Opel zaprezentował nową odsłonę Opla Astry. W Rüsselsheim została przedstawiona nowa, szósta już generacja Astry. Prezentacja pod hasłem „a new blitz is born” przyciągnęła 180 dziennikarzy o 500 przedstawicieli mediów. Na wydarzeniu obecny był także trener FC Liverpoolu – Jürgen Klopp.

  • Nowa Astra szóstej generacji będzie dostępna w wersji pług-in oraz elektrycznej
  • Elektryczna wersja Astry będzie dostępna od 2023 roku
  • Nowa Astra jest o 4 mm dłuższa od poprzedniej wersji
  • Samochód będzie dostępny jesienią 2021 roku

Nowa Astra

Nowa Opel Astra została zaprezentowana w pierwszym dniu pracy nowego dyrektora generalnego – Uwe Hochgeschurtz. Od momentu otwarcia zamówień w październiku, nowa Astra będzie dostępna w wersji hybrydowej typu plug-in. W pełni elektryczna Opel Astra-e pojawi się na rynku w 2023 roku. Nowa generacja Astry jest również dostępna z wysokowydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnym.

– Fantastyczny samochód! Nowa Astra otworzy nowy, ekscytujący rozdział w historii modeli Opla klasy kompaktowej. Po raz pierwszy zaoferujemy zarówno wersję w pełni elektryczną, jak i hybrydową typu plug-in tego samego modelu. Jestem przekonany, że nowa Astra i Astra-e zrobią mocne wrażenie i przyciągną do marki wielu nowych klientów – powiedział dyrektor generalny Opla, Uwe Hochgeschurtz, podczas światowej premiery w Rüsselsheim.

Jürgen Klopp, który jest ambasadorem marki, miał okazję przejechać kilka kilometrów modelem przedprodukcyjnym.

– Miałem okazję jeździć zakamuflowaną Astrą w wersji hybrydowej plug-in – naprawdę bardzo imponująca. Cicha i mocna jednocześnie, prowadzenie prawie jak w samochodzie sportowym. No i stylistyka: odważna, innowacyjna, kreatywna. Dobra robota Opel! – mówił trener Liverpoolu.

Jürgen Klopp jest ambasadorem marki Opel źródło: Opel

Nowa Astra – co nowego w samochodzie?

Podobnie jak poprzedni model wprowadzony na rynek w 2015 r., nowa generacja wnosi do klasy kompaktowej innowacje, które klienci znali wcześniej jedynie z droższych pojazdów. Astra została wyposażona w reflektory pikselowe Intelli-Lux LED, które pochodzą z flagowego Opla Insignii, a 168 elementów LED zapewnia samochodowi miejsce lidera w segmentach pojazdów kompaktowych i średniej wielkości.

W środku także dużo się zmieniło. Dzięki całkowicie cyfrowemu panelowi Pure Panel, wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice, oferujący klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Kierowca i pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z szerokich ekranów dotykowych podobnie jak w smartfonie. Ponadto najważniejsze ustawienia, w tym parametry działania klimatyzacji, można nadal regulować za pomocą fizycznych przełączników i przycisków.

Przednie fotele, opracowane, mają atest AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemiecka Kampania na rzecz Zdrowych Pleców) i dzięki wzorowej ergonomii są niezwykle komfortowe, co ma znaczenie szczególnie podczas długich podróży. Kierowcę wspomagają najnowocześniejsze systemy: od wyświetlacza projekcyjnego po półautomatyczny system wspomagania Intelli-Drive 2.0 (integrujący wszystkie kamery i czujniki na pokładzie z łącznością e‑horizon) oraz kamerę Intelli-Vision 360 stopni.

Nowa Opel Astra – wymiary, moc, silnik

Nowa Astra ma 4374 mm długości i 1860 mm szerokości. Jest tylko o 4 mm dłuższa od poprzedniego modelu. Rozstaw osi zwiększył się o 13 mm do 2675 mm. Bagażnik z regulowaną podłogą po złożeniu tylnych siedzeń można powiększyć aż do 1250 litrów pojemności.

Nowa Astra jest oparta na wysoce elastycznej, przystosowanej do różnych napędów platformie EMP2 trzeciej generacji. Od samego początku prac rozwojowych nad nowym modelem koncentrowano się na zachowaniu DNA marki Opel. Oznacza to, że prowadzenie samochodu jest zarówno komfortowe, jak i dynamiczne, a nowa Astra — podobnie jak każdy Opel — jest „Autobahnproof”. Innymi słowy, jednym z głównych założeń projektowych było dostosowanie konstrukcji do jazdy z wysokimi, autostradowymi prędkościami.

Układ kierowniczy oraz zawieszenie i podwozie — z kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu — zaprojektowano z myślą o maksymalnym ograniczeniu poprzecznych przechyłów nadwozia (tłumienie ruchu wokół osi poziomej). Sztywność skrętna nowej Astry wzrosła o 14 proc. w porównaniu z poprzednią generacją.

Nowa Astra jest o 4 mm dłuższa od wcześniejszej wersji. źródło: Opel

Nowa Astra – dostępność

Zamówienia na nowego Opla Astrę można będzie składać jesienią, a pierwsi klienci odbiorą swoje pojazdy na początku 2022 r. Najpierw w sprzedaży pojawi się wersja pięciodrzwiowa ze sportową sylwetką w stylu coupé. Wkrótce potem dołączy do niej kombi Sports Tourer. W 2023 roku Opel zaoferuje także w pełni elektryczną Astrę‑e nowej generacji. Nowa Astra, zaprojektowana i skonstruowana w centrali firmy Opel w Rüsselsheim, będzie również produkowana w tamtejszych zakładach z zachowaniem najwyższej precyzji.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię