Shell i IONITY uruchomiły przy autostradzie A1 w okolicy Starogardu Gdańskiego, pierwsze superszybkie ładowarki. Mieszczą się one na MOP Olsze Wschód oraz Olsze Zachód przy autostradzie A1. Stacje ładowania mają moc 350 kW.
- Shell i IONITY zbudowały pierwsze superszybkie ładowarki przy trasie A1
- Superszybkie ładowarki Shella i IONITY są zbudowane w okolicy Starogardu Gdańskiego i Pelplina
- Ładowarki mają moc 350 kW
- Shell chce do 2025 roku posiadać na świecie 500 tys. stacji ładowania
Shell i IONITY – superszybkie ładowarki w Polsce
Koncern paliwowy Shell, we współpracy z IONITY – należącą do grupy Volkswagen, największą w Europie siecią ładowania o dużej mocy – chce popularyzować elektromobilność w Polsce i w Europie. Kierowcy już od 15 listopada mogą korzystać z szybkich ładowarek, zapewniających moc do 350kW. Jest to siedmiokrotnie więcej niż oferują dotychczasowe stacje ładowania, które są zlokalizowane przy autostradach (50kW). Co ciekawe, w ciągu najbliższych kilku tygodni planowanowane jest otwarcie kolejnych tego typu stacji. Każda z nich będzie oferowała co najmniej 2 punkty ładowania i będzie mogła być rozbudowana o kolejne. IONITY podkreśla, że w Polsce prąd w stacjach ładowania pochodzi z OZE.
Monika Kielak-Łokietek, head of Shell Mobility Sales & Network, Shell Polska mówi, że dzięki współpracy z IONITY, GDDKiA, Gdańsk Transport Company i Urzędem Dozoru Technicznego Shellowi udaje się wprowadzać innowacyjne rozwiązanie w Polsce. Podkreśla, że nowe ładowarki są kompatybilne zarówno z istniejącymi, jak i przyszłymi pojazdami elektrycznymi wyposażonymi w europejski standard ładowania CCS.
Większość aut elektrycznych poruszających się po polskich drogach może być ładowana o maksymalnej mocy 150 kW. Oznacza to, że 10 minut ładowania za pomocą szybkiej ładowarki wystarczy na przejechanie kolejnych 100 kilometrów. To jest wspaniała wiadomość dla rosnącej grupy użytkowników aut elektrycznych – mówi Monika Kielak-Łokietek, Head of Shell Mobility Sales & Network, Shell Polska.
Celem IONITY jest umożliwienie podróżowania pojazdami elektrycznymi po całej Europie. Dziś jesteśmy o krok bliżej do osiągnięcia tego celu. Otwarcie naszej pierwszej stacji ładowania o dużej mocy w Polsce jest ważnym kamieniem milowym dla elektromobilności w Europie Wschodniej, a nasze partnerstwo z Shell jest w tym kontekście kluczowe – mówi dr Marcus Groll, COO IONITY.
Superszybkie ładowarki – ekspansja Shell i IONITY
Działania Shella i IONITY są podejmowane w ramach międzynarodowego partnerstwa. Obejmuje ono wiele krajów europejskich. Celem dla Polski jest stworzenie sieci, która ułatwi konsumentom podróżowanie po kraju pojazdami elektrycznymi.
Shell w tej części Europy, rozpoczął swoją ekspansję w 2020 roku od Węgier. Tam obok autostrady M7 w pobliżu jeziora Balaton zainstalowano ładowarki IONITY o dużej mocy. W ówczesnym czasie Węgry były największym rynkiem zbytu dla pojazdów elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Kolejne uruchomienia planowane były w Czechach, Słowenii, Słowacji i Polsce.
Shell chce mieć pół miliona ładowarek do 2025 roku
Firma Shell planuje też inwestycje w punkty ładowania o standardowej mocy. Dziś, jest ich ok. 60 tys. na całym świecie. Shell chce, by do 2025 roku było ich 500 tys. Paliwowy gigant kilka miesięcy temu przekroczył próg 100 tys. transakcji w zakresie elektromobilności, co potwierdza duży potencjał tego rozwiązania. Elektromobilność i podejmowanie działań z nią związanych, jest wpisana w strategię niskoemisyjności Shell. Do 2050 roku firma planuje obniżenie śladu węglowego netto produktów energetycznych o 65 proc., przyczyniając się w ten sposób do poprawy stanu powietrza w miastach. Jednocześnie celem firmy jest stanie się biznesem energetycznym o zerowej emisji netto do 2050 roku.