Cadillac Escalade IQ to pierwszy w historii całkowicie elektryczny, pełnowymiarowy SUV Cadillaca. Zasięg auta ma wynosić 450 mil (724 km), a produkcja samochodu ruszy w 2024 roku. Auto ma mieć możliwość dwukierunkowego ładowania.
Cadillac Escalade IQ — pierwszy SUV na prąd od Cadillaca
Cadillac Escalade IQ ma być oparty o platformę Ultium firmy General Motors. Produkcja samochodu ruszy w 2024 roku, a na rynku zadebiutuje on w 2025 roku. Moc napędu ma wynosić do 559 kW, a dwa silniki maja napędzać wszystkie koła. Elektryczny SUV ma być jak dotąd najlepiej prowadzącym się i najbardziej zwrotnym Escalade’em.
Technologie w Cadillacu Escalade IQ
Auto zawiera platformę oprogramowania GM Ultifi do obsługi i dostarczania ciągłych aktualizacji oprogramowania do jego rozbudowanych technologii. Jeśli chodzi o osiągi, Escalade IQ posiada niezależne przednie i tylne zawieszenie, z mocą przenoszoną na 24-calowe koła z 35-calowymi oponami. Odbywa się to za pośrednictwem przednich i tylnych silników napędowych, które działają w połączeniu jako system eAWD.
Zestaw w pełni zintegrowanych technologii, w tym Magnetic Ride Control 4.0 i Adaptive Air Ride Suspension, izoluje pasażerów od nierówności. System Adaptive Air Ride Suspension umożliwia obniżenie pojazdu o 50 mm i podniesienie go o 25 mm. Funkcje, takie jak standardowy układ czterech kół skrętnych, tryb Cadillac Arrival Mode3 i Low Ride Mode, zwiększają możliwości Escalade IQ.
Mniejszy promień skrętu
Funkcja Four-Wheel Steer zmniejsza średnicę zawracania do zaledwie 12 metrów przy niższych prędkościach. Daje to większą zwrotność na parkingach i mniejszy całkowity promień skrętu. Wpływa on także na poprawę samego prowadzenia, a także stabilność samochodu przy wyższych prędkościach.
Cadillac Arrival Mode3 to funkcja czterech kół skrętnych, która pozwala EscALADE IQ poruszać się po przekątnej, ułatwiając wjeżdżanie lub wyjeżdżanie z ciasnych miejsc. Ponadto tryb Low Ride umożliwia jazdę przy niskich prędkościach z całkowicie obniżonym zawieszeniem.
Akumulator
24-modułowy akumulator Ultium ma pojemność ponad 200 kWh energii. Wykorzystuje on również architekturę wysokiego napięcia, która umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym o napięciu 800 V. Jest to najszybsza dostępna dziś forma ładowania, zapewniająca do 100 mil zasięgu w 10 minut.
Escalade IQ będzie wyposażony w technologię dwukierunkowego ładowania Vehicle-to-Home (V2H) z dostępnymi produktami GM Energy Ultium Home, zapewniając klientom możliwość przesyłania energii bezpośrednio z pojazdu do domu. Funkcja ta zostanie włączona poprzez bezprzewodową aktualizację oprogramowania w roku modelowym 2025. Cadillac Escalade IQ będzie również oferować opcję zasilania pokładowego Vehicle-to-Load (V2L), umożliwiając pojazdowi zasilanie urządzeń zewnętrznych.
Escalade IQ wykorzystuje akumulator Ultium jako część podstawowej struktury nadwozia. Pozwala to akumulatorowi zapewnić imponujący zasięg pojazdu szacowany przez Cadillaca na 450 mil, jednocześnie chroniąc akumulator w przypadku zderzenia oraz zwiększając ogólną wytrzymałość i sztywność pojazdu. Auto przyspiesza od zera do setki w granicach pięciu sekund.
Wymiary Cadillaca Escalade IQ
Jeśli chodzi o wymiary, Cadillac Escalade IQ ma 5,70 metra długości, 2,39 metra szerokości z lusterkami zewnętrznymi i 1,93 metra wysokości. Prześwit wynosi 17,5 centymetra. Bagażnik mieści od 670 do 3374 litrów, w zależności od konfiguracji siedzeń, a kolejne 345 litrów można schować w bagażniku.