Jesienią ruszyła produkcja elektrycznego mikropojazdu Microlino. Pierwsze egzemplarze serii „Pioneer” trafiły już do klientów. Jednym z nich jest dyrektor generalny marki włoskiej marki Gucci. Pojazdy powstają we Włoszech, w Turynie.

  • Microlino dostarcza swoje pierwsze pojazdy do klientów
  • Jednym z nich jest dyrektor generalny marki Gucci
  • Microlino ma zasięg do 177 km

Microlino dostarcza pierwsze egzemplarze swoich pojazdów

Produkcja elektrycznego pojazdu zaczęła się od edycji startowej o nazwie „Pioneer Series”. Jest ona ograniczona do 999 sztuk. Pierwsze egzemplarze zostały już dostarczone. Jednym z pierwszych szczęśliwych posiadaczy jest Marco Bizzarri, dyrektor generalny firmy Gucci.

— Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę być pierwszym właścicielem Microlino we Włoszech. Microlino doskonale pokazuje, że dzięki innowacyjnym produktom możemy uczynić nasz styl życia bardziej zrównoważonym — mówi Marco Bizzarri.

Marco Bizzarri, dyrektor generalny firmy Gucci został jednym z pierwszych klientów Microlino
Marco Bizzarri, dyrektor generalny firmy Gucci został jednym z pierwszych klientów Microlino

Bizzarri udowodnił już, że jest człowiekiem z wizją, kiedy Gucci ogłosił swoją neutralność węglową we wrześniu 2019 roku. Dom mody rzucił wyzwanie innym markom, aby zrobiły to samo. W liście otwartym do innych dyrektorów generalnych, Bizzarri wzywał do podjęcia działań w celu zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych, zamiast skupiać się wyłącznie na celach pieniężnych w ciągu najbliższych kilku dekad.

— Cieszymy się, że możemy zaliczyć Marco Bizzarriego do grona naszych pierwszych klientów Microlino. Jest on prawdziwym wizjonerem, jeśli chodzi o przekształcenie naszej gospodarki w bardziej zrównoważoną — mówi współzałożyciel Microlino Oliver Ouboter.

Innym znanym klientem Microlino w Szwajcarii jest znany restaurator z Zurychu – Michel Péclard. Założył on w 1998 roku restaurację „Pumpstation” bezpośrednio nad jeziorem w Zurychu, tuż po ukończeniu szkoły zarządzania hotelami. Ponieważ na promenadzie jeziora nie było miejsca, Michel wbudował swoją kuchnię w starą przepompownię wodociągów. W kolejnych latach pojawiły się inne restauracje, takie jak Fischer Fritz po drugiej stronie jeziora czy Modissa Rooftop. W sumie Michel Péclard prowadzi obecnie 15 restauracji w Zurychu, zatrudniając ponad 400 pracowników.

— Microlino pasuje do mnie i moich biznesów jak ulał: to niekonwencjonalne i wyjątkowe doświadczenie — mówi Michel Péclard.

Microlino to projekt skutera miejskiego, produkowanego przez szwajcarską firmę Micro Mobility System zdjęcie: Micro Mobility System

Microlino Pioneer

Microlino prawie 6 lat temu, pokazało po raz pierwszy swój samochód koncepcyjny na Salonie Samochodowym w Genewie.

Seria Pioneer jest dostępna w dwóch różnych kolorach, które są dostępne tylko w tej konkretnej edycji: Atlantis Blue i Torino Aluminium. Oba doskonale odzwierciedlają duszę Microlino: urok retro i nowoczesny wygląd.

Edycja jest ograniczona do 999 pojazdów, co jak podkreśla firma jest hołdem dla mikroskutera, który założyciel firmy – Wim Ouboter -stworzył w 1999 roku. Każdy Microlino Pioneer ma swój unikalny numer, widoczny po wewnętrznej stronie.

Microlino serii Pioneer są wyposażone w akumulator o pojemności 10,5 kWh, który zapewnia zasięg do 177 km. Wszystkie pojazdy mają szyberdach, a wnętrze wykonane jest z najwyższej jakości skóry wegańskiej i zamszu. Auto posiada przenośne głośniki Bluetooth.

Produkcja Microlino

Rozpoczęcie produkcji seryjnej było wielokrotnie opóźniane, ostatnio z powodu problemów z łańcuchem dostaw. Szwajcarska firma Micro Mobility Systems, która produkuje Microlino prowadziła także spór sądowy ze swoim wcześniejszym partnerem – firmą Artega. Ostatecznie podpisano ugodę, a Artega opracowuje obecnie swój własny pojazd.

Micro Mobility Systems chce produkować 7 500 pojazdów rocznie, czyli Microlino co 20 minut.

Elektryczny skuter Microlino – zasięg, bateria

Sam Microlino to pojazd, który jest krzyżówką skutera i samochodu. Pojazd został stworzony z myślą o poruszaniu się po mieście. Microlino ma mocny silnik elektryczny o mocy 11 000 W, osiągający prędkość maksymalną 90 km/h. Zapewnia on moment obrotowy 100 Nm i przyspieszenie od 0-50 km/h w 5 sekund.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię