoju przyszłych materiałów.

Z tej okazji Peter Bosch, członek zarządu ds. produkcji oraz dr Matthias Rabe, członek zarządu ds. badań i rozwoju, złożyli swoje podpisy na jednej ze 101 kolumn konstrukcyjnych. Centrum, którego budowa będzie kosztowała 35 milionów funtów, stanowi część dziesięcioletniego programu inwestycyjnego o wartości 2,5 miliarda funtów w przyszłe produkty oraz w fabrykę Pyms Lane w Crewe, gdzie wszystkie modele Bentleya są ręcznie wykonywane.

Bentley rusza z rozbudową swojej fabryki w Crewe

Bentley i nowe hale produkcyjne

Przekształcenie Crewe w „Fabrykę marzeń” jest kluczem do realizacji strategii Beyond100, w ramach której firma zmieni całą swoją gamę produktów, aby wspierać swoją elektryczną przyszłość, osiągając jednocześnie status neutralności węglowej do 2030 roku. Nowy zakład produkcyjny będzie tworzony zgodnie z podejściem „go-to-zero” w zakresie wpływu produkcji na środowisko.

Nowe centrum jakości zajmie dwa piętra – każde będzie miało powierzchnię 4000 metrów kwadratowych. Na parterze swoje miejsce znajdzie zespół metrologów, odpowiedzialny za pomiar każdej części Bentleya – rola tego zespołu jest fundamentalna dla jakości, wydajności i trwałości każdego luksusowego samochodu, który schodzi z linii produkcyjnej. Na drugim piętrze znajdzie się praktycznie kompletny poligon produkcyjny, obejmujący laboratorium do testowania przyszłych materiałów oraz mini linię montażową do testowania przyszłego montażu aut elektrycznych.

Bentley chce ruszyć z produkcją aut elektrycznych w 2026 roku

Centrum Techniczne również będzie zlokalizowane na dwóch piętrach, zajmując łącznie 13 000 metrów kwadratowych. Znajdzie się w nim pracownia prototypów, rozwoju materiałów oraz centrum integracji oprogramowania.

Wszystkie te działy zostaną przeniesione z obecnie zajmowanego budynku A1, który jest najstarszym istniejącym obiektem na terenie Pyms Lane i który zostanie przekształcony w zakład montażu aut elektrycznych na czas rozpoczęcia produkcji w 2026 roku. 

— Przemysł motoryzacyjny jest w trakcie rewolucji cyfrowej, a samochody stają się urządzeniami cyfrowymi, co stanowi istotną szansę dla firmy Bentley, ponieważ dążymy do osiągnięcia pozycji wzorcowej w zakresie wysokowartościowej produkcji aut nowej generacji. Cel ten wspiera rozwijającą się Fabrykę Marzeń i ponownie podkreśla nasze zaangażowanie zarówno w strategię Beyond100, jak i długoterminową przyszłość w tym miejscu — mówił Peter Bosch, członek zarządu ds. Produkcji.

Zobacz też: Elektryczny Volkswagen ID.Buzz

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2023/01/2022_05_VW_ID.Buzz_PL_1.webm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię