Bentley miał rekordowy kwartał pod względem sprzedaży samochodów. W pierwszych trzech miesiącach roku firma odnotowała wzrost zysku operacyjnego o 162 procent do 170 mln euro.
- Bentley miał rekordowy 2021 rok – firma zarobiła 389 mln euro
- Przychody w IQ 2022 roku wyniosły 813 mln euro
- Rentowność sprzedaży sięgnęła 21 proc.
Sprzedaż i wyniki Bentleya w IQ 2022 r.
Bentley ma za sobą rekordowy pod względem finansów rok. W 2021 roku zysk firmy wzrósł do 389 milionów euro – ponad dwukrotnie przekraczając poprzedni najlepszy wynik firmy z 2014 roku, wynoszący 170 milionów euro. W pierwszych trzech miesiącach 2022 r. przychody i wskaźnik rentowności sprzedaży również osiągnęły rekordowe poziomy, odpowiednio 813 mln euro i 21 proc. Pomimo nieznacznego spadku wyników sprzedaży spowodowanego wydarzeniami na świecie, zainteresowanie klientów nowymi modelami stale rosło, co zaowocowało rekordowym poziomem zamówień.
Najnowsze dane potwierdzają dalekowzroczną strategię Bentleya – Beyond100 – w ramach której marka zmieni całą swoją ofertę produktów, by do 2030 r. osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla. Inicjatywa została wsparta dziesięcioletnim programem inwestycyjnym w fabryce firmy w Pyms Lane – inwestycja 3 mld euro stanowi największy program transformacji w historii Bentleya.
W pierwszym kwartale 2022 r. przychód na jeden samochód wzrósł z 184 000 euro do 212 000 euro. W skali globalnej sprzedaż Continentala GT wzrosła o dziesięć procent, przy czym równie dobre wyniki odnotowano w regionie Azji i Pacyfiku, a w szczególności na rodzimym rynku marki, czyli w Wielkiej Brytanii.
– Pomimo trudnego otoczenia rozpoczęliśmy rok 2022 tam, gdzie skończyliśmy w 2021 r., z kolejnym solidnym zestawem danych finansowych. Przyczynił się do tego silny wzrost przychodów, dzięki świeżemu i ekscytującemu portfelowi nowych modeli, znacznemu wzrostowi popytu w ramach programu personalizacji Bentleya oraz silnemu wzrostowi sprzedaży naszych nowych produktów hybrydowych. Połączenie tych przychodów ze zrestrukturyzowanym modelem biznesowym umożliwiło nam osiągnięcie konkurencyjnego w branży zwrotu ze sprzedaży i inwestycji. Wyniki te świadczą o wewnętrznej sile naszej marki i potwierdzają ciągły sukces naszej wiodącej w branży strategii Beyond100. Dają również jeszcze większą nadzieję wynikającą z transformacji w nadchodzących latach – mówi Adrian Hallmark, prezes i dyrektor generalny Bentley Motors.