W pierwszym kwartale 2022 roku Porsche dostarczyło klientom na całym świecie 68 426 sztuk samochodów. Jest to spadek o 5 procent w porównaniu z poprzednim rokiem.
- Porsche dostarczyło w 1Q 2022 roku 68 426 samochodów
- Porsche Taycan trafił do 9470 klientów
- Kultowe Porsche 911 trafiło do 9327 klientów
W świetle wyjątkowych okoliczności mających wpływ na szeroko pojętą branżę motoryzacyjną nasze zespoły sprzedaży i dealerzy spisywali się dobrze w pierwszym kwartale. Odrodzenie koronawirusa w niektórych regionach, takich jak Chiny, w połączeniu z ciągłymi wyzwaniami w zakresie dostaw i logistyki, wystawiły nas na próbę. Jednocześnie nasze produkty nadal cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów na całym świecie – zarówno w Europie, obu Amerykach, jak i w Chinach — mówi Detlev von Platen, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Porsche AG.
Wzrost w Europie
W Europie Porsche dostarczyło w pierwszym kwartale 22 791 pojazdów, co oznacza wzrost o 18 procent rok do roku – mimo bardzo dobrych danych w tym samym okresie w 2021 roku. dostawy stanowiące wzrost o 16 proc.
W Chinach, największym rynku dla Porsche, producent samochodów zrealizował 17 685 dostaw. Ponowny wybuch koronawirusa związany z zamknięciem Centrów Porsche w niektórych regionach i wyzwania logistyczne spowodowały spadek dostaw o 20 procent.
W sumie do klientów Porsche w Azji i Pacyfiku, Afryce i na Bliskim Wschodzie dostarczono 28 991 pojazdów. W Stanach Zjednoczonych klientom Porsche dostarczono 13 042 pojazdy.
SUV-y wciąż popularne
Największym popytem po raz kolejny cieszyły się modele SUV-ów Porsche: Porsche Cayenne trafiło do 19 029 klientów. Dostawy Macana wyniosły łącznie 18 329. Całkowicie elektryczne Porsche Taycan trafiło do 9470 klientów.
Ikona Porsche – model 911 – trafił do 9327 klientów na całym świecie. Porsche dostarczyło 7735 egzemplarzy modelu Panamera.
Pozostajemy ostrożni, gdy wchodzimy obecnie w drugi kwartał, szczególnie w świetle konfliktu zbrojnego na Ukrainie, na który patrzymy z konsternacją i troską. Zdrowie i bezpieczeństwo ludzi są najważniejsze. Wpływ na naszą działalność biznesową jest stale weryfikowany i oceniany przez nasz zespół ekspertów. Mimo wszystko pozostajemy optymistami, jeśli chodzi o ogólne perspektywy i nie idziemy na żadne kompromisy – mówi Detlev von Platen.