Audi Q8 e-tron to SUV, który wprowadził markę Audi w 2018 roku w erę elektromobilności. Nowe Audi Q8 e-tron buduje teraz kolejny rozdział swojej historii sukcesu. Auto posiada wyższą wydajnością ładowania oraz pojemnością akumulatorów i zwiększony zasięgiem do 582 kilometrów w wersji SUV (zgodnie z WLTP) i do 600 kilometrów w wersji Sportback (zgodnie z WLTP). Znaczące zmiany, zwłaszcza w przedniej części pojazdu, nadają nowemu flagowemu SUV-owi świeższy wygląd.

  • Audi zwiększyło zasięg Audi Q8 e-tron
  • Na potrzeby nowego Audi Q8 e-tron, zmodyfikowano koncepcję silnika asynchronicznego na tylnej osi
  • Audi Q8 e-tron jest standardowo wyposażone w funkcję Plug & Charge

Więcej elektrycznych Audi

Od czasu wprowadzenia Audi e-tron przed około czterema laty i sprzedaży na poziomie 150 000 sztukAudi realizuje systematycznie swoją elektryczną mapę drogową. Elektryczne portfolio niemieckiej marki obejmuje obecnie osiem modeli. Do roku 2026 będzie ich ponad 20

Dzięki naszej strategii korporacyjnej 'Vorsprung 2030′ wyznaczyliśmy stałą datę wycofania się z silników spalinowych i jasno zdecydowaliśmy, że w ciągu 11 lat Audi będzie marką w pełni elektryczną. Nowe Audi Q8 e-tron, ze swoją zwiększoną wydajnością i zasięgiem oraz dopracowaną stylistyką, jest kolejnym ważnym elementem naszego elektrycznego portfolio, które ma na celu wzbudzenie w ludziach ekscytacji elektromobilnością dzięki modelom, nadającym się do codziennego użytku – mówi Markus Duesmann, prezes zarządu AUDI AG. 

Audi SQ8 Sportback e-tron quattro, Audi Q8 e-tron quattro

Nowe Audi Q8 e-tron — nowa tożsamość niemieckiej marki

Nazywając ten model Q8, Audi wyraźnie zaznacza, że Audi Q8 e-tron jest topowym modelem wśród swoich elektrycznych SUV-ów i crossoverów. Audi Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron już na pierwszy rzut oka można rozpoznać jako modele w pełni elektryczne. To zasługa nowej stylistyki przodu i tyłu z charakterystyczną maską Singleframe, odwróconym grillem i ostrzem nad przeprojektowanym tylnym dyfuzorem. Ekskluzywnym akcentem w pakiecie edition S line jest kratka Singleframe, wykończona w kolorze nadwozia.

Audi podkreśla przód pojazdu za pomocą projekcyjnego światła Singleframe. Dodatkowo Audi Q8 e-tron jest pierwszym modelem, w którym na słupku B umieszczono nowy emblemat modelu z napisem Audi.

Więcej miejsca i komfortu w Audi Q8 e-tron

Przy długości pojazdu wynoszącej 4,915 metra, szerokości 1,937 metra i wysokości 1,619 metra dla Sportbacka i 1,633 metra dla SUV-a, Audi Q8 e-tron oferuje maksymalną ilość miejsca i komfortu. SQ8 e-tron i SQ8 Sportback e-tron są niższe o dwa milimetry i szersze o 39 milimetrów. Rozstaw osi wynoszący 2,928 metra zostawia sporo miejsca na nogi także na tylnych siedzeniach. Audi Q8 e-tron posiada bagażnik o pojemności 569 litrów dla SUV-a i 528 litrów dla Sportbacka. Do dyspozycji są także 62 litry w przednim schowku.

Trzy warianty układu napędowego

Dla obu kształtów nadwozia można wybrać trzy warianty układu napędowego z elektrycznym napędem na wszystkie koła. Modele bazowe Audi Q8 50 e-tron i Audi Q8 Sportback 50 e-tron, dysponując dwoma silnikami, generują moc 250 kW w trybie boost i 664 Nm momentu obrotowego, a ich zasięg wynosi do 491 km (SUV) i do 505 km (Sportback).

Dzięki dwóm silnikom, Audi Q8 55 e-tron i Audi Q8 Sportback 55 e-tron generują 300 kW w trybie boost i 664 Nm momentu obrotowego. Ich zasięgi wynosi do 582 km dla SUV-a i do 600 km dla Sportbacka, zgodnie z normą WLTP. Prędkość maksymalna, a także prędkość Q8 50 e-tron, ograniczona jest do 200 km/h.

Topowe Audi SQ8 e-tron i Audi SQ8 Sportback e-tron napędzane są trzema silnikami. Ich wydajność w trybie boost wynosi 370 kW i 973 Nm momentu obrotowego.

Zasięg modeli S wynosi do 494 km dla SUV-a i do 513 km dla Sportbacka. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 210 km/h.

Nowe Audi Q8 e-tron — większa pojemność akumulatora i wyższa wydajność ładowania

Do wyboru są dwie wielkości akumulatorów. Akumulator modelu Audi Q8 50 e-tron ma pojemność 89 kilowatogodzin netto (95 kWh brutto), natomiast mocniejsze wersje Q8 55 e-tron i SQ8 e-tron mają baterię o pojemności 106 kWh netto (114 kWh brutto). Dzięki dostosowaniu systemu zarządzania akumulatorami wzrosła również pojemność akumulatorów możliwa do wykorzystania przez klientów. Na stacji ładowania o dużej mocy, Audi Q8 50 e-tron osiąga maksymalną wydajność ładowania 150 kW. W przypadku Q8 55 e-tron i SQ8 e-tron maksymalna wydajność ładowania wzrasta do nawet 170 kW. Akumulator można naładować w zakresie od dziesięciu do 80 procent, w czasie niższym niż 31-minut – w idealnych warunkach odpowiada to zasięgowi do 420 kilometrów (według WLTP). Na stacji ładowania AC lub wallboxie, Audi Q8 e-tron ładuje się z mocą do 11 kWAudi oferuje opcjonalnie wydajność ładowania AC do 22 kW.

W idealnych warunkach, Audi Q8 50 e-tron może całkowicie naładować się w około dziewięć godzin i 15 minut (22kW: około czterech godzin i 45 minut) przy użyciu prądu zmiennego. Audi Q8 e-tron jest standardowo wyposażone w funkcję Plug & Charge. Na kompatybilnych stacjach ładowania pojazd autoryzuje się po włożeniu kabla do ładowaniai aktywuje punkt ładowania, a rozliczenie następuje automatycznie. 

Nowa usługa ładowania Audi charging, która zostanie uruchomiona w 2023 roku i w przyszłości zastąpi istniejącą usługę ładowania e-tron, umożliwi wygodny dostęp do około 400 000 publicznych punktów ładowania w całej Europie. 

Zmieniony silnik na tylnej osi

Na potrzeby nowego Audi Q8 e-tron, zmodyfikowano koncepcję silnika asynchronicznego na tylnej osi. Zamiast 12 zwojów generujących pole elektromagnetyczne, jest ich teraz 14. W konsekwencji silnik generuje silniejsze pole magnetyczne przy podobnym poborze energii elektrycznej, co z kolei pozwala na uzyskanie większego momentu obrotowego. Dzięki temu obniża się zużycie paliwa i zwiększa zasięg. W modelu S z gamy e-tron, Audi po raz pierwszy zastosowało w produkcji wielkoseryjnej koncepcję trzech silników.

Została ona udoskonalona w nowym SQ8 e-tron. Na przedniej osi pracuje silnik elektryczny o mocy 124 kW. Na tylnej osi zamontowane są dwa silniki elektryczne o mocy 98 kW każdy, które osobno napędzają tylne koło. Pozwala to na zwiększenie mocy do 370 kW. Moment napędowy może być w ułamku sekundy rozdzielony pomiędzy oba tylne silniki elektryczne na oba koła.

Zobacz też: Skoda Vision 7S

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/08/skoda_vision_7s_showcar_movie.webm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię