Volvo Cars ma za sobą dobry miesiąc. W lutym firma sprzedała 51 286 samochodów, co oznacza wzrost o 22 procent w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży mocną ciągnęła sprzedaż samochodów z linii Recharge, obejmującej samochody w pełni elektryczne i hybrydowe typu plug-in.

  • Volvo sprzedało w lutym o 22 proc. więcej samochodów niż w analogicznym okresie 2022 roku
  • W Europie modele Recharge stanowiły 64 proc. całkowitej sprzedaży
  • W lutym 2023 roku Volvo XC60 było najlepiej sprzedającym się modelem

Sprzedaż Volvo Recharge w lutym 2023 roku

Sprzedaż modeli Recharge firmy Volvo Cars stanowiła 40 proc. wszystkich samochodów Volvo sprzedanych na świecie w ub. miesiącu. Sprzedaż aut w pełni elektrycznych wzrosła o 187 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku i stanowiła 19 proc. całkowitej sprzedaży w lutym.

W Stanach Zjednoczonych odnotowano solidne wyniki – sprzedaż była o 38 procent wyższa niż w lutym ubiegłego roku i wyniosła 8 560 sprzedanych samochodów. Do wzrostu przyczyniła się gama SUV-ów Volvo, ale również fakt, że na sprzedaż w lutym ubiegłego roku negatywnie wpłynęła niższa produkcja spowodowana ograniczeniami w łańcuchu dostaw. Udział samochodów Recharge osiągnął w tym miesiącu na tamtejszym rynku 29 procent.

Volvo C40 Recharge
zdjęcie: Volvo

Volvo w Chinach i Europie

Sprzedaż w Chinach osiągnęła poziom 13 066 samochodów, co oznacza wzrost o 50 procent w porównaniu z lutym ubiegłego roku. Silny wzrost był częściowo spowodowany Nowym Rokiem Księżycowym, który wpłynął na sprzedaż w lutym 2023 roku. Modele Recharge stanowiły 9 procent całkowitej sprzedaży.

Europejska sprzedaż w lutym sięgnęła 21 278 samochodów, co oznacza wzrost o 9 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Udział samochodów Recharge w Europie osiągnął 64 procent.

Najpopularniejsze Volvo w lutym 2023 roku

W lutym Volvo XC60 było najlepiej sprzedającym się modelem, a jego sprzedaż osiągnęła poziom 16 088 samochodów (w lutym 2022 roku było to 13 503). Na drugim miejscu znalazł się model XC40, którego całkowita sprzedaż wyniosła 15 398 samochodów, a na trzecim XC90, którego sprzedaż wyniosła 7 114 samochodów.

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena GEN.TRAVEL

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/09/VW.webm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię