Bentley Mulliner Batur to samochód, który rozpoczyna rewolucję projektową Bentleya. Nowy model zapowiada przyszły język projektowania samochodów brytyjskiej marki. Bentley Mulliner Batur to kolejny model nadwozia, które zaprojektowane zostało przez firmę Mulliner — jest to najstarszy na świecie producent, który działa na rynku od 250 lat. 

  • Bentley Mulliner Batur — tak wygląda przyszłość aut elektrycznych Bentleya
  • Bentley Mulliner Batur powstanie w liczbie 18 egzemplarzy
  • Cena samochodu to 1,65 mln funtów

Wizja aut przyszłości Bentleya — oto Bentley Mulliner Batur

Bentley Mulliner Batur to limitowana edycja 18 egzemplarzy luksusowych samochodów. Wszystkie auta zostały zarezerowane przez klientów firmy Mulliner. Wartość samochodów została ustalona na 1,65 mln funtów każdy. Bentley Mulliner Batur jest najpotężniejszym Bentleyem w historii. Batur bazuje na modelu Continental GT i wykorzystuje 12-cylindrowy silnik Bentleya dostrojony do ponad 730 KM.

Bentley Mulliner Batur
Bentley Mulliner Batur
Bentley Mulliner Batur
Bentley Mulliner Batur
Tył Bentleya Mulliner Batur

Bentley Mulliner Batur oparty na modelu Bacalar

Kolekcja zaledwie 18 egzemplarzy seryjnych modelu Batur to najnowszy projekt Mullinera, wewnętrznego działu projektowego Bentleya zajmującego się budową samochodów na zamówienie. Batur zastąpił model Bacalar – serię 12 indywidualnie zaprojektowanych i ręcznie wykonanych egzemplarzy samochodów. Nazwa Batur pochodzi od Jeziora Batur, którego głębokość wynosi 88 m i a swoją powierzchnią zajmuje 16 km2. Jezioro znajduje się w Kintamani na wyspie Bali w Indonezji, które dostarcza bogatej w składniki odżywcze wody wykorzystywanej zarówno w gorących źródłach, jak i w rolnictwie.

Dostawy ekskluzywnego Mullinera Batur rozpoczną się w połowie 2023 r.

Wnętrze modelu Batur opiera się na głównych elementach projektu kabiny Bacalar. Każdy element kabiny jest dostosowany do specyfikacji klienta. 

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/08/ef466fb5-08e3-4c61-8693-eed96c8f92a4.mp4
Bentley Mulliner Batur
Bentley Mulliner Batur
Bentley Mulliner Batur
Bentley Mulliner Batur

Bentley Mulliner Batur I design przyszłych aut elektrycznych Bentleya

Stworzony przez dyrektora ds. wzornictwa Andreasa Mindta i jego zespół, Batur jest wizytówką nowego DNA projektowego, które ostatecznie będzie kierować projektowaniem przyszłej gamy aut elektrycznych Bentleya.

Każde z zarezerwowanych aut zostanie zaprojektowane wspólnie z klientem, pod kierownictwem wewnętrznego zespołu projektowego Mullinera. Klienci będą mogli wybrać kolor i wykończenie praktycznie każdej powierzchni Bentleya Batur. Każdy egzemplarz będzie następnie ręcznie wykonany w ciągu kilku miesięcy w warsztacie Mullinera w fabryce Bentleya w Crewe w Anglii.

Batur jest ważnym modelem dla Bentleya. To znacznie więcej niż następca bardzo udanego Bacalara, bo Batur pokazuje kierunek projektowania, który obieramy w przyszłości, rozwijając naszą gamę aut elektrycznych. Andi Mindt i jego zespół na nowo wyobrazili sobie klasyczne elementy stylistyczne Bentleya, tworząc mocniejszy, odważniejszy projekt, który pozostaje jednocześnie elegancki i pełen wdzięku. Pod pięknym wyglądem zewnętrznym kryje się najpotężniejszy silnik, jaki kiedykolwiek stworzyliśmy. Nasz silnik V12 jest najbardziej udanym dwunastocylindrowym silnikiem samochodowym w historii, a ponieważ zbliża się on do przejścia na emeryturę, aby zrobić miejsce dla przyszłych hybryd i pojazdów elektrycznych, chcemy podkreślić jego osiągnięcia – mówi Adrian Hallmark dyrektor generalny Bentley. 

Wewnętrzny zespół projektowy Mullinera będzie współtworzył każdy egzemplarz ze swoim klientem, pracując z nim przez kilka godzin za pośrednictwem specjalnie stworzonego wizualizatora, który pozwala na dostosowanie każdej części samochodu.

Bentley Mulliner Batur wyposażony jest w 22-calowe felgi, przy czym opcja „standardowa” jest malowana w kolorze Black Crystal, a następnie obrabiana i polerowana. Ciemniejsza opcja to połączenie ciemnego połysku z satynowymi szprychami. Klienci mogą również zdecydować się na dopasowanie kół do nadwozia z kontrastowym wykończeniem lub bez niego albo wybrać zupełnie inny kontrastowy kolor.

Poza zewnętrzną formą samochodu przyszły właściciel ma do wyboru niemal nieskończoną ilość opcji. Jeśli chodzi o lakiery klienci mogą wybierać spośród palety kolorów proponowanej przez Mullinera, ale mogą sobie także zażyczyć opracowanie specjalnych kolorów na zamówienie.

Wnętrze Bentley Mulliner Batur
Wnętrze Bentley Mulliner Batur

Bentley i rewolucja w projektowaniu

Projekt modelu Batur jest dziełem dyrektora ds. projektowania w firmie Bentley — Andreasa Mindta i jego zespołu. W jego skład wchodzą szef działu projektowania zewnętrznego – Tobias Suehlmann – oraz szef działu projektowania wnętrz, Andrew Hart-Barron. DNA projektowe Bentleya, które dotychczas napędzało rodziny modeli Continental GT, Flying Spur i Bentayga, zostało zrewolucjonizowane na potrzeby modelu Batur. Nowy język definiuje nowy rozdział w projektowaniu Bentleya, który wpisany jest w strategię Beyond100. Jej celem jest zdobycie wiodącej pozycji na świecie, jako firmy zajmującej się zrównoważoną, luksusową mobilnością.

Dla każdego zespołu projektowego szansa na ponowne zdefiniowanie własnych zasad jest najbardziej ekscytującym wyzwaniem. Wyobraziliśmy sobie na nowo język projektowania Bentleya, zachowując pewną ciągłość w stosunku do przeszłości i teraźniejszości, a jednocześnie drastycznie zmieniając kluczowe jego elementy. Projekt nowoczesnego Bentleya powinien zawsze pozostać silny, inspirujący i pełen harmonii. Forma musi być silna i muskularna, a jednocześnie pełna gracji – musi mieścić w sobie zarówno elegancki przepływ, jak i muskularność. Używamy określenia „postawa spoczywającej bestii” – wyobraź sobie lwa lub tygrysa, leżącego nisko w pozycji do ataku w długiej trawie. Ten potężny kształt – najwyższa moc w stanie spoczynku, który wygląda dynamicznie nawet w stanie spoczynku – jest tym, co napędza naszą nową interpretację klasycznej linii mocy Bentleya – mówi Andreas Mindt.

Mindt podkreśla, że znakiem władzy i prestiżu Bentleya zawsze była długa maska silnika. Nowy język projektowy obejmuje linię, która ciągnie się od maski przez całą długość samochodu, łącząc maskę z nadwoziem, czyniąc samochód długim i szczupłym oraz nadając mu wydłużone proporcje przedniej części.

– Nazywamy tę cechę „niekończącą się maską” i jest ona akcentem podkreślającym czystość kształtu. W międzyczasie wizualna masa samochodu została przesunięta do tyłu, sprawiając wrażenie, że samochód siedzi na tylnej osi, co dodaje dalszej głębi wszelkim skosom. Na samym przodzie samochodu zmodernizowaliśmy kratę Bentleya i sprawiliśmy, że jest ona niższa i bardziej wyprostowana, aby nadać autu bardziej dominującą postawę. Z tyłu znajdują się zupełnie nowe lampy tylne, które umieszczono po obu stronach wysuwanego spojlera. Ogólnie rzecz biorąc, forma jest czystsza i uproszczona, a my polegamy bardziej na zakrzywionych powierzchniach przeciętych w odpowiednich miejscach, aby odbijać światło i ciemność oraz wnieść więcej mięśni do projektu – mówi.

Wnętrze Bentley Mulliner Batur
Wnętrze Bentley Mulliner Batur

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię