Rolls-Royce osiągnął w 2022 roku najwyższą sprzedaż w swojej historii istnienia. Łącznie brytyjska marka dostarczyła do klientów 6 021 samochodów, co jest wzrostem o 8 proc. Ubiegłoroczny wynik jest pierwszym przypadkiem w 118-letniej historii firmy, kiedy to sprzedaż przekroczyła próg 6 000 samochodów.
- Rolls-Royce w 2022 roku sprzedał 6 021 samochodów
- Sprzedaż Rolls-Royce’a wzrosła o 8 prod. rdr
- 2022 roku był najlepszym rokiem dla Rolls-Royce’a w całej tego historii
Rolls-Royce w 2022 roku
Rok 2022 był przełomowym rokiem dla Rolls-Royce’a. Firma zaprezentowała światu swój pierwszy w pełni elektryczny samochód Rolls-Royce Spectre, ale był to również pierwszy rok, w którym dostawy przekroczyły poziom 6 000 samochodów w ciągu jednego roku. Producent zakończył rok z dostawami na poziomie 6 021 samochodów. Brytyjska marka cieszy się z rosnącej liczby sprzedanych samochodów, ale podkreśla, że to nie masowość jest dla niej najważniejsza. Rolls-Royce sprzedaje swoje spersonalizowane samochody zgodnie z życzeniem klienta. W ubiegłym roku klienci płacili średnio za samochód ok. 500 000 euro.
— Oczywiście, ten sukces nie został osiągnięty z dnia na dzień. W 2023 roku obchodzimy 20. rocznicę powstania Home of Rolls-Royce at Goodwood, w tym czasie przekształciliśmy naszą firmę, dzięki długoterminowej strategii opartej na ciągłym i zrównoważonym wzroście, starannym zarządzaniu i planowaniu. Odnieśliśmy sukces, ponieważ słuchamy i konsekwentnie ewoluujemy nasze produkty zgodnie z gustami i wymaganiami naszych klientów, świadomie odmładzając naszą markę, zachowując jednocześnie wrodzoną ekskluzywność i rzadkość. Nasze portfolio produktów znacznie się rozszerzyło, a jeszcze w tym roku wprowadzimy na rynek pierwsze na świecie ultra-luksusowe elektryczne super coupé: model Rolls-Royce Spectre. W Goodwood zatrudnionych jest obecnie dwa i pół tysiąca osób, a w samym 2022 roku powstanie ponad 150 nowych miejsc pracy – mówił Torsten Müller-Ötvös, dyrektor generalny, Rolls-Royce Motor Cars.
Popularność Rolls-Royce’a
W 2022 roku Rolls-Royce osiągnął wzrost sprzedaży w niemal wszystkich regionach. Bliski Wschód był wiodącym regionem marki w zakresie zleceń Bespoke, z wieloma unikalnymi kreacjami o szczególnie rozległej i indywidualnej personalizacji. W 2022 r. Rolls-Royce otworzył w Dubaju Private Office – pierwszą tego typu placówkę poza Goodwood, przybliżając siedzibę Rolls-Royce’a lokalnym klientom marki.
Sukces Rolls-Royce’a następuje w momencie, gdy w styczniu 2023 roku firma obchodzi 20. rocznicę powstania Home of Rolls-Royce w Goodwood. Transformacja firmy – od oferowania wyłącznie jednego modelu Phantom i budowania jednego samochodu dziennie – do dzisiejszych rekordowych wyników jest wynikiem długoterminowej strategii opartej na zrównoważonym wzroście, zarządzaniu i planowaniu oraz udanej rekonstrukcji marki. Szczególnie w ostatniej dekadzie Rolls-Royce świadomie udoskonalił i odmłodził swoją markę i portfolio produktów, aby odzwierciedlić zmieniające się wymagania, gusta i dostosować się do demografii klientów, zachowując jednocześnie swoją wrodzoną ekskluzywność i rzadkość.
Rolls-Royce Spectre — pierwszy elektryczny Rolls-Royce
Po triumfalnym debiucie w październiku bank zamówień przedpremierowych na Rolls-Royce’a Spectre – pierwsze na świecie ultra-luksusowe elektryczne super coupé – przekroczył najbardziej ambitne oczekiwania firmy. Dostawy do pierwszych klientów ruszą w czwartym kwartale 2023 roku. Marka chce skupić się na budowie wyłącznie samochodów elektrycznych od 2030 roku. Rolls-Royce chwali się, że popyt na wszystkie obecne modele pozostaje wyjątkowo silny, a wcześniejsze zamówienia są zabezpieczone daleko w 2023 roku.
Po utworzeniu ponad 150 nowych miejsc pracy w 2022 roku, w siedzibie Rolls-Royce’a w Goodwood zatrudnionych jest 2500 osób. Siedziba marki jest ważnym w skali kraju centrum szkolenia i rozwoju wysoko wykwalifikowanych inżynierów i pracowników. Rolls-Royce wspiera w swoich strukturach również ponad 100 praktykantów i absolwentów oraz podobną liczbę stażystów każdego roku.