Chińskie NIO pokazało swoje dwa flagowe modele: EC7 i ES8. Oba modele powstały na najnowszej platformie drugiej generacji NIO. Chińska firma chce jeszcze bardziej zaznaczyć swoją obecność w segmencie SUV-ów

  • NIO pokazało dwa nowe flagowe modele elektrycznych SUV-ów
  • NIO EC7 i ES8 oparte są nową platformę drugiej generacji NIO
  • Auta będą dostarczane w maju 2023 roku

Elektryczny NIO EC7

Nowy NIO EC7 to średniej wielkości flagowy SUV typu coupe, standardowo wyposażony w inteligentne zawieszenie pneumatyczne. Połączenie wysokowydajnego silnika indukcyjnego o mocy 300 kW i wysokowydajnego silnika z magnesami trwałymi o mocy 180 kW pozwala uzyskać moc i zachować jej ciągłość przy niskim zużyciu energii. NIO EC7 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy i zatrzymuje się z prędkości 100 km/h na odcinku 33,9 metra. NIO nie podaje jednak jaki jest zasięg samochodu. 

Nowy NIO EC7
Nowy samochód elektryczny NIO EC7

Lepsza aerodynamika w NIO EC7

NIO EC7 standardowo wyposażony jest w regulowane tylne skrzydło, po raz pierwszy zastosowane w modelach produkcyjnych NIO, które poprawia aerodynamikę nowego SUV-a coupe. Panoramiczny szklany dach modelu EC7 wykonany jest z dwuwarstwowego szkła izolującego dźwięk i ciepło o powierzchni 1,94 metra kwadratowego. Elastyczna technologia elektrochromowa (EC) trzeciej generacji umożliwia pięć poziomów regulowanej przepuszczalności światła. 

Aerodynamiczne skrzydło NIO EC7
Szyberdach NIO EC7

Nowy elektryczny NIO ES8

Z kolei nowy NIO ES8, to 6-miejscowy SUV. Projekt nowego ES8 prezentuje koncepcje NIO „Design for AD” i „PURE-TEC”. Bazując na wysokowydajnej platformie napędu elektrycznego drugiej generacji, nowy ES8 posiada dwa silniki o łącznej mocy 480 kW. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy i zatrzymuje się z prędkości 100 km/h w 34,3 m. Wrażenia z jazdy ma poprawiać inteligentny układ hamulcowy IPB, dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne i inteligentny sterownik podwozia (ICC).

Nowy NIO ES8
Wnętrze NIO ES8

NIO ES8 — auto dla biznesmenów

W modelu NIO ES8 układ „czterech foteli dla kadry kierowniczej i jednego elastycznego trzeciego rzędu” ma demonstrować bogaty styl zupełnie nowego ES8 jako flagowego SUV-a chińskiego NIO. Fotel pasażera posiada automatycznie podnoszone poduszki siedzenia w celu stworzenia wrażenia „zerowej grawitacji”. Centralny podłokietnik w drugim rzędzie pełni rolę „centrum kierowniczego”.

Zarówno model EC7, jak i nowy ES8 są wyposażone w inteligentne reflektory wielopromieniowe ADB, które mogą wyświetlać wzory lub animacje, umożliwiać automatyczną redukcję oślepiania oraz emitować wiązki ostrzegawcze we współpracy z systemem inteligentnej jazdy, zasilanym przez LiDAR i kamery.

Wnętrze NIO ES8

Technologia i system infotainment w NIO EC7 i ES8

Pod względem inteligencji systemów, oba modele są wyposażone w najnowszy system Banyan firmy NIO, zasilany technologiami full stack, takimi jak Aquila, super sensoryczny system wyposażony w 33 wysokowydajne czujniki, w tym LiDAR, oraz Adam – platformę obliczeniową o mocy do 1016 T, obsługiwaną przez cztery chipy Orin X.

Oba modele są wyposażone w PanoCinema panoramic digital cockpit – cyfrowy kokpit składający się z pierwszego na świecie pokładowego asystenta AI NOMI, immersyjnego systemu dźwiękowego wyposażonego w technologię dźwięku panoramicznego Dolby Atmos, 12,8-calowego centralnego ekranu kontrolnego AMOLED oraz wysokowydajnych urządzeń AR i VR, zapewniających „pełnosceniczną, przestrzeń cyfrową” dla użytkownika.

NIO EC7 i ES8 — cena

Cena NIO EC7 z akumulatorem 75 kW wynosi 488 000 juanów, z baterią 100 kWh 546 000 juanów, a z usługą wymiennego akumulatora – 418 000 juanów. Auto jest już dostępne do zamówienia w NIO App w Chinach, a dostawa ma się ruszyć na tamtejszym rynku w maju 2023.

Cena nowego ES8 to 528 000 juanów przy modelu z baterią 75 kWh, 586 000 juanów dla modelu z baterią 100 kWh i 458 000 juanów przy samochodzie z BaaS (Battery-as-a-Service). Cena NIO ES8 w wersji Executive wynosi 548 000 juanów z baterią 75 kWh, 606 000 juanów z baterią 100kWh i 478 000 juanów przy opcji z BaaS (Battery-as-a-Service).

Zobacz też: NIO ET7

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/11/nio_et7__ready_for_tomorrow-1080p.mp4

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię