Volvo wprowadza aktualizację w modelach C40 i XC40. Samochody otrzymują napęd na tylne koła, większy zasięg i szybsze ładowanie.
- Volvo przedstawiło aktualizację modeli XC40 i C40
- W nowej odsłonie zwiększa się zasięg obu samochodów
- Volvo po 25. latach wprowadza napęd tylko na tylną oś
Aktualizacje modeli Volvo XC40 i C40
W ramach nowego pakietu aktualizacji produktów Volvo poprawiło zarówno zasięg (WLTP), jak i ładowanie wmodelach XC40 Recharge i C40 Recharge w porównaniu z ustępującym rokiem modelowym. Zasięg ma zwiększyć się nawet o 60 kilometrów w niektórych wariantach.
Ponadto, w C40 Recharge i XC40 Recharge oferowane są trzy nowe układy napędowe. Są to dwa warianty z napędem na tylne koła – po raz pierwszy od 25 lat Volvo oferuje produkt z napędem na tylne koła – oraz zmodernizowany model z napędem na wszystkie koła.
Kolejną nowością jest to, że silnik elektryczny drugiej generacji z magnesami trwałymi napędzający tylne osie w pełni elektrycznych modeli C40 i XC40, został opracowany we własnym zakresie przez Volvo Cars.
— Aktualizacje to kolejny duży krok w naszej pracy nad tym, aby do 2030 r. stać się producentem samochodów w pełni elektrycznych. Zasięg i czas ładowania to nowe kluczowe czynniki dla coraz większej liczby naszych klientów, a ulepszenia sprawiają, że nasze w pełni elektryczne modele są jeszcze bardziej atrakcyjne niż były już wcześniej – powiedział Javier Varela, dyrektor operacyjny i zastępca dyrektora generalnego.
Volvo z napędem na tylne koła
Volvo o standardowym zasięgu napędzane jest silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi o mocy 175 kW, co zapewnia trzyprocentowy wzrost mocy w stosunku do ustępującego wariantu 170 kW z pojedynczym silnikiem na przednie koła.
W XC40 Recharge zastosowano ten sam akumulator o pojemności 69 kWh, ale dzięki poprawieniu wydajności chłodzenia może on teraz zapewnić zwiększony zasięg i przejechać do 460 kilometrów według cyklu WLTP, w porównaniu z 425 kilometrami wcześniej (WLTP).
Zasięg pojedynczego silnika C40 Recharge wzrasta z 438 kilometrów (WLTP) do 476 kilometrów. Ładowanie od 10 do 80 procent trwa około 34 minut przy użyciu publicznej ładowarki prądu stałego o mocy 130 kW.
Drugi wariant posiada większy akumulator połączony z mocniejszym silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi o mocy 185 kW na tylnej osi. Jest on wyposażony w pakiet akumulatorów o pojemności 82 kWh, który zwiększa zasięg do 515 kilometrów w przypadku XC40 Recharge i do 533 kilometrów (WLTP) w przypadku Volvo C40 Recharge.
Również w tym przypadku poprawiła się moc ładowania, ponieważ większy pakiet akumulatorów umożliwia ładowanie z maksymalną mocą 200 kW DC (poprzednio 150 kW DC), a ładowanie od 10 do 80 procent trwa około 28 minut.
Zmiany w wersjach z napędem na cztery koła
Warianty z napędem na wszystkie koła również korzystają z nowych aktualizacji. Poprzednia konfiguracja z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 150 kW na przedniej i tylnej osi została zastąpiona opracowanym przez Volvo silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi o mocy 183 kW na tylnej osi oraz nowym asynchronicznym silnikiem elektrycznym o mocy 117 kW na przedniej osi.
Konfiguracja ta, w połączeniu z akumulatorem o pojemności 82 kWh i ogólną poprawą wydajności chłodzenia akumulatora, oznacza, że XC40 Recharge Twin Motor AWD może teraz przejechać do 500 kilometrów na jednym ładowaniu, co stanowi wzrost o 62 kilometry w stosunku do poprzedniej wersji. Zasięg modelu C40 Recharge Twin Motor AWD wzrósł do 507 kilometrów z 451 kilometrów (WLTP).
Nowe 19-calowe felgi w modelach XC40 i C40 Recharge nie tylko mają poprawić ogólny wygląd modeli, ale także pomagają zmniejszyć opór powietrza dzięki aerodynamicznej konstrukcji.
Nowa ładowarka pokładowa w serii Volvo 90 i 60
W pozostałych modelach hybrydowych plug-in serii 90 i 60 zastosowano nową dwufazową ładowarkę pokładową, która umożliwia szybsze ładowanie tych modeli (w zależności od rynku). Nowa ładowarka pokładowa niemal dwukrotnie zwiększa maksymalną moc ładowania tych samochodów do 6,4 kW.