Zespół TAG Heuer Porsche Formula E Team chwali się, że jest dobrze przygotowany do nowego sezonu. Wraz z opracowanym w Weissach Porsche 99X Electric Gen3 zespół wziął udział w oficjalnych testach przedsezonowych Formuły E na torze Ricardo Tormo w Walencji. 

  • Porsche wzięło udział w testach przedsezonowych Formuły E na torze w Walencji
  • 14 stycznia odbędzie się pierwszy wyścig w Meksyku
  • Porsche przetestowało swój nowy bolid Gen3 — Porsche 99X Electric Gen3

Porsche jest już po pierwszych testach w Formule E

Na 3,376-kilometrowym torze na południowo-wschodnim wybrzeżu Hiszpanii zespół dopracowywał swój bolid Porsche 99X Electric Gen3 pod kątem 9. sezonu ABB FIA Formula E World Championship. Podczas testów rozłożonych na cztery dni Pascal Wehrlein pokonał 955 kilometrów. Jego nowy kolega z zespołu António Félix da Costa, mistrz Formuły E z sezonu 2019/2020, pokonał 871 kilometrów.

Nowy bolid Porsche 99X Electric Gen3
Nowy bolid Porsche 99X Electric Gen3
Nowy bolid Porsche 99X Electric Gen3

Wyścig w Meksyku, w którym wzięły udział nowe samochody trzeciej generacji, stanowi punkt zwrotny dla pierwszej na świecie elektrycznej serii wyścigowej. Wszystkie jedenaście zespołów Formuły E było reprezentowanych w Walencji ze swoimi głównymi kierowcami i nowymi samochodami.

— Cztery trudne dni testowe są już za nami. Przepracowaliśmy nasz program zgodnie z planem. Był to pozytywny test końcowy i teraz zmierzamy do Meksyku, czując się dobrze przygotowani do rozpoczęcia sezonu. Po pierwszej sesji kwalifikacyjnej w Meksyku będziemy wiedzieli, na czym ostatecznie stoimy w porównaniu do naszych rywali. Zespół ciężko pracował i zasługuje na przerwę po pracowitym roku. Odetchniemy przez święta, a potem wrócimy w pełni sił w Meksyku — Florian Modlinger, dyrektor Factory Motorsport Formula E.

— W Walencji stanęliśmy przed kilkoma wyzwaniami, co jest normalne, gdy startuje się z zupełnie nowym samochodem. Testy są po to, aby odkryć, co działa dobrze, a co jeszcze wymaga poprawy. Byłem zaskoczony tym, jak niezawodne jest już Porsche 99X Electric Gen3 i jestem podekscytowany rozpoczęciem sezonu w Meksyku. Jesteśmy dobrze przygotowani — Pascal Wehrlein kierowca Porsche 99X Electric Gen3.

Pascal Wehrlein kierowca wyścigowy Porsche

Porsche 99X Electric Gen3

Porsche startuje w 9. sezonie ABB FIA Formula E World Championship z nowym bolidem Porsche 99X Electric Gen3. Nowy elektryczny samochód wyścigowy wyposażony jest w układ napędowy Porsche E-Performance – który został opracowany w Weissach na potrzeby trzeciej generacji pojazdu w innowacyjnej serii wyścigów elektrycznych. Służy on również jako platforma rozwojowa dla w pełni elektrycznych modeli produkcyjnych producenta samochodów sportowych. Zarządzanie energią i wydajność są ważnymi czynnikami sukcesu w Formule E oraz w całkowicie elektrycznych samochodach produkcyjnych Porsche.

Nowy bolid Porsche 99X Electric Gen3
Nowy bolid Porsche 99X Electric Gen3

Maksymalna moc Porsche 99X Electric Gen3 wynosi 350 kW (476 PS), czyli o 100 kW więcej niż w przypadku poprzedniej generacji (Gen2). Co najmniej 40 procent zużytej energii jest odzyskiwane dzięki hamowaniu rekuperacyjnemu. Nowe samochody Gen3 to najszybsze, najlżejsze, najmocniejsze i najbardziej wydajne elektryczne samochody wyścigowe, jakie kiedykolwiek powstały.

Zobacz też: Nowy bolid formuły E Porsche 99X Gen3

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/11/228609_en_3000000.mp4

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię