Dacia wprowadza pierwszą hybrydę do kompaktowego SUV-a Jogger. Producent będzie oferował w Joggerze w pełni hybrydowy system E-Tech, obniżający emisję do 108 gramów CO2 na km. Jogger to wielki sukces Dacii – w rok po premierze złożono 83 000 zamówień.

  • Dacia wprowadzi technologię hybrydową do swojego pierwszego samochodu
  • Auto będzie produkowane w zakładach Mioveni w Rumunii
  • Moc hybrydowej Dacii Jogger to 140 KM

Dacia Jogger rok po wejściu na rynek

Dacia rozpoczęła sprzedaż swojego wymyślonego na nowo siedmiomiejscowego samochodu rodzinnego, Dacia Jogger, niespełna rok temu. Model ten okazał się już wielkim sukcesem – od momentu wprowadzenia na rynek w marcu 2022 r. złożono ponad 83 000 zamówień i dokonano ponad 51 000 rejestracji. W ciągu niespełna roku Jogger stał się drugim najczęściej sprzedawanym samochodem dla klientów indywidualnych w segmencie C.

Dwie trzecie klientów Joggera zdecydowało się na wykorzystanie doświadczenia Dacii w zakresie LPG, wybierając silnik ECO-G 100. Co więcej, dwie trzecie klientów wybrało najwyższy poziom wyposażenia dla swojego pojazdu. Pięćdziesiąt pięć procent klientów wybrało wersję siedmiomiejscową.

DACIA Jogger HYBRID
DACIA Jogger HYBRID

Dacia Jogger w hybrydzie

Dacia podkreśla, że Jogger będzie wkrótce wyposażony w silnik HYBRID 140, w którym zastosowano automatyczną skrzynię biegów i bezsprzęgłową przekładnię. Jogger HYBRID 140 pojawi się w salonach dealerskich od marca 2023 roku, a zamówienia będą przyjmowane od stycznia 2023 roku. Auto będzie produkowane w zakładach Mioveni w Rumunii i jest pierwszym modelem Dacii wyposażonym w technologię hybrydową i tym samym przyczynia się do elektryfikacji gamy marki.

Auto będzie dostępne w cenie od 24 600 euro we Francji za wersję Expression (5 miejsc). Premierowo do sprzedaży trafi wersja w kolorze szarym Schiste, oprócz sześciu innych kolorów nadwozia, które są dostępne w tym modelu już dziś.

Dacia Jogger — akumulator

Jogger łączy w sobie długość samochodu kombi z wygodą pojazdu rekreacyjnego, a także cechy SUV-a. Nowa wersja hybrydowa posiada wszystkie zalety dotychczasowego Joggera – bez utraty przestrzeni ładunkowej i z tym samym przestronnym wnętrzem. Integracja hybrydowego silnika z akumulatorem trakcyjnym została zaplanowana od samego początku. Akumulator jest zamontowany pod podłogą samochodu, w przedziale koła zapasowego, gdzie znajduje się również zbiornik LPG dla silnika ECO-G 100.

Jogger HYBRID 140 posiada automatyczną skrzynię biegów z „trybem B”, który zwiększa hamowanie rekuperacyjne przy jednoczesnym zwiększeniu hamowania silnikiem. Zastosowanie tego trybu umożliwia większy odzysk energii przy jednoczesnym zwiększeniu komfortu jazdy w terenie miejskim. Kierowca może więc ograniczyć użycie pedału hamulca.

HYBRID 140 – technologia Renault

Jogger oznacza pojawienie się silników hybrydowych w Dacii i oferuje łączną moc 140 KM. Auto wykorzystuje technologię, która udowodniła swoją skuteczność i zyskała powszechne uznanie w Grupie Renault – czterocylindrowy silnik benzynowy 1,6 l, zapewniający moc 90 KM, dwa silniki elektryczne (silnik o mocy 50 KM i generator rozruchowy wysokiego napięcia) oraz automatyczną skrzynię elektryczną z czterema biegami sprzężonymi z silnikiem spalinowym i dwoma biegami sprzężonymi z silnikiem elektrycznym. Brak sprzęgła w samochodzie umożliwił Dacii zintegrowanie tej połączonej technologii.

Jogger HYBRID 140 ma zasięg ponad 900 km (w cyklu łączonym WLTP). Bateria Joggera HYBRID 140 objęta jest gwarancją na pierwsze osiem lat lub 160 000 km.

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/09/VW.webm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię