Dostawy Polestara w pierwszym kwartale 2024 roku spadły o 40 proc. Branża motoryzacyjna mierzy się z malejącym popytem na elektryki, a inwestycje w zdolności produkcyjne i rozwój technologii są wyższe niż rynkowy popyt. To zaś prowadzi do konieczności cięcia kosztów. Polestar dostarczył w czasie pierwszych trzech miesięcy 2024 roku 7 200 samochodów.
Dostawy Polestara w dół
Wyniki Polestara w pierwszym kwartale 2024 roku jest o 40 proc. gorszy w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Wówczas to marka dostarczyła 12 076 samochodów.
— 2024 rok to rok przejściowy. Przechodzimy od bycia marką jednego samochodu w pierwszej połowie roku, do zwiększania dostaw naszych dwóch luksusowych SUV-ów w jego drugiej połowie. Bardzo pozytywne opinie pochodzące z testów Polestara 3 i 4 pokazują postępy, jakie robi nasza marka i potwierdzają naszą dynamiczną, globalną strategię. Te dwa samochody będą stanowić podstawę dla mocnego wzrostu przychodów i marży w drugiej połowie roku, wspierając nasze cele na 2025 rok — mówił dyrektor generalny Thomas Ingenlath.
Firma planuje dostarczyć 155 000 – 165 000 samochodów w 2025 roku. Polestar poinformował, że dostarczył 1 200 luksusowych SUV-ów Polestar 4 w Chinach w pierwszym kwartale tego roku. Chiny były pierwszym krajem, w którym pojawił się ten samochód pod koniec 2023 roku.
Polestar w pierwszym kwartale 2024 roku
Globalne dostawy Polestara 3 mają ruszyć w drugim kwartale 2024 roku. Polestar 4 ma trafić do pierwszych klientów w Europie, a także w Australii w sierpniu, a dostawy na rynku amerykańskim zaplanowano na drugą część 2024 roku. Polestar pomyślnie zabezpieczył w lutym 950 milionów dolarów zewnętrznych funduszy od konsorcjum międzynarodowych banków. W pierwszym kwartale 2024 roku wyjaśniono także strukturę własnościową Polestar. Geely Holdings stał się głównym nowym akcjonariuszem firmy, a Volvo zachowało strategiczny udział w wysokości 18 proc.