BYD, największy chiński producent pojazdów elektrycznych pochwalił się, że zysk firmy w trzecim kwartale 2022 roku wzrosło 350 proc. w ujęciu rocznym. Na rynku chińskim BYD przegoniło Teslę.

  • Zysk netto BYD sięgnął w trzecim kwartale 2022 roku 789 mln dolarów
  • Od początku roku BYD sprzedał w Chinach 1,2 mln samochodów
  • Tesla od stycznia sprzedała w Chinach 318 000 aut elektrycznych

Zysk netto i sprzedaż BYD w trzecim kwartale 2022 roku

BYD podaje, że w trzecim kwartale 2022 roku zysk netto sięgnął 789 mln dolarów. Od początku roku BYD zarobiło na czysto 9,31 mld juanów. Firma podaje, że za wzrost sprzedaży odpowiada coraz szersza oferta aut elektrycznych. Nie bez znaczenia jest także poziom dopłat rzadu chińskiego do zakupu aut elektrycznych. Należąca w 19 proc. do amerykańskiego inwestora – Warrena Buffetta – firma, dzięki efektowi skali obniża też koszty swoich samochodów.

BYD wyprzeda Teslę w Chinach

Łączna sprzedaż aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in firmy BYD wzrosła o 250 proc. w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy do 1,2 mln sztuk, wyprzedzając wzrost rynku, który był w tym czasie na poziomie 110 proc. Tesla sprzedała od stycznia w Chinach nieco ponad 318 000 aut elektrycznych.

Auto elektryczne BYD Han
Auto elektryczne BYD Han
Auto elektryczne BYD Tang

Zwolnienie z podatku od zakupu auta elektrycznego w Chinach przedłużone do końca 2023 roku

Chiny przedłużą zwolnienie z podatku od zakupu aut niskoemisyjnych (NEV – New Energy Vehicle). Przepisy miały przestać obowiązywać z końcem 2022 roku, ale zgodnie z zapowiedzią Pekinu, ulga podatkowa zostanie przedłużona do końca 2023 roku. 

Chiny pierwszy raz wprowadziły zwolnienie podatkowe przy zakupie auta niskoemisyjnego w 2014 roku. Polityka ta była trzykrotnie przedłużana. Ostatnia decyzja Pekinu ma doprowadzić do łącznego zwolnienia obywateli z szacowanej sumy podatków wynoszącej 13,98 miliardów dolarów. 

Przedłużenie zwolnienia podatkowego na auta elektryczne było wyczekiwane po wcześniejszej obniżce stawki podatkowej dla aut spalinowych o połowę: z 10 do 5 proc. przy pojemności silnika niższej niż dwa litry i cenie nieprzekraczającej 300 000 juanów. Auto spalinowe musi także zostać zakupione między 1 czerwca a końcem 2023 roku. 

Auto elektryczne BYD Atto 3

Zwolnienie podatkowe — dla kogo i od jakiego auta elektrycznego?

Zwolnienie podatkowe w Chinach dotyczy aut elektrycznych, hybryd typu plug-in i samochodów wodorowych z ogniwami paliwowymi. Ruch ten ma wzmocnić rozwój rodzimego rynku samochodów elektrycznych i pobudzić konsumpcję w czasie problemów gospodarczych. Sprzedaż detaliczna aut zelektryfikowanych w Chinach wzrosła w sierpniu o 111,2 procent rok do roku do 529 tys. samochodów, zaś w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy sięgnęła ona 3,262 mln sztuk – był to wzrost o 119,7 proc. rok do roku. 

W komunikacie napisano, że uldze podatkowej będą podlegały nowe samochody z datą zakupu przypadającą pomiędzy 1 stycznia 2023 r. a 31 grudnia 2023 r. W porównaniu z podobnie wycenionym modelem spalinowym, klienci aut elektrycznych zaoszczędzą około 10 000 juanów, czyli ok. 1450 euro. By móc skorzystać ze zwolnienia, trzeba kupić samochód znajdujący się na specjalnej liście aut, która jest publikowana przez chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych oraz Państwową Administrację Podatkową.

Zwolnienie z obowiązku płacenia podatku przy zakupie auta elektrycznego to tylko jeden z elementów wspierania popytu na rynku chińskim. Najważniejszym czynnikiem jest system dopłat do zakupu elektryków. Dopłaty zostały przedłużone do końca 2022 roku. 

Zobacz też: Porsche Taycan Turbo S bije rekord na torze Nürburgring

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/08/porsche_3.mp4

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię