Sprzedaż Bentleya w pierwszym półroczu rośnie. Przychody urosły o 29 procent. Brytyjska marka radzi sobie w dobie kryzysu półprzewodników i turbulencji wywołanych przez wojnę w Ukrainie. Sprzedaż Bentleya wzrosła o 3 proc. w pierwszej połowie 2022 roku.

  • Sprzedaż Bentleya w I półroczu 2022 roku wzrosła o 3 proc. rdr
  • Bentley sprzedał w pierwszym półroczu 7398 egzemplarzy samochodów
  • 40 proc. sprzedaży stanowił Bentley Bentyaga

Sprzedaż Bentleya w I pierwszym półroczu 2022 r.

Sprzedaż Bentleya w pierwszym półroczu 2022 roku wzrosła o 3 procent. Przychody ze sprzedaży były większe o 29 procent, a zysk operacyjny o 124 procent w porównaniu z tym samym półroczem ubiegłego roku. W wartościach liczbowych przychód firmy w pierwszym półroczu sięgnęły poziomu 1,707 mld euro, a zysk operacyjny sięgnął poziomu 398 mln euro.

Najpopularniejszym modelem Bentleya był Bentley Bentayga. Model ten stanowił około 40 procent całkowitej sprzedaży. Z kolei model Bentley Continental GT stanowił 33 procent sprzedaży, a Flying Spur 27 procent.

W całym pierwszym półroczu 2022 roku samochodów Bentley’a sprzedano łącznie 7398 egzemplarzy. Mogła ona być większą, ale problemy z łańcuchem dostaw wynikające z pandemii COVID oraz wojna w Ukrainie wpłynęła na ograniczenie produkcji. W analogicznym okresie ubiegłego roku sprzedaż Bentleya sięgnęła 7199 sztuk.

Bentley Continental GT

Samochody Bentleya w I półroczu 2022 roku — sprzedaż wg regionów świata

Sprzedaż Bentleya w pierwszym półroczu 2022 roku była najwyższa na rynku amerykańskim. Sprzedano tam łącznie 28 proc. samochodów, czyli 2068 egzemplarzy samochodów Bentley. Wynik ten stanowił wzrost o 1 proc. Drugim największym rynkiem dla brytyjskiej marki były Chiny. Sprzedaż spadła na tamtejszym rynku w ujęciu rocznym o 25 procent i wyniosła 1621 sztuk. Bentley podkreśla, że spadek na rynku chińskim spowodowana była blokadami COVID-19.

Pomimo utrzymującej się globalnej niestabilności gospodarczej, obiecujące jest to, że Bentley wykazuje spójność finansową w miarę, jak wymyślamy firmę na nowo zgodnie z naszą strategią Beyond100 i tworzymy podstawy, aby wytrzymać dalsze wstrząsy zewnętrzne – mówi Adrian Hallmark, prezes i dyrektor generalny w Bentley Motors.

Bentley opóźnia produkcję pierwszego samochodu elektrycznego. Produkcja elektrycznego Bentleya zostanie przesunięta z 2025 roku na 2026 rok. Adrian Hallmark wskazał, że premiera nowego elektryka będzie miała miejsce w 2025 roku. Zaprzeczył jednak doniesieniom, jakoby powodem opóźnień były problemy z oprogramowaniem. Powodu zmian w harmonogramie jednak nie podał. 

Sam Bentley chce wydać 2,5 mld funtów na elektryfikację swojej gamy modelowej, a także transformację swojej fabryki w Crewe w Wielkiej Brytanii. Już w listopadzie 2020 roku angielska marka należąca do Grupy Volkswagen podała, że zrezygnuje z produkcji aut spalinowych do 2030 roku. Oferta ma bazować na autach elektrycznych. Już do 2026 roku Bentley chce oferować wyłącznie hybrydy typu plug-in i auta czysto elektryczne. 

Bentley Flying Spur

Nowy samochód Bentley Mulliner Batur

Bentley Mulliner Batur to kolejny ekskluzywny, ręcznie wykonany grand tourer zbudowany przez firmę Mulliner. Auto zadebiutuje na całym świecie podczas Monterey Car Week w najbliższy weekend.

Batur jest następcą Bacalara – serii 12 Bentleyów zaprojektowanych w Barchetcie. Pod kierownictwem dyrektora ds. wzornictwa Andreasa Mindta, Batur prezentuje całkowicie nowy język projektowania, który ukształtuje DNA projektowe samochodów Bentleya w przyszłej gamie aut elektrycznych.

Podobnie jak Bacalar, nazwa Batur pochodzi od pięknego naturalnego zbiornika wodnego. Jezioro Batur to głębokie na 88 m i zajmuje 16 km2 w Kintamani na wyspie Bali w Indonezji.

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/08/1080p-Bentley-Mulliner-Batur-Tease-2.webm

Elektryczny Bentley – auto ma pojawić się w 2025 roku

Elektryczny Bentley będzie produkowany w fabryce samochodów w Crewe w Anglii. Jest to milowy krok w planie Bentleya, by do 2030 r. przestawić całą gamę swoich modeli na pojazdy w pełni elektryczne i budować je w zakładzie, w którym budowane są wszystkie modele Bentley, w którym pracuje 4000 osób.

Elektryczny Bentley będzie wersją luksusowego auta elektrycznego z zaawansowanymi funkcjami samodzielnej jazdy, które opracowane zostaną przez Audi, które nadzoruje firmę Bentley w ramach Grupy Volkswagen. Nadwozia byłyby budowane obok Audi w fabryce Volkswagena w Hanowerze w Niemczech, a następnie wysyłane do Crewe.

Wnętrze Bentleya Continentala zdjęcie: Bentley

Bentley sprzedaje więcej w kryzysie i stawia na hybrydy plugin

Bentley miał rekordowy 2021 rok, kiedy to globalna sprzedaż jego samochodów wzrosła o 31 procent do 14 659 sztuk, do czego przyczynił się wciąż utrzymujący się wysoki popyt na SUV-a Bentayga.

Jedną piąta sprzedaży Bentaygi stanowiły hybrydy typu plug-in, co dawało marce wiodącą pozycję w elektryfikacji przed rywalami, takimi jak Aston Martin i Lamborghini

Transformacja w fabryce Bentleya w Crewe

Emisja CO2 w fabryce w 2021 r. w Crewe spadła o ponad 70 proc. w stosunku do poziomu z 2020 r. Wszystko dzięki wprowadzeniu urządzeń do produkcji zielonego gazu i biopaliw dla logistyki na terenie zakładu. W tym samym okresiezużycie energii na jeden pojazd zmniejszyło się o ponad 17 proc. Zakład przekroczył swój pierwotny cel, jakim było zmniejszenie wpływu produkcji na środowisko o 75 proc. w ciągu 15 lat; w okresie od 2010 do 2025 roku. Nazrównoważone inwestycje przeznaczono 2,5 miliarda funtów.W fabryce będą budowane przyszłe samochody elektryczne Bentley.

Dane z „Fabryki marzeń” Bentley Motors w Crewe pokazują, że brytyjska marka jest na najlepszej drodze, aby stać się najbardziej zrównoważoną marką samochodów luksusowych na świecie. Najnowsze dostępne dane wskazują na ogólne zmniejszenie wpływu na środowisko w przeliczeniu na jeden pojazd, mimo że w tym samym okresie Bentley zwiększył wielkość produkcji o 38,3 procent. 

Na dachu nowego Centrum Wykończenia Pojazdów zainstalowano drugi zbiornik na wodę, który może dostarczyć kolejne 1800 litrów wody deszczowej dziennie. Nowy zbiornik zostanie również podłączony do systemu odwróconej osmozy wody w lakierni i będzie bezpośrednio obsługiwał toalety w nowej strefie wykańczania produkcji.

Spadek ten jest w dużej mierze spowodowany stosowaniem przez firmę Bentley ekologicznego gazu i biopaliw w pojazdach logistycznych używanych na terenie zakładu. Firma zbudowała także system paneli fotowoltaicznych. Składa się on z około 31 500 paneli i będzie dalej rozbudowywany.

Fabryka Bentleya w Crewe

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię