Nowe Audi RS 6 Avant GT jest szczytem serii modelowej. Specjalna edycja wyróżnia się ekskluzywnymi detalami zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu. Dostawy modelu ruszą w drugim kwartale 2024 roku.
Audi RS6 Avant GT
Nowe Audi RS 6 Avant GT ma w założeniu wyróżniać się od innych modeli. Aparycję samochodu oparto na koncepcji RS 6 GTO. Przód auta inspirowany jest koncepcją RS 6 GTO. Pionowe listwy w przednim zderzaku, nowa kratka wlotowa, a także spojler podkreślają ostrzejszy wygląd auta. Po raz pierwszy Audi Sport nie tylko używa w pełni przeprojektowanej maski, ale także wykonuje ją z włókna węglowego.
Wydajność nowego Audi RS6 GT
Nowy RS 6 Avant GT ma moc wynoszącą 463 kW (630 KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 850 Nm. Jest to wzrost o 22 kW (30 KM), a także 50 Nm w porównaniu z modelem bazowym RS 6 Avant. Szczytowy model serii rozpędza się od 0 do 100 km/h (62 mph) w 3,3 sekundy, czyli o 0,3 sekundy szybciej niż RS 6 Avant.
RS 6 Avant GT przyspiesza do 200 km/h w zaledwie 11,5 sekundy. Jest to o 0,5 sekundy szybciej niż RS 6 Avant. Standardowa prędkość maksymalna wynosi 305 km/h (190 mph), a hamowanie zapewnia standardowy system hamulcowy RS ceramic.
Moc silnika 4.0 TFSI jest przekazywana na wszystkie koła quattro za pośrednictwem standardowej ośmiobiegowej skrzyni biegów Tiptronic ze zoptymalizowanymi czasami zmiany biegów.
Aby dodatkowo wyróżnić edycję specjalną spośród innych modeli RS, różnicowy sportowy quattro na tylnej osi został specjalnie dostrojony do RS 6 Avant GT. Po raz pierwszy i tylko dla RS 6 Avant GT regulowane zawieszenie sportowe umieszczono w wyposażeniu standardowym. Obniża ono wysokość pojazdu o dziesięć milimetrów w porównaniu z RS 6 Avant i oferuje połączenie dynamiki i komfortu. Wyższy współczynnik sprężystości, trójstopniowe amortyzatory oraz sztywniejsze stabilizatory zapewniają mniejsze przechyły, co wpływa na frajdę z jazdy.
Wykończenie samochodu
Wykończenie Audi sprawia, że materiał węglowy w przeprojektowanej masce przyciąga wzrok. Zintegrowane wyloty powietrza za dużymi 22-calowymi kołami zmniejszają ciśnienie w nadkolu, a także poprawiają chłodzenie hamulców. Podobnie jak maska, błotniki, które obejmują duże koła, wykonano z włókna węglowego. Z tyłu specjalna edycja posiada napis „RS 6 GT”, a klapa bagażnika ma obniżony brzeg załadunku. Po raz pierwszy w historii modelu RS 6 Avant usunięto relingi dachowe, aby uzyskać bardziej sportowy profil auta.
Wnętrze samochodu charakteryzuje się wysokiej jakości fotelem kubełkowym. Regulowane zawieszenie typu coilover oraz przebudowany sportowy dyferencjał quattro na tylnej osi poprawiają doznania z jazdy. Ośmiocylindrowy silnik o podwójnym turbodoładowaniu w układzie V o mocy 463 kW (630 KM) generuje moment obrotowy wynoszący 850 Nm w zakresie od 2300 do 4500 obr/min.
Podłokietniki, deska rozdzielcza, konsola centralna wraz ze swoimi bokami oraz listwy obwodowe drzwi są tapicerowane w mikrofibry Dinamica black. Ozdobne wstawki są pokryte mikrofibrą deep black Dinamica. Pas bezpieczeństwa przyciąga uwagę kolorem czerwonym. Specjalnym akcentem jest tutaj konsola centralna, którą wyposażono w numer seryjny samochodu z limitowanych 660 egzemplarzy.
Historia Audi RS 6 Avant GT
Dostawy Audi RS 6 Avant GT ruszą w drugim kwartale 2024 roku. Cena auta zaczyna się od 219 585 euro. Pomysł na Audi RS 6 Avant GT sięga projektu uczniowskiego koncepcji RS 6 GTO z 2020 roku. Dwunastu uczniów kształcących się na blacharzy, mechaników pojazdów samochodowych, lakierników samochodowych i mechaników narzędziowych pracowało nad projektem przez sześć miesięcy przy wsparciu Audi Design. Inspirację czerpali głównie z legendarnego samochodu wyścigowego Audi 90 quattro IMSA GTO z 1989 roku.
RS 6 Avant GT opuszcza taśmę produkcyjną z pakietem RS design plus w standardzie standard. Czarny wystrój wnętrza wzbogacono o liczne akcenty w kombinacji kolorów czerwonego i miedzianego. Spotykamy je w przeszyciach na kierownicy, podłokietniku centralnym i podłokietnikach drzwi, a takze dywanikach z napisem „RS 6 GT”. Przeszycia w formie plastra miodu na środku siedzenia mienią się kolorem Express Red. Na zewnętrznej krawędzi fotele wykończono kolorem miedzianym.
źródło: Audi