Toyota France nawiązała w lipcu 2022 roku współpracę z DOUZE Cycles, najbardziej innowacyjnym i rozpoznawalnym francuskim producentem rowerów towarowych, aby wspólnie opracować elektryczny rower cargo. Jej efektem jest pojazd DOUZE Cycles x La mobilité Toyota o ładowności do 100 kg i zasięgu na silniku elektrycznym do 100 km. To pierwszy model roweru towarowego, który trafi do dystrybucji w sieci dealerskiej Toyoty we Francji. Rower będzie dostępny w 300 salonach marki od września 2023 roku.

  • Toyota i DOUZE Cyces zaprezentowały elektryczny rower cargo
  • Rower ma ładowność do 100 kg
  • Wszystkie części powstają we Francji

Elektryczny rower Toyoty i DOUZE Cycles

Elektryczny rower Toyoty ma przestrzeń ładunkową przed kierownicą i wspomaganie elektryczne. Można go rozłożyć na dwie części – przednią i tylną, co zajmuje kilka minut i ułatwia przechowywanie. Odlewana aluminiowa rama jest lekka, mocna i pozbawiona spawów. Wytrzymała platforma transportowa o długości 850 mm ma ładowność do 100 kg. Można na niej przewozić nieporęczne, ciężkie ładunki – bezpośrednio na podłodze lub w przystosowanej do tego skrzyni o pojemności 300 litrów.

Platforma może służyć także do przewozu trojga dzieci lub jednej osoby dorosłej. Służy do tego specjalnie opracowana skrzynia osobowa z polipropylenu z aluminiową ramą i stopniem ułatwiającym wsiadanie. W środku elektrycznego roweru mieści się komfortowa kanapa pokryta oddychającą tkaniną, z regulacją wysokości siedziska i pasami bezpieczeństwa zapinanymi na magnetyczną klamrę. 

Aby ułatwić podróżowanie nawet przy pełnym obciążeniu, rower cargo firm DOUZE i Toyoty jest standardowo wyposażony w silnik elektryczny Yamaha o mocy 250 watów. Akumulator o pojemności 500 Wh jest wymienny i można go w pełni naładować w ciągu 4 godzin ze standardowego gniazdka elektrycznego. W zależności od sposobu użytkowania, zasięg wynosi do 100 kilometrów na jednym ładowaniu.

Specyfikacja roweru opiera się na wysokiej jakości osprzęcie, dostosowanym do jego charakteru i zastosowania. Pojazd otrzymał dwa czterotłoczkowe, sterowane hydraulicznie hamulce tarczowe nowej generacji Tektro M750 i opony Schwalbe Pick-Up, zaprojektowane specjalnie do rowerów cargo, które zapewniają stabilność, przyczepność i komfort, jednocześnie wytrzymując ciężkie ładunki. Dzięki oświetleniu Busch & Müller IQ-XS Friendly LED rower jest dobrze widoczny w dzień i w nocy, a rowerzysta ma pole widzenia na podobnym poziomie jak za kierownicą samochodu.

Elektryczny rower cargo Toyoty i DOUZE Cycles
Elektryczny rower cargo Toyoty i DOUZE Cycles

Bezemisyjny i ekologiczny transport

Zanim firma DOUZE Cycles rozpoczęła tworzenie nowego pojazdu, przeprowadziła analizę cyklu życia poprzednich swoich wcześniejszych modeli. Rower DOUZE Cycles x La mobilité Toyota został zaprojektowany w sposób, który minimalizuje jego ślad węglowy. W ten sposób przyczynił się do optymalizacji procesów produkcyjnych DOUZE Cycles i zapoczątkował nową linię super ekologicznych rowerów cargo. 

Komponenty są produkowane we Francji, aby ograniczyć emisyjność ich transportu, w większości z materiałów pochodzących z recyclingu. Konstrukcja opiera się na 17 całkowicie niezależnych, wymiennych częściach, co sprawia, że naprawa jest wyjątkowo prosta. Rama może pomieścić różne silniki i umożliwia łatwą wymianę jednostki napędowej, aby jeszcze bardziej zmaksymalizować trwałość pojazdu. Modułowość konstrukcji ułatwia także demontaż roweru, sortowanie materiałów i recycling.

Toyota i małe pojazdy elektryczne

Toyota od kilku lat realizuje plan transformacji z producenta samochodów w dostawcę produktów i usług szeroko rozumianej mobilności. Dobrym przykładem są małe elektryczne pojazdy z serii C+pod i C+walk, które firma stopniowo wprowadza do sprzedaży w Japonii. 

Pod koniec 2021 roku Toyota rozpoczęła w japońskich salonach sprzedaż elektrycznego pojazdu C+walkT,  pojazdu do poruszania się na krótkich dystansach po strefach dla pieszych przypominającego hulajnogę elektryczną. Jego atutem są zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego, które zapobiegają kolizjom z innymi użytkownikami stref dla pieszych oraz pomagają dostosować prędkość do warunków jazdy. 

Toyota C+walkT ma trzy koła i zajmuje mniej więcej tyle miejsca co idący człowiek. Podłoga jest na wysokości 15 cm, aby łatwo było na niej stanąć osobom starszym. Silnik elektryczny o mocy 0,35 kW w przednim kole i wyjmowana bateria litowo-jonowa o pojemności 0,27 kWh zapewniają maksymalny zasięg 14 km przy prędkości 6 km/h. Ładowanie trwa 2,5 godziny. Dzięki kierownicy skręcającej się w zakresie 90 stopni C+walkT może zakręcać niemal w miejscu. Jego długość to 700 mm – mniej więcej tyle, co krok dorosłego człowieka, a szerokość 450 mm.

źródło: Toyota

Zobacz też: Elektryczny Volkswagen ID.Buzz

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2023/01/2022_05_VW_ID.Buzz_PL_1.webm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię