Elektryczne modele Hyundaia mają podbić Europę. W tym celu południowokoreańska marka chce wprowadzić na Starym Kontynencie dwa tanie samochody. Jak donoszą zagraniczne media, ich cena ma nie przekroczyć 20 000 euro, a auta mają być następcą modelu i10 w segmencie A.

  • Media donoszą, że Hyundai opracowuje dwa nowe auta elektryczne na rynek europejski
  • Auta elektryczne mają one być następcą Hyundaia i10
  • Ich cena ma nie być wyższa niż 20 000 euro

Małe auta elektryczne Hyundaia w Europie

Hyundai jest w trakcie prac nad dwoma modelami aut elektrycznych, które mają zostać przeznaczone na europejski rynek. Doniesienia medialne wskazują, że będą one oferowane w cenie poniżej progu 20 000 euro. Auta mają zastąpić model Hyundaia i10. Nie są jednak znane szczegóły dotyczące modelu obu elektrycznych aut Hyundaia. Wiadomo tylko tyle, że będą to samochody elektryczne

Jednym ze źródeł, jak pisze portal Electrive.com jest wysokiej rangi przedstawiciel firmy. Ma nim być szef marketingu marki Hyundai na Europę, który potwierdził plany zastąpienia spalinowego samochodu i10 modelem z napędem elektrycznym. Potwierdził także, że marka chce, by cena nowego auta elektrycznego była niższa niż 20 000 euro. 

Jak piszą media BorgWarner, który jest dostawcą napędów elektrycznych, już w czerwcu 2021 roku wskazywał, że Hyundai zamówił u niego napędy do dwóch małych modeli aut elektrycznych. Jednostki napędowe mają moc 135 kW. Brytyjski Autocar twierdzi ponadto, że drugi model małego auta elektrycznego ma być crossoverem. Pierwszy model ma pojawić się na europejskim rynku już w 2023 roku zaś drugi rok później. 

Hyundai i10
Hyundai i10. zdjęcie: Hyundai

Auta elektryczne Hyundaia

Hyundai przyspieszył ostatnio prace nad rozwojem swojej oferty aut elektrycznych. Pod koniec lipca koreańską firma podała dane dotyczące nowego Hyundaia IONIQ 6.

Hyundai IONIQ 6 ma mieć szacowany zasięg ponad 610 km, zgodnie z normą WLTP. Samochód posiada również najbardziej aerodynamiczną stylizację Hyundai’a oraz szereg przydatnych funkcji, takich jak Dual Color Ambient Lighting, Speed Sync Lighting, EV Performance Tune-up oraz Electric Active Sound Design (e-ASD), które zwiększają doznania związane z mobilnością elektryczną.

Produkcja IONIQ 6 ma rozpocząć się w trzecim kwartale 2022 roku. 

Elektryczny Hyundai IONIQ 6 — akumulator

Zasięg 610 kilometrów będzie możliwy przy baterii 77,4 kWh i w połączeniu z napędem na tylne koła. Hyundai IONIQ 6 jest dostępny z całą gamą silników napędowych i pakietów akumulatorówAkumulator o pojemności 77,4 kWh może współpracować z dwoma układami silników elektrycznych, z napędem na tylne koła (RWD) lub na wszystkie koła (AWD). Najlepsza konfiguracja z dwoma silnikami to opcja AWD, która generuje łączną moc 239 kW i 605 Nm momentu obrotowego. W tej konfiguracji auto może rozpędzić się od 0-100 km/h w 5,1 sekundy.

IONIQ 6 może pochwalić się imponującym wskaźnikiem zużycia energii. Według WLTP zużycie energii w przypadku standardowego akumulatora o pojemności 53 kWh i opcją silnika RWD szacowane jest na poniżej 14 kWh/100 km. 

800-woltowy system ładowania modeli E-GMP pozostaje bez zmian: dzięki dużej baterii elektrycznego IONIQ 6 może naładować się od 10 do 80 procent w 18 minut.

Wnętrze Hyundai IONIQ 6

Modułowa deska rozdzielcza IONIQ 6 z ekranem dotykowym integruje 12-calowy, w pełni dotykowy wyświetlacz infotainment i 12-calowy cyfrowy klaster, w którym znajdują się zaawansowane technologie, które można dostosować do potrzeb klienta.

Wnętrze Hyundaia IONIQ 6 jest również wykończone zrównoważonymi materiałami. W zależności od poziomu wykończenia są to m.in. skóra ekologiczna (siedzenia), tkanina PET pochodząca z recyklingu (siedzenia), skóra bio (deska rozdzielcza), tkanina bio PET (podsufitka), farba bio pochodząca z olejów roślinnych (drzwi) oraz wykładzina z siatki rybackiej pochodzącej z recyklingu – ta ostatnia jest pierwszym tego typu rozwiązaniem stosowanym w marce elektrycznej IONIQ.

Hyundai stawia na auta elektryczne — zakończył pracę nad rozwojem silników spalinowych

W styczniu 2022 roku The Korean Economic Daily pisał, że Hyundai zamknął 23 grudnia dział rozwoju silników w swoim centrum badawczo-rozwojowym. Centrum badawczo-rozwojowe Namyang w Korei Południowej jest mózgiem grupy, w którym pracuje około 12 000 naukowców.

Teraz przejście na elektryfikację jest nieuniknione. Opracowanie naszego własnego silnika to wielkie osiągnięcie, ale musimy zmienić system, aby tworzyć przyszłe innowacje w oparciu o nasz wielki atut z przeszłości – napisał nowo mianowany dyrektor ds. badań i rozwoju Park Chung-kook w e-mailu do pracowników.

Ruch Hyundaia nastąpił w momencie, gdy światowy przemysł motoryzacyjny kieruje się ku samochodom elektrycznym szybciej, niż oczekiwano. Zespół konstruktorów silników powstał w 1983 roku, kiedy Chung Ju-yung, założyciel Hyundai Group i dziadek obecnego prezesa Hyundai Motor Group, Chunga Euisuna, zlecił firmie stworzenie własnego silnika.

Hyundai Motor w 1991 roku zaprezentował silnik Alpha – swój pierwszy własny produkt – a następnie jego następców, takich jak silniki Beta, Theta i Nu, które pomogły Hyundaiowi awansować do grupy pięciu największych producentów samochodów na świecie.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię