BMW Vision Neue Klasse X to nowy pojazd koncepcyjny Grupy BMW, który daje pierwszy wgląd w nadchodzącą erę samochodów Neue Klasse. Auto przynosi estetykę, technologię i filozofię Neue Klasse do sektora sportowych pojazdów terenowych. Samochód ten będzie pierwszym modelem, który powstanie na zupełnie nowej architekturze. Do produkcji seryjnej w węgierskim zakładzie w Debrecenie wejdzie ono w 2025 roku.

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2024/04/BMW-X.webm
BMW Vision Neue Klasse X

BMW Vision Neue Klasse X – przyszłość BMW

Niemiecka firma przedstawiła klarowny obraz przyszłości marki na IAA 2023. Najnowszy pojazd wizyjny ukazuje, jak BMW widzi przyszłość swoich modeli X. BMW Vision Neue Klasse X łączy czytelny język projektowania zewnętrznego z jasnym, a także przestronnym wnętrzem. Specjalne efekty świetlne i dźwiękowe mają wzmacniać intuicyjne cyfrowe doświadczenie użytkownika. 

BMW Vision Neue Klasse X

Trzy główne cechy Neue Klasse to – elektryczność, cyfrowość i okrągłość. W nowym modelu rozszerzono je o czwarty wymiar – przyjemność z jazdy. Ma ona wejść na nowy poziom dzięki sterowaniu napędem i zawieszeniu opracowanym specjalnie dla Neue Klasse oraz szóstej generacji technologii BMW eDrive. Koncepcja zrównoważonego rozwoju zapewnia także odpowiedzialną produkcję, działania, demontaż, a także recykling auta.

Nowe sterowanie

Nowy typ sterowania napędem, a także zawieszeniem zapewnia doświadczenie jazdy dostosowane do indywidualnych potrzeb. Oparto je na nowym stosie oprogramowania opracowanym wewnętrznie przez BMW Group. Dwa z czterech nowych supermózgów mają wprowadzić doświadczenie jazdy w samochodach Neue Klasse na nowy poziom.

BMW Vision Neue Klasse X — język projektowania

W połączeniu z dwubryłowym projektem modelu BMW X opracowany dla Neue Klasse język projektowania zewnętrznego i wewnętrznego stanowi znaczny postęp. Dzięki większej wysokości nadwozia, architektura pojazdu oferuje nowe możliwości w zakresie jeszcze bardziej przestronnego wnętrza. Pozwala to na większy rozstaw osi, krótsze zwisy i klasyczne proporcje BMW. Duże powierzchnie okien i panoramiczny dach szklany zalewają wnętrze naturalnym światłem.

Pionowo ustawione jednostki LED oferują świeżą interpretację charakterystycznej sygnatury świetlnej BMW. Centralnie umieszczona klatka BMW, reinterpretowana jest jako trójwymiarowa rzeźba z pionowo ustawionymi i podświetlanymi konturami. Reflektory, a także klatka tworzą razem efekt oświetleniowy, który aktywuje się, gdy kierowca zbliża się do pojazdu.

Tylna część auta jest mocna i atletyczna. Światła sięgają głęboko do środka, zapewniając poziomą interpretację znajomej litery L BMW. Elementy drukowane w technologii 3D są sterowane indywidualnie ze zmienną intensywnością światła.

Wnętrze i doświadczenie użytkownika

Spersonalizowane doświadczenie użytkownika z BMW Panoramic Vision i HYPERSONX WHEEL spersonalizowane doświadczenie dźwięku. Nieco podwyższona pozycja siedzenia zapewnia lepsze doświadczenie jazdy. BMW Panoramic Vision projektuje kluczowe informacje na całej szerokości przedniej szyby. W modelach seryjnych Neue Klasse będzie ono uzupełnione przez ulepszony BMW 3D Head-Up Display.

W BMW Vision Neue Klasse X centralny wyświetlacz zintegrowano z deską rozdzielczą, zapewniając obu przednim pasażerom optymalny dostęp do wszystkich funkcji.

Nowa generacja BMW eDrive

Szósta generacja BMW eDrive osiąga nowy poziom. Oprócz ulepszonych jednostek napędowych obejmuje ona również nowe, a także teraz okrągłe ogniwa litowo-jonowe. Ich gęstość energetyczna objętościowa jest o ponad 20 procent wyższa niż w przypadku dotychczas stosowanych ogniw pryzmatycznych. W połączeniu z przejściem do systemu 800-voltowgo umożliwi to zwiększenie prędkości ładowania nawet o 30 procent. Pozwoli to pojazdom na naładowanie 300 kilometrów zasięgu w zaledwie dziesięć minut. 

Szósta generacja BMW eDrive zapewnia także do 30 procent więcej zasięgu. Jeśli chodzi o aerodynamikę, BMW Vision Neue Klasse X cechuje się oporem powietrza zmniejszonym o 20 procent w porównaniu z modelem z aktualnej linii. Nowe wzory opon, a także specjalny układ hamulcowy dla pojazdów w pełni elektrycznych pomagają zwiększyć ogólną wydajność pojazdu o nawet 25 procent.

Wybór materiałów i metoda konstrukcji umożliwiają łatwiejszy demontaż komponentów i większą możliwość recyklingu. Progi przednie, a także boczne oraz tylne nakładki są wykonane z recyklingowanych mono-materiałów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię