Mercedes AMG GLC pojawi się w dwóch nowych odsłonach. Nowe wersje zastąpią swojego bardzo udanego poprzednika wieloma innowacjami. Wyczynowy SUV jest dostępny w dwóch poziomach wydajności i poziomach wyposażenia. Dostępny jest podstawowy model GLC 43 4MATIC oraz pierwszy hybrydowy SUV GLC 63 S E PERFORMANCE.
Mercedes AMG GLC w dwóch nowych wersjach
W Mercedes AMG GLC 43 4MATIC 2 -litrowy czterocylindrowy silnik AMG z elektrycznym turbodoładowaniem spalin wytwarza moc 310 kW (421 KM). Ma on dodatkowe doładowanie o mocy 10 kW (14 KM) za pośrednictwem napędzanego paskiem rozrusznika-generatora w dolnym zakresie prędkości obrotowych. Standardowy układ kierowniczy tylnej osi, stały napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC z tylnym rozdziałem momentu obrotowego. Wraz z przekładnią AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, przyczyniają się one do osiągnięcia dynamicznych wrażeń z jazdy.
— SUV Mercedes-AMG GLC odniósł absolutny sukces wśród naszych klientów. Nasze dwie wersje o różnych charakterach dla sportowo-miejskiego stylu życia są wszechstronne i precyzyjnie dostosowane do indywidualnych życzeń klientów. Wraz z napędem E PERFORMANCE w GLC 63 S, wprowadzamy również pierwszy hybrydowy SUV o wysokich osiągach. Napęd na wszystkie koła, aktywny układ kierowniczy tylnej osi i szybko reagująca skrzynia biegów wzmacniają emocjonalnie atrakcyjne, charakterystyczne dla AMG wrażenia z jazdy — mówił Michael Schiebe, prezes Mercedes-AMG i szef jednostek biznesowych Mercedes-Benz Klasy G i Mercedes-Maybach.
Hybrydowy Mercedes AMG GLC 63 S E PERFORMANCE
Hybrydowy układ napędowy dostępny wyłącznie w Mercedesie AMG w GLC 63 S E PERFORMANCE łączy 2-litrowy silnik turbo AMG z elektryczną jednostką napędową (EDU) na tylnej osi. Oprócz wyraźnie odczuwalnej siły napędowej niezależny układ hybrydowy zapewnić ma zrównoważony rozkład masy.
W zależności od programu jazdy i warunków jazdy, silnik elektryczny zwiększa moc i moment obrotowy w zależności od sytuacji. Do wyboru możliwy jest również tryb wyłącznie elektryczny. Elektryczny układ napędowy i wysokowydajny akumulator o napięciu 400 V opracowano przez AMG. Podobnie jak w Formule 1, baterię zaprojektowano specjalnie z myślą o szybkiej mocy wyjściowej i poborze energii dzięki innowacyjnemu bezpośredniemu chłodzeniu ogniw. Łączna moc układu wynosi 500 kW (680 KM), a łączny maksymalny moment obrotowy 1020 Nm.
Detale nowego Mercedesa AMG GLC
Zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, liczne detale charakterystyczne dla AMG w równym stopniu podkreślają dynamiczny i wysokiej jakości charakter nowych wariantów Mercedes AMG GLC. W stylistyce zewnętrznej są to m.in. charakterystyczna dla AMG osłona chłodnicy z pionowymi rozpórkami oraz przedni zderzak AMG z klapami, sportowymi wlotami powietrza i chromowanymi elementami ozdobnymi.
Duże wloty i kurtyny powietrzne kierują strumień powietrza specjalnie do różnych funkcji. Harmonijnie zintegrowane boczne panele progowe, tylny fartuch o wyglądzie dyfuzora (GLC 43) lub dodatkowa płyta dyfuzora (GLC 63 S) oraz dwie podwójne końcówki rur wydechowych (okrągłe w GLC 43, trapezowe w GLC 63 S) dopełniają design.
Wnętrze nowego Mercedesa
We wnętrzu sportowego charakteru dodają fotele AMG pokryte sztuczną skórą ARTICO/MICROCUT AMG z charakterystyczną grafiką i tapicerką. Opcjonalnie dostępna jest tapicerka ze skóry i skóry nappa z wytłoczonym herbem AMG na przednich zagłówkach. Opcjonalnie dostępne są także fotele AMG Performance.
Kierownicę Mercedesa AMG GLC Performance pokryto skórą nappa (GLC 43) lub skórą nappa/MICROCUT z mikrofibry (GLC 63 S). Jest ona również montowana w standardzie. Spłaszczono ją u dołu, a także jest ona perforowana w obszarze chwytu i wyposażona w aluminiowe łopatki zmiany biegów.
Dwa okrągłe przyciski AMG na kierownicy umożliwiają szybką obsługę różnych funkcji dynamicznej jazdy oraz programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT. Sportowo-luksusową atmosferę dopełniają sportowe pedały AMG, dywaniki podłogowe AMG i podświetlane panele progowe z napisem AMG.
Systemy informacyjno-rozrywkowe
System informacyjno-rozrywkowy MBUX obejmuje różne wyświetlacze i funkcje specyficzne dla AMG. Są to m.in. wyświetlacze w zestawie wskaźników, na centralnym wyświetlaczu multimedialnym oraz na opcjonalnym wyświetlaczu head-up. Styl AMG „Supersport” oferuje opcję wyświetlania różnych treści w strukturze pionowej. Obejmuje to menu ustawień, które wyświetla bieżące ustawienia zawieszenia lub skrzyni biegów. Ponadto kierowca może wyświetlić mapę nawigacyjną lub dane dotyczące zużycia paliwa w stylu „Supersport”.
System rejestracji na tor
Zintegrowano również AMG TRACK PACE (standard w GLC 63 S, opcja dla GLC 43) oraz rejestrator danych do użytku na torze wyścigowym. Oprogramowanie rejestruje ponad 80 danych specyficznych dla pojazdu. Są to m.in. prędkość, przyspieszenie i kąt skrętu kierownicy, dziesięć razy na sekundę podczas jazdy po torze wyścigowym. Wyświetla również czas okrążeń i sektorów, a także dodatkowe narzędzia treningowe i analityczne.
Nowy silnik Mercedesa AMG GLC
Sercem nowych modeli Mercedes-AMG GLC jest 2-litrowy czterocylindrowy silnik AMG. Jednostkę napędową opracowano w całości w zakładzie firmy w Affalterbach. Także tam jest ona również montowana zgodnie z zasadą „Jeden człowiek, jeden silnik”. W ten sposób Mercedes-AMG łączy kunszt swoich pracowników z najnowszymi metodami produkcji Przemysłu 4.0 i wysokim stopniem cyfryzacji.
Silnik M139l jest jak dotąd jedynym silnikiem produkcyjnym na świecie, który jest turbodoładowany za pomocą elektrycznej turbosprężarki spalin. System ten jest bezpośrednią pochodną technologii, którą zespół Mercedes-AMG Petronas F1 stosuje w najwyższej klasie sportów motorowych od wielu lat. Nowa forma turbodoładowania gwarantuje wyjątkowo spontaniczną reakcję w całym zakresie obrotów.
Zasada działania elektrycznej turbosprężarki
Silnik elektryczny o grubości około czterech centymetrów zintegrowano bezpośrednio na wale turbosprężarki między kołem turbiny po stronie wydechowej a kołem sprężarki po stronie dolotowej. Napędza on bezpośrednio wał turbosprężarki i jest sterowany elektronicznie, przyspieszając koło sprężarki, zanim przepływ spalin przejmie konwencjonalny napęd. Znacząco poprawia to reakcję bezpośrednio od prędkości obrotowej biegu jałowego i w całym zakresie obrotów.
Silnik spalinowy reaguje jeszcze bardziej spontanicznie na wciśnięcie pedału przyspieszenia, a odczucia z jazdy są znacznie bardziej dynamiczne. Ponadto elektryfikacja turbosprężarki umożliwia uzyskanie wyższego momentu obrotowego przy niskich obrotach. Zwiększa to również zwinność i optymalizuje przyspieszenie na postoju. Nawet gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu lub hamulca, technologia jest w stanie utrzymać ciśnienie doładowania przez cały czas. Zapewnia to stale bezpośrednią reakcję.
Zasilana przez 48-woltowy pokładowy układ elektryczny, elektryczna turbosprężarka spalinowa pracuje z prędkością do 175 000 obr/min, co zapewnia bardzo wysoki przepływ powietrza. Turbosprężarkę, silnik elektryczny i elektronikę mocy podłączono do obwodu chłodzenia silnika spalinowego, aby zapewnić optymalną temperaturę otoczenia przez cały czas.