Dodge Charger Daytona SRT Concept to pierwszy w historii marki samochód elektryczny o dużych osiągach. Samochód ma specjalny system modulacji dźwiękowej, który może osiągnąć 126 dB, co czyni go tak głośnym, jak dźwięk Dodge’a z silnikiem Hellcat.

  • Dodge Charger Daytona SRT Concept — pierwszy elektryczny Dodge
  • Dodge Charger Daytona SRT Concept nawiązuje do historycznych modeli marki
  • Skrzydło R-Wing jest hołdem dla oryginalnego projektu Charger Daytona

Dodge Charger Daytona SRT Concept — elektryczna przyszłość marki

Nowoczesna stylizacja nadwozia zawiera subtelne elementy dziedzictwa Dodge’a, a jednocześnie przekracza założenia aerodynamiczne. Elementy wystroju wnętrza łączą się ze sobą, aby stworzyć skoncentrowane na kierowcy, wciągające doświadczenie dzięki dźwiękom, wyświetlaczom i oświetleniu, które zmieniają się wewnątrz i na zewnątrz po naciśnięciu odpowiedniego przycisku.

— Dodge robi ogromny krok naprzód na drodze w kierunku zelektryfikowanej przyszłości, prezentując Dodge’a Charger Daytona SRT, koncepcję zmieniającą percepcję, która na nowo pokazuje nam, czym może być pojazd akumulatorowo-elektryczny. Dodge Charger Daytona SRT Concept oferuje spojrzenie na elektryczną przyszłość marki poprzez pojazd, który jeździ jak Dodge, wygląda jak Dodge i brzmi jak Dodge — mówi Tim Kuniskis, szef marki Dodge – Stellantis.

Głównym elementem Dodge Charger Daytona SRT Concept są trzy zgłoszone do opatentowania elementy, które na nowo określą zasady segmentu BEV:

  • R-Wing: unikalna aerodynamiczna konstrukcja przelotowa, która łączy model koncepcyjny z ikonicznym imiennikiem Dodge Daytona,
  • Fratzonic Chambered Exhaust: pierwszy w branży wydech BEV, który może osiągnąć 126 dB, co czyni go tak głośnym, jak dźwięk Dodge’a z silnikiem Hellcat,
  • eRupt: wielobiegowa skrzynia biegów z elektromechaniczną zmianą przełożeń.
Dodge Charger Daytona SRT Concept

Banshee — nowa jakość dźwięku w elektrycznym Dodge

Dodge zbudował swoją wyjątkową reputację jako amerykańska marka „muscle car”. W wyścigu do bycia szybszym i potężniejszym Dodge rozpoczyna nowy rozdział. Pierwszy w historii marki samochód elektryczny nie nazywa się Dodge Charger Daytona SRT Concept przez przypadek – podobnie jak słynny model Charger Daytona, który jako pierwszy przekroczył prędkość 200 mil na godzinę na torze NASCAR w 1970 r., Charger Daytona SRT Concept także ma mocny charakter.

Dzieje się tak dzięki nowemu układowi napędowemu, który dołącza do takich rozwiązań o dużej mocy jak HEMI, Hellcat i Redeye. W tym bractwie pojawił się nowy szczyt wydajności: Banshee.

Układ napędowy 800V Banshee zasila samochód koncepcyjny Dodge Charger Daytona SRT sprawiając, że pierwszy pojazd elektryczny Dodge’a jest szybszy od Hellcata we wszystkich kluczowych wskaźnikach wydajności. Standardowy system napędu na wszystkie koła jest kluczem do przekroczenia osiągów Hellcata, a jednocześnie zwiększa możliwości jazdy w każdych warunkach pogodowych.

Skrzynia biegów eRupt

W przeciwieństwie do typowych modeli aut elektrycznych wielobiegowa skrzynia biegów eRupt marki Dodge z elektromechaniczną zmianą biegów zapewnia charakterystyczne punkty zmiany biegów. Charger Daytona SRT Concept może się również pochwalić funkcją PowerShot push-to-pass – aktywowana przez naciśnięcie przycisku na kierownicy, funkcja PowerShot dostarcza zastrzyk adrenaliny w postaci zwiększonej mocy, co pozwala na jeszcze szybsze przyspieszenie.

Komory wydechowe Fratzonic

Charger Daytona SRT Concept wydaje ryk o natężeniu 126 dB, który dorównuje SRT Hellcat i generowany jest przez nowy, zgłoszony do opatentowania układ wydechowy Fratzonic Chambered Exhaust. Pierwszy w branży układ wydechowy Fratzonic Chambered Exhaust przekazuje swój jedyny w swoim rodzaju dźwięk poprzez wzmacniacz i komorę tuningową umieszczoną z tyłu pojazdu. 

Elektryczny Dodge Charger Daytona SRT Concept — stylistyka

Dodge Charger Daytona SRT Concept charakteryzuje się innowacyjną stylistyką, która podejmuje wyzwanie zrewolucjonizowania wyglądu samochodu elektrycznego, jednocześnie oferując subtelne ukłony w stronę przeszłości wcześniejszych samochodów tej marki.

Charger Daytona SRT Concept dzięki zgłoszonemu do opatentowania skrzydłu R-Wing na nowo definiuje typowy przód Dodge’a, zachowując charakterystyczny dla tępy profil, a jednocześnie tworząc bardziej aerodynamiczny pojazd.

Skrzydło R-Wing, będące hołdem dla oryginalnego projektu Charger Daytona, umożliwia przepływ powietrza przez przedni otwór, zwiększając siłę docisku. Wbudowany w maskę, przedni R-Wing jest wierny motywom zewnętrznym marki, jednocześnie zapewniając aerodynamicznie ulepszoną konstrukcję przelotową. Wloty z włókna węglowego umieszczone po obu stronach przedniej i tylnej dolnej części nadwozia tworzą kurtynę powietrzną, która wspomaga aerodynamikę.

Przednia krata Charger Daytona SRT Concept wyróżnia się poprzecznym oświetleniem skupionym wokół białej, podświetlanej plakietki Fratzog – symbolu teasowanego w zeszłym roku przez markę Dodge. Trzypunktowa plakietka Fratzog, pierwotnie umieszczana na samochodach Dodge’a z lat 1962-1976, była wcześniej używana bez żadnego znaczenia i kontekstu – aż do teraz. Powrót logo Fratzog reprezentuje zelektryfikowaną przyszłość Dodge’a.

Oświetlenie nowego Dodge Charger Daytona SRT Concept

Pojazd unika nadmiaru ozdób – reflektory niemal znikają, ukryte pod skrzydłem R i zintegrowane płynnie z aerodynamiczną powierzchnią, zapewniając jedynie elementy funkcjonalne potrzebne do oświetlenia przodu. Zarówno przednie, jak i tylne oświetlenie charakteryzuje się pełną szerokością, skupioną wokół podświetlanej w 3D plakietki Fratzog. Płaskie klamki drzwi kontynuują minimalistyczny design. Wykonane ze szczotkowanego aluminium plakietki błotników „screaming” Banshee zapowiadają nowy układ napędowy, który napędza koncept.

Wnętrze elektrycznego Dodge Charger Daytona SRT Concept

Wnętrze Dodge’a Charger Daytona SRT Concept jest nowoczesne i atletyczne, dzięki czemu kokpit koncentruje się na kierowcy, a wszystkie najważniejsze elementy są w nim spójnie uporządkowane.

12,3-calowy ekran centralny, największy w samochodzie Dodge’a, jest nachylony pod kątem prawie dziesięciu stopni w kierunku kierowcy, a 16-calowy zakrzywiony zestaw wskaźników ma sprawiać, że kierowca ma czuć się jak w kokonie. Wyświetlacz head-up (HUD) o wymiarach 8 na 3 cale ukazuje dodatkowe informacje o pojeździe tam, gdzie kierowca ich potrzebuje. Wąska tablica przyrządów (IP) i środkowy słupek w kolorze ultrafioletowym z niebiesko-srebrnymi szwami akcentującymi charakteryzują się „linią wodną”, która rozciąga się na cały samochód. 

Zobacz też: Nowy bolid formuły E Porsche 99X Gen3

https://autoelectromoto.pl/wp-content/uploads/2022/11/228609_en_3000000.mp4

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię