Bolt, największy operator hulajnóg elektrycznych w Europie podsumowuje tegoroczny sezon jednośladów. Dane potwierdzają rosnącą w Polsce popularność hulajnóg elektrycznych – w 2022 roku Bolt odnotował blisko dwa razy większą liczbę wypożyczeń niż w roku poprzednim.
- Bolt podsumował sezon hulajnóg elektrycznych
- W 2022 roku nastąpił dwukrotny wzrost wypożyczeń
- Użytkownicy przejechali łącznie 26 mln kilometrów
Bolt podsumował sezon hulajnóg elektrycznych
W mijającym roku Bolt podjął liczne działania, mające na celu promowanie mikromobilności w miastach. Według danych firmy, popularność hulajnóg elektrycznych stale rośnie – w porównaniu rok do roku, liczba przejazdów jednośladami Bolt wzrosła dwukrotnie, a użytkownicy przejechali łącznie ponad 26 mln kilometrów, osiągając bezpieczną, średnią prędkość 11,4 km/h.
— Bardzo nas cieszy, że z powodzeniem przekonujemy Polaków do częstszego korzystania z mikromobilności. W porównaniu do roku poprzedniego, powiększyliśmy naszą flotę czterokrotnie i działamy dzisiaj łącznie w 51 miastach. Dzięki temu możemy z naszą ofertą zielonej mobilności docierać do coraz większego grona odbiorców. Nieustannie rozwijamy i ulepszamy nasze usługi, wprowadzając nowe rozwiązania lub współpracując z różnymi organizacjami. Rok kończymy z 25 nowymi miastami, gdzie działają nasze hulajnogi i 5 miastami z rowerami elektrycznymi Bolt — mówi Valerii Romanov, Regional Manager w regionie Europy Środkowo – Wschodniej, Bolt Rentals.
Najwięcej osób jeździło hulajnogami 24 czerwca, a rekordowy pod względem pokonanej odległości przejazd na hulajnodze Bolt odbył się na trasie Katowice – Tychy. Droga wiodąca bezpiecznymi uliczkami miała aż 33 km długości – to blisko 25 razy więcej niż przeciętna długość przejazdu.
Bezpieczeństwo i hulajnogi Bolt
Także jeśli chodzi o kwestię bezpieczeństwa w poruszaniu się lub parkowaniu jednośladów, Bolt widzi poprawę. W 2022 roku firma odnotowała w Polsce o 31 proc. mniej wypadków, niż w analogicznym okresie 2021 roku.
Oprócz regularnego serwisowania sprzętu czy też prowadzonych w miastach szkoleń z zasad bezpiecznej i zgodnej z przepisami jazdy, Bolt prowadzi działania informacyjne w aplikacji i mediach społecznościowych na temat tego, jak bezpiecznie i mądrze poruszać się hulajnogą oraz w jaki sposób parkować ją, by nie przeszkadzała pozostałym osobom korzystającym z chodnika.
W kwietniu br. Bolt rozpoczął test nowego rozwiązania, polegającego na weryfikacji zdjęć zaparkowanej hulajnogi w oparciu o działanie sztucznej inteligencji (AI). Rozwiązanie to działa aktualnie już w całej Polsce. Od połowy 2021 roku firma testuje również w Polsce weryfikację poznawczą, która ma określić, czy użytkownik jest trzeźwy i może prowadzić hulajnogę.