Lucid zapowiada, że wprowadzi swój drugi model auta elektrycznego na początku 2023 roku. Będzie to elektryczny SUV. Firma podała, że w 2022 roku jest na dobrej drodze do realizacji prognozy rocznej produkcji na poziomie 6-7 tys. pojazdów.

  • Lucid osiągnął w 3Q 2022 r. przychody na poziomie 195,5 mln dolarów
  • Liczba rezerwacji sięga 34 000 aut
  • Lucid ruszy z rezerwacjami na elektrycznego SUV-a na początku 2023 r.

Elektryczny SUV Lucid

Lucid odnotował w III kwartale przychody w wysokości 195,5 mln dolarów przy dostawach na poziomie 1 398 pojazdów. Spółka poinformowała o silnym popycie klientów na model Lucid Air z rezerwacjami na poziomie ponad 34 000, co odpowiada potencjalnej sprzedaży o wartości ponad 3,2 mld dolarów. Ta liczba nie obejmuje rezerwacji 100 000 pojazdów w ramach umowy z rządem Arabii Saudyjskiej. Lucid zakończył kwartał z kwotą około 3,85 mld dolarów w gotówce, ekwiwalentach pieniężnych i inwestycjach, co ma zapewnić spółce finansowanie co najmniej do czwartego kwartału 2023 roku.

– Z przyjemnością mogę powiedzieć, że zrobiliśmy znaczący postęp w kierunku osiągnięcia naszego celu produkcyjnego na rok 2022, czyli 6 000 -7 000 pojazdów. Mieliśmy rekordową produkcję kwartalną w wysokości 2 282 pojazdów, ponad trzykrotnie wyższą niż w II kwartale, oraz dostawy w wysokości 1 398, co było ponad dwukrotnie wyższym poziomem niż w II kwartale – powiedział Peter Rawlinson, CEO i CTO Lucid.

Rawlinson dodał, że firma planuje otworzyć rezerwacje na Project Gravity SUV na początku 2023 roku, co odblokuje przed nią bardzo duży i przyrostowy rynek.

– Nadal koncentrujemy się na skalowaniu działalności i nadal oczekujemy znacznego wzrostu przychodów w miarę wzrostu wolumenu dostaw – mówił.

Lucid Air

Lucid zbuduje nową fabrykę w Arabii Saudyjskiej

W maju Lucid podał, że zbuduje swoją pierwszą fabrykę samochodów elektrycznych poza terenem USA. Nowa fabryka wprowadzi zaawansowaną produkcję aut elektrycznych do Arabii Saudyjskiej, a jej moc produkcyjna wyniesie 155 000 sztuk rocznie.

Podpisane umowy z Arabią Saudyjską według szacunków zapewnią firmie Lucid finansowanie i zachęty o łącznej wartości do 3,4 miliarda dolarów w ciągu najbliższych 15 lat. Rząd Arabii Saudyjskiej potwierdził także zobowiązanie do zakupu do 100 000 pojazdów elektrycznych Lucid w ciągu 10 lat

Lucid podpisał umowę z Ministerstwem Inwestycji Arabii Saudyjskiej, Saudyjskim Funduszem Rozwoju Przemysłowego i kilkoma innymi podmiotami.

Fabryka Lucid w Arabii Saudyjskiej

Lucid i auta elektryczne

Pierwszym samochodem elektryczny firmy, który jest największym hitem sprzedażowym jest Lucid Air — luksusowy sedan o inspirowanej Kalifornią stylistyce, który charakteryzuje się pełnowymiarową przestrzenią wewnętrzną w średniej wielkości nadwoziu. Lucid Air Grand Touring ma zasięg 516 mil i moc 1 050 koni mechanicznych.

Lucid i nowa marka Saphire

Lucid w sierpniu przedstawił Sapphire — nową markę Lucid o ultra-wysokich osiągach, na czele z nowym Lucid Air Sapphire – pierwszym na świecie w pełni elektrycznym luksusowym supersportowym sedanem. Sercem Lucid Air Sapphire jest układ napędowy z trzema silnikami – pierwszy układ od Lucid zawierający nowy podwójny silnik z tyłu i pojedynczy silnik z przodu. Silniki elektryczne zawierają opracowany przez Lucid system chłodzenia i uzwojenie falowe. W podwójnym tylnym napędzie wprowadzono również nową technologię wymienników ciepła i zwiększony przepływ płynu chłodzącego. System baterii został również zmodernizowany pod kątem wyższej mocy i bardziej precyzyjnej logiki termicznej.

Trójsilnikowy układ napędowy auta elektrycznego Lucid Air Sapphire dostarcza jeszcze więcej koni mechanicznych niż dwusilnikowe rodzeństwo samochodu, w tym Lucid Air Grand Touring Performance o mocy 1050 KM. Z mocą ponad 1200 KM Lucid Air Sapphire jest nie tylko najmocniejszym elektrycznym sedanem na świecie, ale także najmocniejszym sedanem na świecie w ogóle.

Elektryczny Lucid Air Saphire — osiągi

Dzięki ogromnej mocy Lucid Air Sapphire przyspiesza z miejsca do 60 mph w mniej niż dwie sekundy, od zera do 100 mph w mniej niż cztery sekundy, a ćwierć mili pokonuje w czasie poniżej 9 sekund. Te wartości są osiągalne bez dodatkowych kosztownych modernizacji wyposażenia. Dodatkowo masywne, węglowo-ceramiczne hamulce tarczowe znajdują się już w wyposażeniu standardowym.

Zaawansowany układ jezdny został opracowany w celu maksymalnego wykorzystania możliwości układu napędowego z trzema silnikami. Samochód jeździ na wyczynowych kołach Aero Sapphire ze specjalnie opracowanymi oponami Michelin PS4S w rozmiarze 265/35R20 z przodu i 295/30R21 z tyłu. Koła posiadają również zdejmowane tarcze z włókna węglowego, które dodatkowo optymalizują aerodynamikę samochodu.

Zobacz też: Porsche Vision Gran Tourismo

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/08/221431_en_6000000.webm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię