Bolt rusza z rowerami elektrycznymi w Warszawie. Data poszerzenia działalności firmy w stolicy o kolejną usługę nie jest przypadkowa – w piątek 3 czerwca przypada bowiem Światowy Dzień Roweru. W tym roku Bolt planuje wprowadzić 16 tysięcy rowerów elektrycznych w całej Europie.
- Bolt rusza z usługą rowerów elektrycznych w Warszawie
- Rowery były wcześniej dostępne w Bydgoszczy, Krakowie i Olsztynie
- Rower elektryczny Bolt może pędzić z prędkością do 20 km/h
Rowery elektryczne Bolt w Warszawie
System rowerowy będzie działać w taki sam sposób jak system wynajmu hulajnóg elektrycznych Bolt, umożliwiając swobodne przemieszczanie się i parkowanie (system free float). Osoby posiadające już aplikację Bolt, zobaczą w niej uaktualnioną ikonę wypożyczalni hulajnóg, gdzie teraz będzie można znaleźć także rowery. Cena za minutę przejazdu wynosi 50 groszy.
Elektryczne rowery Bolta – co to za maszyny?
Rowery elektryczne Bolt posiadają solidne hamulce bębnowe zamontowane na przednich i tylnich kołach, które pozwajalą kontrolować prędkość. Odporne na przebicia opony pneumatyczne są bardziej trwałe i pozwolą zachować lepszą przyczepność podczas jazdy. Rowery elektryczne Bolt mogą osiągnąć prędkość do 20 km/h.
Każdy rower jest również wyposażony w funkcjonalny ekran, na którym użytkownik może sprawdzać informacje o aktualnej prędkości, poziomie naładowania roweru, a także strefach prędkości. Rowery mają również funkcję ładowania telefonu za pomocą bezprzewodowej ładowarki, umieszczonej na kierownicy. Rowery elektryczne Bolt posiadają wysoko-precyzyjny nadajnik GPS, dzięki któremu użytkownicy łatwo znajdą rower na ulicy.
– Wprowadzenie rowerów elektrycznych do Warszawy to kolejny krok w kierunku dywersyfikacji naszej oferty mikromobilności współdzielonej. Hulajnogi i rowery elektryczne uzupełniają się, ponieważ odpowiadają na różne potrzeby transportowe użytkowników. Hulajnoga jest najbardziej efektywnym rozwiązaniem na krótkich dystansach do 4 kilometrów, podczas gdy rowery elektryczne sprawdzą się do pokonywania dłuższych tras od 5 do 10 kilometrów – mówi Valerii Romanov, Bolt Rentals Country Manager w Polsce.
Żywotność takiego roweru to ok. 5 lat, co sprawia, że jest on rzeczywiście ekologiczny. Pojazdy zostały wyprodukowane z aluminium nadającego się w 100 proc. do recyklingu. Natomiast zastosowanie w rowerze wytrzymałej do przynajmniej 60 km zasięgu, wymiennej baterii obniża ogólny ślad węglowy rowerów, które nie muszą być często przewożone do magazynu w celu ładowania.
Rowery elektryczne dla firm
Bolt posiada usługę „Bolt Business” w ramach której oferuje firmom zrównoważone usługi przejazdów taksówkami i hulajnogami Bolt. Teraz ta oferta zostanie poszerzona o rowery elektryczne. Firmy korzystające z Bolt Business będą mogły zaproponować przejazdy rowerami elektrycznymi swoim pracownikom jako dodatkowy benefit czy też motywację na powrót do biura.
Rowery Bolt są obecnie dostępne w 4 polskich miastach: Bydgoszczy, Krakowie, Olsztynie i Warszawie.
Jak jeździć bezpiecznie i zgodnie z przepisami
Bolt radzi jak prawidłowo korzystać z roweru elektrycznego:
- Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić
- W przypadku ścieżek połączonych z chodnikiem to kierujący rowerem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym
- Warunkowo rowerzyści mogą poruszać się chodnikami. Jeśli szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów.
- Gdy warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła), może on jechać po chodnikach lub drogach dla pieszych, ale jest obowiązany jechać powoli i zachować szczególną ostrożność, jak również ustępować miejsca pieszym. Co więcej, rowerzysta musi jechać z prędkością zbliżoną do prędkości z jaką poruszają się piesi
- Rower można parkować jedynie w miejscach do tego wyznaczonych, a gdy takowego nie ma to ,,jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika najbardziej oddalonej od jezdni oraz równolegle do tej krawędzi. Jednak w sytuacji gdy najbliższy stojak rowerowy jest przepełniony, zachęcamy poszukać innego w okolicy.