Audi stawia na elektromobilność. Od roku 2026, marka będzie wprowadzać na światowy rynek wyłącznie modele w pełni elektryczne, stopniowo wycofując z produkcji auta spalinowe do roku 2033. Na podstawie tej decyzji, podjętej w ramach strategii korporacyjnej Vorsprung 2030, Audi podejmuje obecnie kroki mające na celu przygotowanie swoich globalnych zakładów do produkcji samochodów całkowicie elektrycznych.

  • Audi przestawia swoją produkcję na auta elektryczne
  • Auta spalinowe będą wycofywane z produkcji do 2033 roku
  • 360factory — tak Audi nazwało swój plan produkcji przyszłości

Audi przestawia produkcję na auta elektryczne

Audi, aby zrealizować tę wizję, bazuje na swojej istniejącej globalnej sieci produkcyjnej. 

— Krok po kroku, wprowadzamy wszystkie nasze zakłady w przyszłość. Nie chcemy żadnych samodzielnych projektów „latarni morskich” na terenach naszych zielonych zakładów. Zamiast tego, inwestujemy w nasze fabryki, aby w końcu były równie wydajne i elastyczne, jak nowo wybudowane zakłady produkcyjne. Droga, którą podąża Audi, pozwala zachować zasoby i przyspiesza naszą transformację w kierunku dostawcy zrównoważonej mobilności premium — mówi członek zarządu Audi ds. produkcji i logistyki Gerd Walker. 

Według Walkera jest to zrównoważony rozwój w działaniu – w aspekcie ekonomicznym, ekologicznym i społecznym. Członek zarządu Audi ds. produkcji i logistyki chce uczynić produkcję elastyczną i odporną, by w dłuższej perspektywie zapewnić jej przyszłość. Zgodnie z tym celem, Audi opracowało swoją strategię. Walker i jego zespół skupili się na następujących pytaniach: „Czego oczekuje od nas społeczeństwo? Czego domagają się nasi klienci? Jakie są oczekiwania interesariuszy i czego będą potrzebować w przyszłości nasi pracownicy?”. W odpowiedzi Audi stworzyło 360factory — wizję przyszłości. Podejście to kładzie równy nacisk na opłacalność, zrównoważony rozwój, elastyczność i atrakcyjność.

Audi przestawia swoją produkcję na auta elektryczne
Audi przestawia swoją produkcję na auta elektryczne
Audi przestawia swoją produkcję na auta elektryczne

Droga Audi do elektromobilności

Do końca dekady, Audi będzie wytwarzać modele z napędem elektrycznym we wszystkich swoich zakładach produkcyjnych na całym świecie.

— Aby osiągnąć nasz cel, polegamy na naszej wysoko wykwalifikowanej kadrze i do 2025 r. uczynimy wszystkich naszych pracowników zdolnymi do pracy w przyszłości, przeznaczając na szkolenia budżet w wysokości około 500 mln euro — mówi Walker. 

Dwa zakłady – Böllinger Höfe i Bruksela – już teraz produkują samochody całkowicie elektryczne. Od przyszłego roku, Audi Q6 e-tron będzie pierwszym całkowicie elektrycznym modelem, który zjedzie z linii produkcyjnej w Ingolstadt. Produkcja samochodów elektrycznych stopniowo rozpocznie się także w Neckarsulm, San José Chiapa i Győr.

W 2029 roku we wszystkich zakładach produkcyjnych będzie produkowany co najmniej jeden model samochodu elektrycznego. W zależności od warunków lokalnych produkcja pozostałych modeli spalinowych będzie stopniowo wygaszana do początku następnej dekady.

Audi przestawia swoją produkcję na auta elektryczne
Audi przestawia swoją produkcję na auta elektryczne

Kluczowa optymalizacja produkcji w zakładach Audi

Nowe zakłady będą budowane tylko tam, gdzie potrzebne będą dodatkowe moce produkcyjne. Na przykład, Audi i jego partner FAW budują obecnie w Changchun w Chinach zakład, w którym lokalnie powstawać będą modele oparte na platformie technologicznej PPE (Premium Platform Electric). Będzie to pierwszy zakład samochodowy w Chinach, w którym z taśmy zjeżdżać będą wyłącznie całkowicie elektryczne modele Audi.

Transformacja jako katalizator wzrostu wydajności

Elektryfikacja zakładów to jednak tylko jeden z aspektów na drodze do realizacji wizji Audi dotyczącej produkcji przyszłości. 

— Wykorzystamy przejście na e-mobilność, aby dokonać dużych skoków w produktywności i optymalizacji, poprzez wprowadzenie niezbędnych modyfikacji — mówi Walker. 

Sieć produkcyjna Audi ma być ekonomiczna, zrównoważona, a także elastyczna. Audi stawia sobie cztery centralne cele z ambitnymi kluczowymi wskaźnikami: przyszła produkcja ma być ekonomiczna, a Audi chce do roku 2033 obniżyć roczne koszty fabryki o połowę. Aby to osiągnąć, niemiecka marka planuje zredukować złożoność swoich pojazdów tam, gdzie nie przynosi to korzyści klientowi – w tym celu rozwój pojazdów będzie uwzględniał usprawniony proces produkcyjny już od pierwszego etapu. 

Producent premium będzie również kontynuował cyfryzację produkcji, choćby dzięki rozwiązaniu Edge Cloud 4 Production wykorzystującemu lokalne serwery. Umożliwi to zastąpienie drogich komputerów przemysłowych, zmniejszając nakłady na IT. W przyszłości Audi będzie też stosować inne nowe rozwiązanie takie, jak niezależny montaż modułowy – w celu uproszczenia prac przy dużej zmienności produktu. Wirtualne planowanie montażu pozwoli zaoszczędzić zasoby materiałowe i umożliwi innowacyjną, elastyczną współpracę w różnych lokalizacjach.

Zobacz też: Porsche Vision Gran Tourismo

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/08/221431_en_6000000.webm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię