BMW pod względem sprzedaży w 2021 roku zrzuciło z najwyższego miejsca podium Mercedesa. Bawarski producent mimo trudnego roku naznaczonego przez pandemię, w Polsce osiągnął aż 31 proc. wzrost.

  • BMW w 2021 roku sprzedało 23 964 samochodów
  • Sprzedaż BMW wzrosła o 31 proc.
  • Grupa BMW zarejestrowała w 2021 roku łącznie 590 samochodów elektrycznych BMW i MINI

BMW nr 1 w segmencie premium w Polsce

Mimo trudnego roku naznaczonego przez pandemię, BMW osiągnęło aż 31 proc. wzrostu z 23 964 nowymi samochodami na polskich drogach. Wynik ten wznosi liczbę rejestracji marki na rekordowy poziom i oznacza ponad czterokrotny wzrost na przestrzeni ostatnich 10 lat.

Grafika przedstawiająca sprzedaż BMW w  Polsce w 2021 roku
Sprzedaż BMW w Polsce w 2021 roku zdjęcie: BMW

Największą popularnością w portfolio marki cieszyły się modele BMW X3 i X4, wybrane przez 4 463 klientów. Z pewnością przyczyniło się do tego ich odświeżenie. Na drugim miejscu znalazło się BMW serii 3 z liczbą 4 084 rejestracji – dwukrotnie wyższą od kolejnego konkurenta. Podium dopełnili reprezentanci segmentu średniej wielkości Sports Activity Vehicles – BMW X5 oraz X6 z 3 695 nowymi egzemplarzami. Wszystkie modele BMW z pierwszej trójki zajęły wyraźną pozycję lidera w poszczególnych segmentach rynku. 

Rok 2022 – rokiem premier

W 2022 r. BMW chce zaskoczyć rynek premierami nowych samochodów. Począwszy od nowości z segmentu samochodów kompaktowych: BMW serii 2 Coupé, serii 2 Active Tourer i elektrycznego BMW X1, po BMW serii 7 – z pierwszą w historii w pełni elektryczną wersją i7. Także elektryczne, sportowe coupé – BMW i4 jest tuż za rogiem. Fani BMW M mogą wyczekiwać startu produkcji BMW XM pod koniec roku.

Sprzedaż BMW w 2021 – wzrosty zarówno w BMW, jak i w MINI

BMW Group przyciąga coraz więcej nowych klientów do swoich marek, co znalazło odzwierciedlenie w wynikach segmentu samochodów kompaktowych premium. Gwałtowny wzrost dla BMW wyniósł aż 52 proc., napędzany sukcesem BMW serii 1 (2 276 rejestracji, lider w swojej klasie, 52% wzrostu), rodziny X1 i X2 (2 538, wzrost o 52%) i BMW serii 2 Gran Coupé (1 364, dwukrotność wyniku z 2020 r.). MINI urosło o 26 proc.. Wysokie wyniki obu marek zapewniły BMW Group pozycję lidera w kategorii samochodów kompaktowych premium.

BMW i4 zdjęcia: BMW

BMW potwierdza silne kompetencje w segmencie samochodów luksusowych. 

BMW X7 oraz BMW serii 8 zapewniły sobie pozycję lidera w swoich kategoriach. Zostały wybrane odpowiednio przez 648 i 334 klientów. Ogólny wzrost w segmencie luksusowym wyniósł 16 proc. Z zaplanowaną na 2022 r. premierą nowego BMW serii 7 (w tym w pełni elektrycznej wersji i7), BMW kolejny raz zaprezentuje swoją wizję najbardziej luksusowych limuzyn.

Samochody elektryczne BMW

BMW Group angażuje się w rozwój elektromobilności jako siły napędowej w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju. W ciągu najbliższych około dziesięciu lat firma planuje wprowadzenie na drogi około 10 milionów samochodów z napędem w pełni elektrycznym.

W 2021 r. zelektryfikowane modele BMW Group cieszyły się coraz większą popularnością. Firma zarejestrowała 450 w pełni elektrycznych BMW (120% wzrostu) i 140 modeli MINI Cooper SE. Najpopularniejszym modelem elektrycznym BMW było ponownie BMW i3, a za nim znalazło się nowe BMW iX3. Dużym zainteresowaniem wśród polskich klientów cieszyło się także sportowe coupé BMW i4, które niedługo znajdzie się na drogach. Nowy BMW iX spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem wśród polskich klientów – tylko w grudniu zarejestrowano 40 egzemplarzy.

BMW iX zdjęcie: BMW

W segmencie premium hybryd typu plug-in BMW zakończyło 2021 rok z 1 087 samochodami BMW (wzrost o 63 proc.) i 180 MINI.

W ciągu najbliższego roku BMW Group rozszerzy portfolio zelektryfikowanych modeli o BMW i4, w pełni elektryczne BMW i7 oraz BMW X1. BMW serii 5, które odnotowuje wysoki udział w sprzedaży, dołączy do gamy modeli elektrycznych w 2023 r. Pojawią się także następca MINI Countryman i w pełni elektryczny Rolls-Royce Spectre. Już w 2023 r. w około 90 proc. obecnych segmentów rynkowych z oferty BMW Group będzie obecny co najmniej jeden w pełni elektryczny model. Od połowy dekady Neue Klasse ukierunkowana na napęd całkowicie elektryczny będzie miała znaczący udział w sprzedaży BMW Group.

BMW sprzedaje też więcej BMW M

Pojazdy BMW ze znaczkiem M po raz kolejny cieszyły się największym zainteresowaniem wśród polskich klientów segmentów performance i high performance. Liczba zarejestrowanych modeli BMW M wzrosła o 41 proc., a najpopularniejsza okazała się rodzina M3 i M4.

W jubileuszowym roku BMW M GmbH będzie kontynuować ofensywę produktową, wprowadzając nowe modele high performance oraz performance. Wśród najważniejszych nowości znajdzie się BMW M240i xDrive Coupé oraz w dalszej części roku pierwsze BMW M3 Touring i ekskluzywna edycja specjalna modelu bazującego na nowym BMW M4 Coupé. BMW iX M60 wprowadza moc M do świata elektromobilności. Do produkcji trafi także najmocniejszy model seryjny BMW M – BMW XM.

BMW M3 zdjęcie: BMW

MINI w Polsce rośnie w siłę

MINI odnotowało świetne wyniki w segmencie samochodów kompaktowych premium. Z 2 628 zarejestrowanymi pojazdami osiągnęło wzrost na poziomie 26 procent. Najpopularniejszym modelem został po raz kolejny MINI Countryman z 748 rejestracjami – liczbą o 31 proc. większą niż rok temu.

Nowy Mini Cooper zdjęcie: BMW

Polacy kochają wersje performance MINI spod znaku John Cooper Works: 317 rejestracji przyczyniło się do 31 proc. wzrostu i 12 proc. udziału w sprzedaży marki. MINI odnosi sukcesy także w segmencie pojazdów zelektryfikowanych: MINI Cooper SE znalazł już 140 nabywców. Pełna gama produktowa marki zostanie zelektryfikowana na początku 2030 r.

Warto wspomnieć także o sukcesie MINI Cabrio: liczba właścicieli, którzy mogą cieszyć się jazdą z niebem nad głowami, wzrosła o  imponujące 57%.

W 2022 r. MINI osiągnie istotny kamień milowy w rozwoju w Polsce: sieć dealerska zostanie rozbudowana do 26 salonów, o 10 więcej niż na początku 2021 r.

BMW inwestuje w sieć sprzedaży

Jednym z filarów sukcesu BMW Group w Polsce jest profesjonalna i szybko rozwijająca się sieć dealerska. Obecnie tworzy ją 36 salonów BMW, 18 MINI i 20 BMW Motorrad. W 2021 r. powstało wiele nowych inwestycji: showroom BMW M Sikora, niedawno otwarte autoryzowane serwisy Inchape Park oraz salony MINI M-Cars w Krakowie i MINI Auto Fus w Białymstoku. W 2022 r. planowany jest dalszy rozwój: tylko w pierwszej połowie roku zostanie otwartych 5 nowych salonów, począwszy od Bawaria Motors w Piasecznie i BMW Zdunek w Trójmieście po BMW Sikora w Zielonej Górze, ZK Motors w Radomiu i Dynamic Motors w Toruniu.

Christian Haririan dyrektor generalny BMW Group Polska zdjęcie: BMW

Do końca roku liczba salonów MINI wzrośnie o 10. W tym roku Gazda Group jako jeden z pierwszych salonów w Europie wprowadzi pilotażowy program przedstawiający zupełnie nowe standardy projektowania i organizacji salonów, z uwzględnieniem nowatorskiego podejścia do doświadczenia klienta na miejscu. Koncepcja ta obejmuje jeszcze większą orientację na klienta, usługi cyfrowe oraz nowoczesny serwis.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię