Adrian Hallmark odchodzi z Bentley Motors. Firma podaje, że decyzję tę podjął samodzielnie przez menadżera, a także za wzajemnym porozumieniem. Od tej chwili przygotowuje się on do nowych zadań poza Grupą Volkswagen.

Adrian Hallmark odchodzi z Bentleya

W lutym 2018 roku Adrian Hallmark objął stanowisko przewodniczącego, a także dyrektora generalnego Bentley Motors. Działo się to w trudnej sytuacji biznesowej firmy. Za jego kadencji wprowadzono nowe modele aut luksusowych. Strategicznym celem stało się także uczynienie Bentleya najbardziej zrównoważoną marką aut premium do 2030 roku.

Przed objęciem stanowiska dyrektora generalnego, w latach 1999-2005 Hallmark był członkiem zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Bentley. Przez 25 lat pracował na szczeblu zarządzającym w międzynarodowych firmach motoryzacyjnych w Wielkiej Brytanii, USA i Azji.

Brak następcy

Gernot Döllner, przewodniczący zarządu Audi i odpowiedzialny za Grupę Marki Postępowej, do której należą Lamborghini, Bentley i Ducati w ramach Grupy Volkswagen, mówi w komunikacie, że Adrian Hallmark osiągnął wiele w Bentleyu, a w czasie swoich sześciu lat na funkcji przewodniczącego i dyrektora generalnego odcisnął swoje piętno na firmie.

Następca Hallmarka zostanie ogłoszony w późniejszym czasie. Brytyjska firma Bentley, z siedzibą w Crewe w Wielkiej Brytanii, jest częścią koncernu Volkswagen AG od 1998 roku i Grupy Audi od stycznia 2022 roku.

Bentley Bentayga
Bentley Bentayga

Bentley stawia na personalizację

Za czasów Hallmarka Bentley znacząco rozwinął swoje usługi personalizacji samochodów. W ubiegłym roku marka osiągnęła trzeci najlepszy wynik w swojej historii. Sprzedaż sięgnęła 13 560 aut. Zainteresowanie personalizacją osiągnęło najwyższy poziom w historii. Około trzech czwartych klientów sięgało po indywidualne opcje oferowane przez dział Mulliner Bentleya. Był to wzrost o 43 procent w porównaniu z 2022 rokiem.

Hybrydowe pojazdy Bentleya nadal cieszyły się dużą popularnością. Wielka Brytania była wiodącym rynkiem dla marki, gdzie jeden na czterech klientów Flying Spur, a także Bentayga wybierał opcję hybrydową.

Marka utrzymała wzrost w regionie Azji i Pacyfiku (o 5 procent) oraz na Bliskim Wschodzie, w Indiach i Afryce. Na kluczowych rynkach, takich jak Chiny, a także Wielka Brytania, sprzedaż spadła o 18 procent.

Bentley Bentayga pozostał najpopularniejszym modelem Bentleya, odpowiadając za 44 procent całkowitej sprzedaży. Wciąż sporą popularnością cieszył się model Continental GT, a także GT Convertible. Odpowiadał za ok. 1/3 sprzedaży firmy. Co trzeci klient Bentleya wybierał także model Flying Spur.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię