Elektryczne Renault Twingo zostało zapowiedziane w czasie wydarzenia z okazji Dnia Rynków Kapitałowych nowej spółki zależnej Ampere EV. Należy ona do francuskiego Renault. Wskrzeszone Renault Twingo będzie kluczowym elementem oferty francuskiego producenta, który chce mieć w swojej ofercie siedem elektryków.

Elektryczne Renault Twingo

Luca de Meo szef Renault powiedział, że elektryczne Renault Twingo będzie kluczowym elementem na drodze do stworzenia niedrogiego samochodu elektrycznego. Samochód pojawi się w 2026 roku, a także będzie całkowicie zaprojektowany i skonstruowany w Europie. Luca de Meo podkreślał, że cenowo dorówna on chińskim rywalom. Szef Renault powiedział także, że w rozwoju samochodu przydałby się także zewnętrzny partner.

Elektryczne Renault Twingo

Sama produkcja elektrycznego Renault Twingo będzie o 50 proc. tańsza w porównaniu z do SUV’a segmentu C. Chodzi tutaj przede wszystkim o redukcję materiałów, a także położenie większego nacisku na platformę sterowaną oprogramowaniem, która będzie potrzebowała znacznie mniejszej liczby materiałów i części.

Niska cena elektrycznego Renault Twingo

Nie podano jednak większych szczegółów dotyczących nowego samochodu. Wiadomo jedynie, że będzie on nawiązywał do wprowadzonej 30 lat temu spalinowej wersji Twingo. Pod pewnymi względami ma on być zbliżony do innych elektrycznych samochodów Renault. Będzie to samochód typowo miejski. Emisja CO2 ma być o 75 proc. niższa w całym cyklu życia samochodu w porównaniu z przeciętnym europejskim samochodem z silnikiem spalinowym sprzedanym w 2023 roku.

Auto najprawdopodobniej powstanie na Słowenii w zakładzie w miejscowości Nove Mesto. Cena samochodu ma wynosić ok. 20 000 euro.

Ampere — nowa dywizja w Grupie Renault

Elektryczne Renault Twingo było jednym z elementów zorganizowanego Dnia Rynku Kapitałowego z okazji inauguracji działalności firmy Ampere. Jest to zupełnie nowa, samodzielna spółka w ramach Grupy Renault. Jest ona odpowiedzialna za projektowanie i sprzedaż aut elektrycznych Renault w Europie. Firma będzie zatrudniać ok. 35 000 pracowników.

Ampere ma przede wszystkim w pierwszej kolejności skupić się na osiągnięciu parytetu cenowego pomiędzy autami elektrycznymi a spalinowym. Jest to bowiem kluczowy czynnik, który ma zachęcić klientów do przejścia w kierunku elektromobilności. Nowa jednostka ma koncentrować się na modelach segmentu B i C wykorzystujących dwie istniejące platformy EV Grupy Renault.

Samochody segmentu B, takie jak Renault 4 i Twingo, będą budowane w oparciu o architekturę Ampr Small, natomiast samochody segmentu C, w tym Renault Mégane i Scenic, będą budowane w oparciu o architekturę Ampr Medium.

Ampere i nowe modele aut elektrycznych

Ampere uważa, że znalazło sposób zmniejszenie kosztów zmiennych drugiej generacji „szytych na miarę” pojazdów elektrycznych segmentu C. Określa się je jako następców modeli Mégane i Scenic i pojawią się one na rynku na przełomie 2027 i 2028 roku. Cięcia kosztów mają w dużej mierze dotyczyć obniżenia o połowę kosztów akumulatora, a także redukcji o 1/4 kosztów układu napędowego.

Europa w centrum Ampere

Luca De Meo powiedział ponadto, że skupienie się firmy Ampere na rynku europejskim może pomóc jej przekonać konsumentów do produktów Renault. Ma to być dobrym rozwiązaniem wobec ekspansji chińskich samochodów, najeżonych elektroniką która uwielbiają azjatyccy klienci. Szef Renault uważa, że nowy model elektrycznego Renault Twingo jest idealnym sposobem na demokratyzację aut elektrycznych. Samochód inspirowany jest m.in. produkowanymi na rynku japońskim mikrosamochodami, które stanowiły w ubiegłym roku 1/3 sprzedanych tam pojazdów.

Jak pisaliśmy w styczniu 2023 roku, w spółkę Ampera zainwestuje także japoński Nissan. Nie podano jednak wówczas kwoty jaka zasili wspólny biznes. Wiadomo jednak, że Ampera do 2030 roku ma oferować łącznie sześć modeli elektryków.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię