Sprzedaż Bentleya osiągnęła rekordowy wynik w 2021 roku. Mimo wciąż odczuwalnych skutków pandemii i braku chipów brytyjska luksusowa marka zwiększyła sprzedaż o 31 procent. Rekordy padły w Chinach i w USA.

  • Bentley zwiększył sprzedaż w 2021 roku o 31 procent
  • Bentley chce w pełni przejść na samochody elektryczne do 2030 roku
  • Największą sprzedaż Bentley odnotował w USA i w Chinach

Sprzedaż Bentleya w 2021 roku – nowy rekord

Bentley sprzedał w 2021 roku łącznie 14 659 samochodów. Jest to wzrost o 31 procent w stosunku do poprzedniego rekordowego, 2020 roku (11 206 sprzedanych samochodów). Sukces Bentleya był napędzany przez wprowadzenie nowych modeli, odświeżone portfolio produktów i rosnące zapotrzebowanie na nowe hybrydowe modele. Zostały one wprowadzone w ramach strategicznej ścieżki Bentley Beyond100, która ma prowadzić do pełnej elektryfikacji marki do 2030 roku.

Bentley Continental GT
Bentley Continental GT zdjęcie: Bentley

Bentley sprzedaje więcej hybryd

Sukces nowej opcji hybrydowej sprawił, że Bentayga pozostał modelem numer jeden firmy Bentley. Model w swoim piątym roku sprzedaży sprzedawał się znacznie lepiej, niż kiedykolwiek wcześniej, stając się najbardziej udanym luksusowym SUV-em na świecie.

Reakcja na wprowadzenie na rynek Bentayga Hybrid i oczekiwanie na Flying Spur Hybrid pokazują drogę, jaką zmierza sektor luksusowy, a my zajmujemy w nim pozycję lidera. Liczby te potwierdzają, że jesteśmy nie tylko liderem sektora pod względem sprzedaży i udziału w rynku, ale także inwestycji w technologie elektryczne i zaangażowania w bycie pierwszą na świecie, w pełni zelektryfikowaną i bezemisyjną firmą produkującą luksusowe samochody – mówił Adrian Hallmark prezes firmy.

Wnętrze Bentleya

Ameryka utrzymała swoją pozycję, jako rynku, na którym Bentley sprzedaje najwięcej na świecie. Chiny po raz pierwszy od dekady, prawie dorównały temu wynikowi. Łącznie obie Ameryki i Chiny odpowiadają za ponad połowę (56 proc.) światowej sprzedaży Bentley’a.

Oprócz 40-procentowego udziału Bentaygi model Continental GT dodał 33 procent całkowitej sprzedaży, dzieląc swój wynik w 60-procentach na wersję z nadwoziem coupe i 40-procentach na kabriolet. Wraz z oczekiwanym wejściem na rynek wersji hybrydowej, Bentley oczekuje, że 27 procent całkowitej sprzedaży Flying Spur wzrośnie jeszcze bardziej w 2022 roku.

Adrian Hallmark, prezes i dyrektor generalny Bentley Motors, powiedział:

2021 był kolejnym rokiem nieprzewidywalności, chociaż cieszę się, że mogę potwierdzić, że pokonaliśmy znaczne trudności i dokonaliśmy przełomu w naszych wynikach sprzedaży. To nasz drugi rekordowy rok i jest to pozytywny znak siły naszej marki, doskonałości operacyjnej, silnego globalnego popytu oraz potwierdzenie naszych strategicznych priorytetów – mówił.

Sprzedaż Bentleya wg regionów

Region obu Ameryk sprzedał łącznie 4212 samochodów, co stanowi wzrost o 39 procent w porównaniu z analogiczną wartością w 2020 r (czyli 3035 samochodów). Region jest rynkiem numer jeden firmy Bentley.

Największy wzrost Bentley drugi rok z rzędu odnotował w Chinach, gdzie zaliczył wzrost sprzedaży o 40 procent. W całym 2021 roku Bentley sprzedał w Chinach 4033 samochodów. Rok wcześniej było to 2880 samochodów.

Europa zamknęła rok dostawą na poziomie 2520 samochodów. W 2020 roku było to 2193 samochodów. Wynik z 2022 roku stanowi 15-procentowy wzrost.

Bentley sprzedaje więcej w Wielkiej Brytanii

W Wielkiej Brytanii Bentley odnotował sprzedaż 1328 samochodów. Jest to wzrost o 14 procent w stosunku do roku poprzedniego.

Bentley dostarczył 915 samochodów na Bliski Wschód w 2021 r., w porównaniu z 735 samochodami w poprzednim roku.

Wreszcie region Azji i Pacyfiku odnotował rekordowe wyniki, odnotowując wzrost o 37 procent. Producent dostarczył w tamten rejon 1651 samochodów.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię