Xpeng pokazał swoją najnowszą technologię w zakresie ładowania. Słupek S4 może naładować dodatkowe 200 km zasięgu w zaledwie 5 minut. Maksymalna moc ładowania to 480 kW. Xpeng chce do 2025 roku posiadać sieć 2000 punktów ładowania.

  • Xpeng pokazał nową stację ładowania — S4
  • Stacja ładowania Xpeng może ładować z mocą 480 kW
  • 200 km zasięgu można naładować w pięć minut

Xpeng i stacje ładowania

Xpeng — chiński producent samochodów elektrycznych zaprezentował swoją nową kolumnę szybkiego ładowania S4, która oferuje maksymalną moc ładowania 480 kW. Pierwsza kolumna S4 została już oddana do użytku. Podczas Supercharging Media Day pierwsza stacja ładowania S4 została odsłonięta w centrum handlowym Sunac Mall w Guangzhou, gdzie przeprowadzono również test ładowania z wykorzystaniem samochodu Xpeng G9 — najnowszego w pełni elektrycznego flagowego SUV-a firmy. Dzięki stacji S4 auto naładowało 200 km zasięgu w zaledwie 5 minut.

Ładowanie elektrycznego SUVa Xpeng
Ładowanie elektrycznego SUVa Xpeng

Jeszcze w tym roku Xpeng rozpocznie wdrażanie stacji doładowujących S4 w 10 głównych miastach Chin, w tym w Pekinie, Szanghaju, Guangzhou i Shenzhen. Kolejne lokalizacje zostaną także otwarte w innych miastach i przy głównych autostradach w ciągu 2023 roku. Do 2025 roku XPENG zamierza otworzyć dodatkowe 2000 stacji ładowania w całych Chinach.

Xpeng stawia na elektryczną przyszłość: auta elektryczne i stacje ładowania

– W naszej branży od dawna trwa debata na temat zalet aut elektrycznych w porównaniu z hybrydowymi pojazdami elektrycznymi, a my zdecydowanie stoimy po stronie tych pierwszych. Ponieważ wszyscy dążymy do stworzenia bardziej zielonej planety, musimy wybrać długoterminowe zaangażowanie w zrównoważony rozwój zamiast krótkoterminowych zysków. Oznacza to konieczność inwestowania w całkowicie elektryczne samochody i technologię ładowania – powiedział Xiaopeng He, prezes i dyrektor generalny Xpeng.

Większość hybrydowych samochodów na rynku chińskim oferuje średni zasięg jazdy od 50 km do 250 km (CLTC), natomiast większość aut elektrycznych klasy A lub wyższej może pochwalić się zasięgiem co najmniej 450 km. Xpeng podkreśla, że przekłada się to na większą opłacalność dla kierowców samochodów elektrycznych.

Według ostatnich badań, 90 procent kierowców w Chinach pokonuje mniej niż 300 km tygodniowo, co oznacza, że właściciele elektryków będą musieli ładować swoje samochody tylko raz w tygodniu, nawet jeśli korzystają z nich codziennie.

– Przewidujemy, że sprzedaż aut elektrycznych wycenionych na ponad 200 000 juanów gwałtownie wzrośnie wraz z szybkim rozwojem sieci stacji ładowania – mówił Xiaopeng He.

Xpeng i jego ekspansja stacji ładowania w Chinach

Xpeng z dumą ogłosił odsłonięcie swojej 1000. stacji ładowania, zaznaczając, że jest to kamień milowy w ekspansji własnej sieci ładowania. Xpeng posiada stacje ładowania w 337 miastach w całych Chinach.

Rozległa sieć ładowania na autostradach obejmuje ponad 3500 km, z miejscami na głównych zjazdach wzdłuż drogi ekspresowej Pekin-Szanghaj i drogi ekspresowej Pekin-Hongkong-Makau. Punkty ładowania Xpeng zostały również otwarte wzdłuż drogi ekspresowej 318 Sichuan-Tibet oraz drogi Circuit Expressway obejmującej płaskowyż Qinghai-Tibet.

Stacja ładowania aut elektrycznych Xpeng S4

Nowa usługa ładowania auta elektrycznego od Xpeng

Do tej pory właściciele aut elektrycznych Xpeng zarejestrowali około trzech milionów sesji ładowania, a około 470 000 sesji ładowania odbyło się z wykorzystaniem rezerwacji, co znacznie zmniejszyło czas oczekiwania w kolejce dla kierowców chcących naładować swoje pojazdy.

Podczas Supercharging Media Day, Xpeng ogłosił nadchodzącą funkcję Parking Navigation Guided Pilot (PNGP). PNGP będzie w stanie zlokalizować najbliższą stację ładowania marki Xpeng i pomóc kierowcom w dotarciu do niej dotrzeć przy użyciu technologii nawigacyjnej.

O firmie Xpeng

Xpeng jest chińską firmą technologiczną, która projektuje, rozwija i sprzedaje inteligentne rozwiązania mobilne. Bada różnorodność mobilności, w tym pojazdów elektrycznych, elektrycznych samolotów pionowego startu i lądowania (eVTOL) oraz robotyki.

Xpeng jest zaangażowany w badania i rozwój, a prawie 40 proc. pracowników firmy pracuje w obszarach związanych z RID. Firma stworzyła w pełni zaawansowany system wspomagania kierowcy (XPILOT), jak również inteligentny system operacyjny (Xmart OS) dla poprawienia wrażeń wewnątrz samochodu. Xpeng opracował również podstawowe systemy samochodowe dla zwiększenia możliwości prowadzenia pojazdu, w tym układy napędowe i zaawansowaną architekturę elektroniczną.

Siedziba główna Xpeng znajduje się w Guangzhou w Chinach, a biura wieloregionalne zlokalizowane są w Pekinie, Szanghaju, Shenzhen, Dolinie Krzemowej i San Diego. W 2021 roku spółka założyła swoją europejską siedzibę w Amsterdamie, wraz z innymi dedykowanymi biurami w Kopenhadze, Monachium, Oslo i Sztokholmie. Auta elektryczne Xpeng są produkowane w zakładzie będącym w pełni własnością firmy, zlokalizowanym w Zhaoqing w Chinach. Aby jeszcze bardziej zwiększyć możliwości produkcyjne, obecnie budowane są dwie nowe własne inteligentne bazy produkcyjne aut elektrycznych w Guangzhou i Wuhan.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię