Dacia miała dobry 2022 rok. Pomimo zastoju na rynku samochodowym, który nadal odczuwa skutki pandemii, kryzysu komponentów elektronicznych oraz kryzysu logistycznego Dacia sprzedała w 2022 roku 573 800 sztuk samochodów i odnotowała wzrost o 6,8 proc. w porównaniu z 2021 rokiem.

  • Dacia sprzedała w 2022 roku 573 800 samochodów
  • Dacia Duster utrzymał miejsce najlepiej sprzedającego się SUV-a w Europie
  • W 2022 roku sprzedano 229 500 sztuk Dacia Sandero 

Dacia w 2022 roku

Dacia w 2022 roku przekroczyła symboliczny próg 8 milionów samochodów sprzedanych na całym świecie od 2004 roku. W krajach, w których Dacia jest obecna, w 2022 roku odnotowano spadek o 5,5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. W ubiegłym roku Dacia osiągnęła rekordowy udział 7,6 proc. w sprzedaży samochodów osobowych do klientów indywidualnych w Europie (6,2 proc. w 2021 r.) i umocniła trzecie miejsce wśród najlepiej sprzedających się samochodów w tym segmencie, które zajmuje już drugi rok z rzędu.

Jednocześnie wolumen sprzedaży samochodów osobowych zwiększył się o 15,4 proc., pomimo ogólnego spadku na rynku o 4 proc.

— Sprzedaż Dacii w Europie i udział w rynku w 2022 roku wzrosły, co stanowi potwierdzenie trafności naszej strategii polegającej na definiowaniu na nowo tego, co niezbędne i tworzeniu produktów, które idealnie odpowiadają na potrzeby klientów. W 2023 roku utrzymamy tę dynamikę i będziemy rozszerzać gamę zelektryfikowanych samochodów, a jednocześnie pozostaniemy wierni pozycjonowaniu Dacii, która oferuje klientom to, co naprawdę ważne, przy najlepszym stosunku zalet użytkowych do ceny — Xavier Martinet, dyrektor ds. marketingu, sprzedaży i działalności operacyjnej Dacii.

Dacia Duster
Dacia Duster

Sprzedaż Daci na kluczowych rynkach w 2022 roku

We Francji, która jest największym rynkiem zbytu dla marki, w 2022 roku zarejestrowano 130 800 nowych samochodów osobowych Dacii, co stanowi wzrost o 4,5 proc. (mimo spadku na rynku o 7,8 proc.). Wyniki te przekładają się na wzrost udziału Dacii w rynku o jeden punkt procentowy do 8,6 proc., co sprawiło, że marka po raz pierwszy znalazła się na trzecim miejscu w segmencie samochodów osobowych. Udział Dacii w rynku sprzedaży dla klienta indywidualnego wyniósł 15,8 proc. (+1,3 pp. w stosunku do 2021), co oznacza, że co szósty klient indywidualny wybrał Dacię w 2022 roku.

W Niemczech Dacia odnotowała najlepsze wyniki w swojej historii. Osiągnęła 50-procentowy wzrost wolumenu sprzedaży i sprzedała 60 300 samochodów osobowych do klientów indywidualnych. Po raz pierwszy przekroczyła poprzeczkę 2 proc. udziału w rynku samochodów osobowych i 5 proc. w rynku samochodów osobowych dla klientów indywidualnych.

Dacia powiększyła również swój udział w rynku we Włoszech, gdzie sprzedała 67 300 samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 9,2 proc. w porównaniu z 2021 rokiem, mimo skurczenia się rynku o 9,7 proc. Udział marki w rynku samochodów osobowych (5,1 proc.) wzrósł o 0,9 pp. w porównaniu z 2021 rokiem. Dacia przesunęła się o jedno oczko w górę na czwartą pozycję, jeśli chodzi o sprzedaż w segmencie klientów indywidualnych i osiągnęła udział w rynku na poziomie 8,3 proc. (+2 pp. w porównaniu z 2021 rokiem).

Hiszpanii Dacia sprzedała 37 800 samochodów osobowych – o 2,7 proc. więcej niż w 2021 roku – mimo spadku na rynku o 5,3 proc. Udział marki w rynku wyniósł 4,7 proc., co stanowi wzrost o 0,4 pp. w porównaniu z 2021 rokiem. Dacia zajęła czwartą pozycję, jeśli chodzi o sprzedaż w segmencie klientów indywidualnych, co zapewniło jej 8,1 proc. udziału w rynku (+0.6 pp. w porównaniu z 2021 rokiem).

Wielkiej Brytanii wolumen sprzedaży Dacii wzrósł o 55 proc. w porównaniu z 2021 rokiem, pomimo skurczenia się rynku o 2 proc. Udział marki w rynku klientów indywidualnych wzrósł z 2 proc. w 2021 roku do 3,1 proc. w 2022 roku, co zapewniło Dacii 13 miejsce (o 5 miejsc wyżej niż w poprzednim roku).

Rumunii udział marki w rynku samochodów osobowych przekroczył 30 proc., co stanowi wzrost o 2 pp. w porównaniu z 2021 rokiem. W Portugalii i Belgii Dacia utrzymała pozycję lidera w sektorze klientów indywidualnych.

Dacia Duster

2022 rok dla marki Dacia — dobre dane dla Dustera i Sandero

W czasie niespełna 15 miesięcy Dacia wprowadziła nową gamę, która obejmuje obecnie cztery kluczowe modele: Sandero, Spring i Duster w 2021 roku oraz Jogger w 2022 roku. Ostatnim etapem wdrażania nowej identyfikacji wizualnej marki było wprowadzenie jej pod koniec 2022 roku we wszystkich czterech modelach wraz z nowymi kolorami oraz logo Dacia Link z minimalistycznymi literami „D” i „C”.

W 2022 roku sprzedano 229 500 sztuk Dacia Sandero (co stanowi wzrost o 1,2 proc. w porównaniu z 2021 rokiem). Już szósty rok z rzędu okazało się bestsellerowym modelem na europejskim rynku w segmencie klientów indywidualnych i drugim najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w Europie we wszystkich kanałach sprzedaży.

Również Duster utrzymał miejsce najlepiej sprzedającego się SUV-a w Europie, zajmowane od 2018 roku i stał się numerem 2 na europejskim rynku w segmencie klientów indywidualnych, zaraz za Sandero. W 2022 roku sprzedano 197 100 sztuk Dustera (co stanowi wzrost o 5,8 proc. w porównaniu z 2021 rokiem). Na drogach jeździ już ponad 2 miliony egzemplarzy tego modelu od czasu jego premiery w 2010 roku.

W 2022 roku sprzedano 48 900 sztuk w 100 proc. elektrycznego miejskiego samochodu Spring – o 75 proc. więcej w porównaniu z 2021 rokiem. Od premiery w 2021 roku Spring zdobył serca ponad 100 000 klientów, z czego 3/4 to klienci indywidualni. Dacia Spring znalazła się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych w segmencie klientów indywidualnych w Europie.

W 2022 roku, czyli pierwszym roku sprzedaży modelu Jogger, sprzedano 56 800 sztuk tego samochodu, co sprawiło, że jest to drugi najczęściej kupowany samochód w segmencie C (bez SUV-ów) przez klientów indywidualnych w Europie.

Dacia Duster

Zobacz też: Elektryczny Volkswagen ID.Buzz

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2023/01/2022_05_VW_ID.Buzz_PL_1.webm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię