Mobilize Duo ma być nowym spojrzeniem na mobilność w miastach w czasach, gdy ograniczenia ruchu w ich centrach są coraz bardziej zaostrzane. Ponieważ auto jest całkowicie elektryczne, będzie mogło wjechać do stref czystego transportu. Mobilize Duo będzie dostępny w abonamencie lub wynajmie długoterminowym od końca 2023 roku. Marka Renault pokazała także wersję cargo modelu — Bento.
- Mobilize Duo będzie oferowany w dwóch wersjach — z możliwością osiągnięcia prędkości 45 km/h i 80 km/h
- Samochód pojawi się na rynku do końca 2023 roku
- Auto inspirowane jest klimatem lat 80/90-tych
Mobilize Duo — mikrosamochód dla mikromobilności
Mobilize Duo jest napędzany silnikiem elektrycznym umieszczonym z tyłu. Auto elektryczne występuje w dwóch wersjach: z maksymalną prędkością do 45 km/h (bez prawa jazdy od 14 roku życia, w zależności od kraju) i 80 km/h. Zasięg Duo wynosi 140 km.
Inspiracją do stworzenia Mobilize Duo były gry wideo w klimacie lat 80. i 90. Auto jest ultrakompaktowych wymiarów: 2,43 m długości, 1,30 m szerokości, 1,46 cm wysokości. Na standardowym miejscu parkingowym można zaparkować prostopadle aż trzy samochody Duo.
Design naszych pojazdów i naszych usług odzwierciedla DNA marki Mobilize. W Mobilize, wymyślamy zupełnie nowe podejście do mobilności skupionej wokół technologii cyfrowej. Ludzie będą wybierać Mobilize ze względu na doświadczenia: oferują one zrównoważoną i połączoną mobilność, a jednocześnie są zabawne, wygodne, solidne i łatwe w użyciu – mówi Patrick Lecharpy, VP Design w Mobilize.
Ekologiczny Mobilize Duo
Duo został zaprojektowany w oparciu o zasady eko-projektowania i mądrego zarządzania: ponad 50 proc. materiałów użytych przy jego wykonaniu pochodzi z recyklingu, a po zakończeniu eksploatacji w 95 proc. będzie nadawał się do recyklingu.
Mobilize Duo zbudowany jest wokół konstrukcji rurowej, z panelami nadwozia wykonanych z tworzywa sztucznego (polipropylenu). Przednie i tylne zderzaki są identyczne, aby obniżyć koszty produkcji i napraw. Plastik na zderzakach i listwach bocznych został zaprojektowany tak, aby zmniejszyć oznaki zużycia i uczynić zarysowania niewidocznymi.
Mobilize Duo posiada system LED z dwoma światłami z przodu i listwą z tyłu. Nadwozie auta jest antracytowo-szare i pomarańczowe, a niektóre elementy jego powierzchni mogą być dostosowane do wymagań operatorów w zakresie oznakowania, są nimi: listwa pod przednią szybą, klamki drzwi i słupki C.
Drzwi boczne posiadają okna i otwierane są do góry (nie na zewnątrz), dzięki czemu użytkownicy mogą zawsze wsiadać i wysiadać z samochodu po bezpiecznej stronie i nie mają problemów z robieniem tego pomiędzy dwoma zaparkowanymi samochodami. Taka architektura jest również bezpieczniejsza dla pieszych i rowerzystów, ponieważ drzwi nie otwierają się na jezdnię, czy chodnik.
Wnętrze Mobilize Duo
Mobilize Duo w środku posiada dwa miejsca siedzące, ulokowanym w tandemie. Auto elektryczne w kierownicy ma poduszkę powietrzną, co jest rzadkością w tego typu pojazdach. Deska rozdzielcza Duo została zaprojektowana tak, aby była jak najbardziej prosta i intuicyjna; nawiązuje do boomboxów, które stanowiły centrum kultury ulicznej w latach 80. i 90. Ekran przyrządów znajduje się na środku, dźwignia skrzyni biegów po lewej stronie kierownicy, a po prawej stronie znajduje się głośnik i uchwyt na smartfon wraz z portem USB-C do jego ładowania.
Fotel kierowcy przesuwa się o 20 cm do tyłu lub do przodu, co ułatwia dostęp do tylnego siedzenia. Po obu stronach przedniego fotela znajdują się dwa schowki, w których zmieszczą się dwie torby kabinowe. Tylne siedzenie jest wystarczająco duże, aby wygodnie mógł na nim usiąść pasażer o wzroście 1,80 m.
Sieć posprzedażowa Renault będzie obsługiwać Duo, który może być również udostępniony jako pojazd zastępczy.
Mobilize nie ujawnił żadnych szczegółów dotyczących mocy ładowania Duo, wielkości baterii czy silnika elektrycznego.
Wersja cargo Mobilize Duo — Bento
Wersja cargo tego miejskiego samochodu o nazwie Bento będzie dostępna nieco później, w 2024 roku. Zamiast fotela pasażera ma z tyłu zamknięty przedział bagażowy o pojemności użytkowej prawie 700 litrów. Skrzynia wykonana jest z szarego tworzywa sztucznego i ma dwoje asymetrycznych drzwi, które można otworzyć o 140 stopni. Według Mobilize, klapa umożliwia również przewożenie długich przedmiotów po prawej stronie kierowcy. Francuska firma twierdzi, że Bento będzie dostępny dla operatorów komercyjnych w ramach długoterminowych umów najmu od 2024 roku.