Lancia chce w 2028 roku być w pełni producentem aut elektrycznych. Włoska marka pokazała koncepcję projektową Lancii Pu+Ra która mad definiować język projektowania Lancii na następne 100 lat. Lancia zmieniła także swoje logo, które jasno ma wskazywać na elektryczny renesans marki.

  • Lancia pokazała studium projektowe, na którym mają bazować przyszłe modele aut elektrycznych
  • Włoska marka zmieniła także swoje logo
  • Od 2024 roku Lancia chce wypuszczać na rynek trzy modele co dwa lata

Lancia i auta elektryczne

Koncept Lancia Pu+Ra Zero jest zapowiedzią trzech nowych modeli pojazdów, które zostaną wprowadzone na rynek w latach 2024-2028. Lancia współpracuje z firmą Cassina, włoskim producentem klasycznych mebli designerskich, przy opracowywaniu przyszłych modeli pojazdów. Włoska marka zapowiada całkowicie nowy rozdział w historii swojego istnienia.

– Nowa era Lancii rozpoczyna się z nowym logo i jasną wizją projektową. Jako zapowiedź nowego Ypsilona, pierwszego modelu pojazdu w nowej erze Lancii, pokazujemy koncept Lancia Pu+Ra Zero. Będąc trójwymiarowym manifestem, wybiega on w przyszłość i przedstawia modele pojazdów, które nasza marka wprowadzi na rynek w latach 2024-2028. Rzeźba Lancia Pu+Ra Zero to dzieło sztuki, które stanowi pomost pomiędzy przeszłością a przyszłością, równoważąc klasyczną elegancję z radykalnym duchem formy. Dziś rozpoczynamy renesans Lancii, który zadziwi fanów naszej marki na całym świecie. Lancia powraca do europejskiego segmentu premium jako marka pożądana, szanowana i godna zaufania. Dziś rozpoczyna się nowa era dla Lancii – mówił Luca Napolitano, CEO Lancii, podczas Lancia Design Day. 

Nowe logo marki Lancia — zapowiedź elektrycznej przyszłości

W swojej 116-letniej historii Lancia używała siedmiu różnych logotypów marki. Wszystkie symbolizowały unikalne DNA Lancii z wartościami takimi jak elegancja, atrakcyjność i wyrafinowanie. Teraz Lancia odsłania nowe logo, które symbolizuje wejście marki w nową erę elektrycznej mobilności. Nowe logo będzie widoczne na przyszłych modelach Lancii Ypsilon i Delta. Logo jest częścią nowej tożsamości korporacyjnej, pod którą europejskie salony samochodowe zostaną przeprojektowane już do początku 2024 roku.

Nowe logo marki Lancia inspirowane jest herbem, który Lancia Flaminia po raz pierwszy nosiła na osłonie chłodnicy w 1957 roku. Logo przypomina klejnot, w którym graficzna prostolinijność spotyka się z ekskluzywnymi kolorami, materiałami i wykończeniami. 

Nowe logo Lancii czerpie charakterystyczne elementy z historycznego modelu takie jak: koło, flagę, tarczę, lancę i napis LANCIA i interpretuje je na nowo. W ten sposób klasyczne elementy logo zostają unowocześnione zarówno pod względem linii, jak i kształtów. Wg włoskiego producenta nowe logo łączy w sobie innowacyjność, wysoką jakość i włoski styl z nutą eklektyzmu.

Nowe logo marki Lancia

Logo Lancii — transformacja

Na nowo zinterpretowano również napis „Lancia”. Inspirowany jest on dziedziną, która zawsze była ściśle związana z Lancią: modą. Projektując nowe logo marki, zespół projektowy czerpał inspirację z siedmiu wariantów, które Lancia stosuje od ponad wieku. Pierwszym z nich było bardzo proste i minimalistyczne logo z 1907 roku, z nazwą LANCIA zapisaną kursywą i złotem, które idealnie pasowało do włoskiego Art Nouveau. W 1911 roku pojawiło się logo zaprojektowane przez włoskiego projektanta przemysłowego hrabiego Carlo Biscaretti di Ruffia (1879-1959).

W 1929 roku logo zmieniło się na trójkątną tarczę, która obejmowała w sobie koło kierownicy i stała się bardziej geometryczna i graficznie liniowa. W 1957 roku pojawiło się po nim logo, które obecnie służy za inspirację, o minimalistycznym wyglądzie. Po kolejnej modernizacji w 1974 roku grafik i architekt Massimo Vignelli (1931-2014) przedstawił w 1981 roku logo, w którym tarcza, lanca, kierownica i flaga zostały mocno wystylizowane. Obecne logo marki jest używane przez Lancię od 2007 roku.

Lancia Pu+Ra – nowy język projektowania marki

Nazwa Pu+Ra odpowiada terminom Pure i Radical. Pu+Ra charakteryzuje przyszły, zrównoważony język projektowania Lancii. Pu+Ra przenosi również dumną przeszłość marki i jej wpływ na włoski styl w nową przyszłość.

Nowy język projektowania Lancii inspirowany jest światem mebli, architektury i mody. Duży wpływ ma również historia Lancii w sportach motorowych, reprezentowana w szczególności przez legendarne samochody rajdowe Lancia Stratos i Lancia Delta.

Lancia Pu+Ra Design tworzy objętości nadwozia przyszłych modeli samochodów poprzez sukcesywne nakładanie, dodawanie elementarnych i ikonicznych kształtów geometrycznych, takich jak koło, prostokąt i trójkąt. W rezultacie powstał język projektowania, który otwiera nowy rozdział w dziedzinie motoryzacji.

W przypadku wnętrza koncept Lancia Pu+Ra czerpie inspirację z włoskiego wzornictwa meblowego i jego zamiłowania do detali, materiałów i innowacji. W rezultacie powstały wnętrza przyszłych modeli pojazdów Lancii, w których dominować będą proste, radykalnie zreinterpretowane geometrie. Pasażerów witać ma atmosfera, która emanuje poczuciem domu i salonu urządzonego we włoskim stylu. 

Lancia Pu+Ra

Lancia Pu+Ra Zero – studium projektu przyszłości Lancii 

Koncept Lancia Pu+Ra Zero to trójwymiarowy manifest, będący esencją nowego języka projektowania Lancii. Rzeźba daje zapowiedź przyszłych wersji Lancii Ypsilon i Lancii Delta, a także nowego topowego modelu marki. 

Koncepcja Lancia Pu+Ra Zero to synteza przeciwstawnych elementów: piękna i technologii, gracji i silnego charakteru. Harmonijnie łączy klasyczne, ikoniczne i typowe kształty tradycyjnego designu Lancii z przyszłością marki.

Przód konceptu Lancia Pu+Ra Zero jest reinterpretacją historycznej, kubkowej osłony chłodnicy modeli pojazdów Lancia. Nad osłoną chłodnicy umieszczono nowy napis Lancia. Podwójny podpis będzie zdobił przyszłe modele pojazdów Lancii. Symbolizuje on renesans marki i jej przejście w erę elektrycznej mobilności.

Koncept Lancia Pu+Ra Zero charakteryzuje się miękkimi, płynnymi liniami. Z dachem w kształcie kopuły, zalanym światłem wnętrzem, harmonijną równowagą między nadwoziem a wnętrzem, przypomina klasyczną Lancię Aurelię B20 i Lancię Flaminię.

Okrągłe tylne światła nawiązują do Lancii Stratos. Będzie je można zobaczyć już w przyszłej Lancii Ypsilon. Nowy napis Lancia umieszczono pomiędzy tylnymi światłami.

„Lancia Renaissance” – przyszłość z trzema nowymi modelami aut elektrycznych

Strategia „Lancia Renaissance” jest częścią dziesięcioletniego planu, który m.in. przewiduje trzy nowe modele, wypuszczane na rynek co dwa lata już od 2024 roku. Dzięki trzem pojazdom z różnych segmentów Lancia pokryje 50 procent rynku

Proces elektryfikacji spowoduje, że w 2028 roku Lancia będzie oferować wyłącznie pojazdy w pełni elektryczne. Drugim filarem renesansu Lancii jest temat zrównoważonego rozwoju. W przyszłej Lancii Ypsilon co najmniej 50 procent powierzchni, których można dotknąć we wnętrzu, będzie wykonanych z materiałów ekologicznych.

Zobacz też: Porsche Taycan Turbo S bije rekord na torze Nürburgring

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/08/porsche_3.mp4

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię