Toyota chce zwiększyć produkcję elektrycznego modelu bZ4X i bliźniaczego Subaru Woltera. Źródła Agencji Reuters podają, że produkcja może być zwiększona sześcio-, a nawet dwunastokrotnie. Obecnie Toyota produkuje 1000 egzemplarzy modelu bZ4X miesięcznie. 

  • Toyota chce zwiększyć produkcję elektrycznego modelu bZ4X
  • Toyota chce zwiększyć podaż aut elektrycznych, by rywalizować z Teslą i innymi producentami
  • Toyota bZ4X weszła na rynek europejski wioską 2022 roku

Toyota chce zwiększyć produkcję bZ4X

Agencja Reuters, powołując się na swoje źródła wewnątrz Toyoty podaje, że japoński producent chce zwiększyć na masową skalę produkcję elektrycznego bZ4X. Obecny poziom produkcji rzędu 1000 samochodów miesięcznie ma wzrosnąć sześcio, a nawet dwunastokrotnie. Reuters wskazuje jednak, że produkcja nie osiągnie tego poziomu przynajmniej do 2025 roku. Problemem jest brak półprzewodników, które byłyby potrzebne do nagłego wzrostu produkcji. 

Elektryczna Toyota bZ4X jest obecnie produkowana w zakładach Toyoty w Motomachi razem z autami benzynowymi i hybrydowymi. Dodatkowe moce produkcyjne powinny pochodzić z fabryki Takaoka. Toyota nie skomentowała jednak doniesień Reutersa. 

Obecnie w Toyocie trwa przegląd strategii dotyczącej samochodów elektrycznych. Japoński koncern chce obniżyć koszty produkcji, aby stawić czoła Tesli i innym konkurentom.

Według doniesień informatorów Reutersa, zwiększenie produkcji Toyoty bZ4X ma umożliwić wprowadzenie na rynek wystarczającej liczby samochodów elektrycznych, a efekt skali ma potencjalnie ograniczyć koszty produkcji.

Elektryczna Toyota bZ4X
zdjęcie: Toyota
zdjęcie: Toyota

Elektryczna Toyota bZ4X

Elektryczna Toyota bZ4X zadebiutowała na europejskim rynku w marcu 2022 roku. Jest to pierwszy samochód elektryczny na baterie od Toyoty. Wraz z nowym modelem debiutuje zupełnie nowy system napędu na cztery kola XMODE, oparty na współpracy niezależnych silników elektrycznych przy przedniej i tylnej osi.

Samochód z 204-konnym silnikiem napędzającym przednie koła może przejechać do 516 km po naładowaniu baterii do pełna, zużywając średnio 14,3 kWh/100 km. Auto z dwoma silnikami o łącznej mocy 217 KM, napędzającymi przednią i tylną oś, uzyskało wyniki do 470 km zasięgu i 15,8 kWh/100 km zużycia energii. Wyniki te mogą nie nieco różnić się w zależności od konkretnych wersji wyposażenia na poszczególnych rynkach i co za tym idzie – masy pojazdu.

Auto posiada nową baterię trakcyjną o pojemności 71,4 kWh, utrzymywaną w optymalnej temperaturze przez system ogrzewania i chłodzenia. Toyota udziela gwarancji na baterie aż na 8 lat, z limitem przebiegu do 160 000 km. Ceny auta zaczynają się od 206 900 zł. Oferta obejmuje cztery wersje wyposażenia oraz atrakcyjny wybór dodatkowych pakietów i akcesoriów, w tym ładowarkę Wallbox Home za 3 500 zł lub Wallbox Connected w cenie 6 500 zł.

Elektryczna Toyota bZ4X
zdjęcie: Toyota

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię