Porsche ma za sobą rekordowe trzy kwartały. Od stycznia do września 2021 r. koncern z Zuffenhausen dostarczył na całym świecie 217 198 samochodów. To zaś oznacza 13-procentowy wzrost. Co ciekawe, sprzedaż elektrycznego Porsche Taycan jest na poziomie kultowego modelu 911.
- Sprzedaż Porsche Taycan sięgnęła w okresie od stycznia do września poziomu 28 640 samochodów
- Sprzedaż elektrycznego Taycana była na podobnym poziomie, co kultowego 911, którego sprzedano w liczbie 27 972 sztuk
- Najczęściej kupowanym Porsche jest model Cayenne – łączna sprzedaż w ciągu trzech kwartałów 2021 roku wyniosła 62 451 egzemplarzy
- Największy wzrost sprzedaży odnotowano w USA – o 30 proc. rar
Sprzedaż Porsche – cały świat kupuje więcej
Porsche odnotowuje wzrost sprzedaży na wszystkich rynkach. Szczególnie silne wzrosty w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku odnotowano w Stanach Zjednoczonych, bo aż o 30 proc. rok do roku.
– W trzecim kwartale utrzymał się bardzo wysoki popyt na nasze samochody sportowe. Cieszymy się, że mogliśmy dostarczyć klientom tak wiele samochodów w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku. Księgi zamówień są ładnie zapełnione, co z kolei napawa nas optymizmem i entuzjazmem, gdy zbliżamy się do szczytu na koniec roku. Jednak sytuacja koronawirusa pozostaje dynamiczna i stoimy przed wyzwaniami związanymi z pozyskiwaniem półprzewodników. Z tych powodów bardzo uważnie śledzimy bieżące wydarzenia, aby zapewnić, że możemy nadal reagować w elastyczny sposób – mówi Detlev von Platen, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Porsche AG.
Najlepiej sprzedające się Porsche – elektryczny Taycan jak 911
Okazuje się, że Porsche Cayenne pozostaje najlepiej sprzedającym się modelem, z liczbą 62 451 sprzedanymi egzemplarzami, a następnie Porsche Macan z 61 944 egzemplarzami, co oznacza wzrost o 12 proc. Ogromną popularnością cieszył się również w pełni elektryczny Taycan, którego sprzedano łącznie 28 640 egzemplarzy. Jest to jego zaledwie drugi, pełny rok obecności na rynku, ale okazuje się, że dorównuje on kultowemu samochodowi sportowemu – Porsche 911 – którego sprzedaż sięgnęła 27 972 aut. Jest to wzrost o 10 procent. Modele 718 Boxster i 718 Cayman kupiło 15 916 klientów, co stanowi wzrost o jeden procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Dostawy Panamery również utrzymały się na poziomie z poprzedniego roku z 20 275 sprzedanymi egzemplarzami – jest to wzrost o jeden procent.
Porsche sprzedaje się wszędzie
Po raz kolejny największy wzrost odnotowano w Stanach Zjednoczonych. Porsche w ciągu dziewięciu miesięcy 2021 roku, dostarczyło tam 51 615 pojazdów. Jest to wzrost o 30 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Silną pozycję w Ameryce Północnej odzwierciedlają również wyniki najnowszego badania J.D. Power APEAL, które wskazują, że podobnie jak w poprzednich latach klienci nadal postrzegają Porsche jako najbardziej atrakcyjną markę premium. Na całym kontynencie amerykańskim Porsche zrealizowało łącznie 63 025 dostaw, o 29 procent więcej niż w pierwszych trzech kwartałach 2020 roku.
Kolejnym rynkiem, na którym Porsche jest niezwykle popularne, są Chiny. Niemiecki koncern sprzedał tam 69 789 samochodów, co jest wzrostem na poziomie 11 procent. W sumie dostawy do Azji i Pacyfiku, Afryki i Bliskiego Wschodu wzrosły o 12 proc., a samochody Porsche trafiły do 97 841 klientów w tych regionach. Porsche cieszy się również dużą popularnością w Europie. Klienci ze Starego Kontynentu kupili w okresie od stycznia do września 56 332 aut tej marki. Jest to wzrost o dwa procent, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W samych Niemczech popyt wzrósł o 9 procent, a sprzedano w nich łącznie 19 099 egzemplarzy samochodów marki Porsche.
Zobacz: