Nissan chce wzmocnić swoją pozycję na rynku europejskim dzięki zaprezentowanej nowej, zelektryfikowanej gamie złożonej z sześciu modeli, które pojawią się już tego lata.
- Nissan chce w Europie skupić się na samochodach zelektryfikowanych
- Nissan nie będzie w Europie rozwijał silników spalinowych
- Nissan chce do 2026 roku sprzedawać 75 proc. zelektryfikowanych samochodów
Nissan chce skończyć ze spalinówkami
Nissan planuje w niedalekiej przyszłości oferować w Europie sześć zelektryfikowanych modeli: hybrydowe – Juke Hybrid, Qashqai e-Power i X-Trail e-Power – oraz elektryczne – Leaf, Ariya i Townstar.
Po podjęciu decyzji o rezygnacji z inwestycji w dostosowywanie napędzanych konwencjonalnie samochodów osobowych do wymogów normy Euro 7, od 2023 roku Nissan nie będzie wprowadzał w Europie nowych samochodów tego typu z silnikami spalinowymi. Ten odważny krok pozwoli firmie wejść w nową erę mobilności – marka spodziewa się, że 75 proc. sprzedaży w tym regionie do 2026 roku będą stanowiły pojazdy zelektryfikowane, a ambicją jest osiągnięcie 100% do końca dekady.
Nissan wybiega w przyszłość, w której Europa odegra kluczową rolę. Obraliśmy jasny kierunek – zgodny z programem Ambition 2030 – a nowa zelektryfikowana gama umożliwi nam przetarcie szlaku ku bardziej zrównoważonej przyszłości – powiedział Guillaume Cartier, prezes Nissana na region Afryki, Bliskiego Wschodu, Indii, Europy i Oceanii.
Kierunek: elektromobilność
Japoński Nissan zapowiada, że do 2026 roku aż 3/4 nowych samochodów sprzedawanych przez niego w Europie będzie elektrycznych. Do 2030 roku Nissan chce osiągnąć wskaźnik 100 proc.
Alians Renault-Nissan-Mitsubishi coraz bardziej stawia na elektromobilność. Już w styczniu producenci zdecydowali o wzrośnie nakładów na transformację z 23 mld euro do 33 mld euro. Nissan wraz z Envision AESC planuje wybudować fabrykę akumulatorów w Sunderland. Ta też będzie powstawać nowy elektryczny crossover.
W tym przełomowym na rynku europejskim momencie Nissan wykorzystuje swoją obecność na całym świecie oraz współpracę z partnerami w ramach Aliansu i wprowadza do oferty najbardziej kompleksową gamę produktową. Wykorzystaliśmy naszą umiejętność niekonwencjonalnego myślenia i bogate doświadczenie w dziedzinie konstrukcji samochodów elektrycznych, by stworzyć szereg zelektryfikowanych zespołów napędowych, które sprostają potrzebom klientów, ale bez kompromisów w zakresie dostarczania emocji i przyjemności z jazdy – mówi Guillaume Cartier, prezes Nissana na region Afryki, Bliskiego Wschodu, Indii, Europy i Oceanii.